سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

سوالات پیرامون مهدویت
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

سوالات پیرامون مهدویت

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 320 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 268 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 268 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 123 شنبه 06 تیر 1394 زمان : 13:58 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خادمین اهل بیت به نقل از پرتال جامع مهدویت:
امام مهدی علیه‌السلام متعلق به تمام انسان‌ها، امام هستی و پیشوای جهانیان است. شرق و غرب عالم به امام عصر تعلق دارد. منظور از اینکه گفته می‌شود کشور امام زمان، عنایت ویژه امام مهدی علیه‌السلام به این منطقه است؛ زیرا تنها قسمتی که در آن، شیعیان آب و خاک دارند، طبق احکام الهی و اهل‌ بیت در آن حکومت می‌کنند، ایران است.
از سوی دیگر، تنها کشوری که انگیزه زمینه‌سازی ظهور را دارد، ایران است. در هیچ‌جای دنیا، کشوری نیست که حکومت آن شیعه باشد و یا ادعای زمینه‌سازی داشته باشد؛ ازاین‌رو امام خمینی رحمه‌الله می‌گوید: «این کشور صاحب‌الزمان است و باید کشوری باشد که تا ظهور موعود به استقلال خودش ادامه بدهد و قدرت خودش را در خدمت آن بزرگوار قرار بدهد».[۱] 
گفتنی است که شبیه این تعبیر نیز در جریان تشرف مرحوم آیت‌الله العظمی نایینی رحمه‌الله، از وجود شریف امام زمان عجّل الله فرجه نقل شده است که ایشان درباره حفظ ایران در جنگ جهانی اول فرموده‌اند: «اینجا شیعه‌خانه ماست! می‌شکند، خم می‌شود، خطر هست، ولی ما نمی‌گذاریم سقوط کند، ما نگهش می‌داریم».[۲]
بنابراین، اگر گفته می‌شود که ایران کشور امام زمان است، مقصود این است که ایشان نسبت به این مرز و بوم عنایت خاصی دارد و مردم آن نیز بیش از دیگران به آن حضرت اعتقاد و محبّت دارند و در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های او بیشتر می‌کوشند.
درباره این تعبیر که: «مهدی علیه‌السلام از مادری غربی و پدری شرقی است، پس شرق و غرب عالم متعلق به مهدی است»، باید گفت: دین اسلام که توسط پیامبرصلی‌الله‌علیه‌و‌آله آورده شد، متعلق به همه جهانیان تا ابد است. پیامبر نیز پیامبر شرق و غرب عالم بود، با اینکه پدر و مادری شرقی داشت. امام علی علیه‌السلام نیز که از پدر و مادر شرقی به دنیا آمده بود، بر شرق و غرب عالم امامت می‌کرد و هم‌ چنین دیگر ائمه علیهم‌السلام. پس دلیل تعلق امام موعود به شرق و غرب عالم، تولد ایشان از مادر غربی و پدری شرقی نیست. 

پی‌نوشت‌ها
۱. صحیفه نور، ج۱۴، ص۱۹۵؛ سخنان امام رحمه‌الله در این رابطه در فصل‌نامه انتظار، شماره۱، ص۲۰، گردآوری شده است.
۲. عنایات حضرت مهدی به علما و طلاب، ص۳۱۵؛ نمونه‌های مشابه دیگری نیز در کتاب میر مهر، ص۲۵ نقل گردیده است که عنایات امام عصر به ایران را ثابت می‌کند.

 

 

 

 

» پورتال جامع مهدویت
بازديد : 109 شنبه 06 تیر 1394 زمان : 13:56 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خادمین اهل بیت به نقل از پرتال جامع مهدویت:

در روایات متعددی آمده‌ است که مقر و پایتخت حکومت جهانی امام مهدی علیه‌السلام شهر کوفه و محل زندگانی ایشان نیز در این شهر و مسجد سهله است؛ اکنون به چند نمونه از این روایات اشاره می‌کنیم:
امام باقر علیه‌السلام در این‌باره می‌فرماید: «مهدی قیام می‌کند و به سوی کوفه می‌رود و منزلش را آ‌نجا قرار می‌دهد».[1]
ابوبصیر می‌گوید: امام صادق علیه‌السلام فرمود: «ای ابامحمد! گویا می‌بینم که قائم آل‌محمد با خانواده‌اش در مسجد سهله فرود آمده است...».[2]
در روایت دیگری امام صادق علیه‌السلام از مسجد سهله یاد نمود و فرمود: «آن، خانه صاحب ما (حضرت مهدی علیه‌السلام) است؛ زمانی که با خاندانش در آنجا سکنا گزیند».[3]
مفضل از امام صادق علیه‌السلام پرسید: خانه مهدی در کجا خواهد بود و مؤمنین کجا جمع می‌شوند؟ حضرت فرمود: «مقر حکومت او، شهر کوفه است و محل حکومتش مسجد جامع کوفه و محل تقسیم غنایم در مسجد سهله واقع در زمین‌های صاف و مسطح و روشن نجف و کوفه است».[4]
همچنین امیرالمؤمنین در یک پیش‌بینی و خبر غیبی می‌فرماید: «گویی هم‌اکنون به شیعیانمان در مسجد کوفه می‌نگرم که خیمه‌ها زده‌اند و قرآن را بدان گونه که نازل شده به مردم می‌آموزند. بدانید که قائم ما چون قیام کند آن مسجد را بازسازی و قبله آن را استوار خواهد کرد».[5]
در این‌باره روایات دیگری نیز نقل شده است.[6]

اما در رابطه با علت گزینش کوفه به عنوان پایتخت حکومتی، باید گفت که کوفه مقر حکومت عدل امیرمؤمنان، حضرت علی علیه‌السلام بوده است. احتمال می‌رود انتخاب کوفه به این جهت باشد که عدالت مهدوی ادامه حکومت عدل علوی است.
برخی از محققان احتمال دیگری داده‌ و می‌گویند: «کوفه پایگاه مشترک حسین و مهدی علیهما‌السلام است. امام حسین از مکه به سمت کوفه رفت و امام مهدی هم از مکه به سوی کوفه خواهد رفت و مقر حکومت خود را در کوفه قرار خواهد داد؛ یعنی راه نیمه‌تمام سیدالشهدا علیه‌السلام را به پایان خواهد رساند».[7]

پی‌نوشت‌ها
1. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص225.
2. کافی، کلینی، ج3، ص495؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص317 و 376.
3. کافی، کلینی، ج3، ص495؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص331.
4. مهدی موعود، ص1215.
5. الغیبة، نعمانی، ص451.
6. برای اطلاع بیشتر، نک: چشم‌اندازی به حکومت مهدی، ص169.
7. عاشورا و انتظار، سید مسعود پورسیدآقایی، ص24.
بازديد : 107 جمعه 05 تیر 1394 زمان : 21:58 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)

بررسی و مرور روایات آخرالزمان نشان می‌دهد که رخدادهای آخرالزمان، از چند جهت می‌‎تواند مورد تحقیق قرار گرفته، و پاسخی برای سؤال فوق باشد. 
ابتدا باید توجه داشت که سند روایاتی که به وقوع جنگ در آخر‌الزمان می‌پردازند، از قوّت چندانی برخوردار نبوده، بدون اشکال نیستند؛ به‌همین‌جهت، قبول و پذیرش قطعی آنها ممکن نیست. 
از دیگرسو، ستیز با امامت و مهدویّت، حادثه نوبنیادی نیست. از کاوش تاریخ درمی‌یابیم که انبیای الهی و پیروان واقعی آنها، همواره مورد ستیز امام‎ستیزان و ولایت‎گریزان قرار گرفته‎اند؛ چنانکه در قرآن کریم اشاره شده است وقتی به فرعون گفته شد: «از بنی‌اسرائیل فرزندی به دنیا می‌‎آید که پادشاهی و حکومت تو را از بین خواهد برد»، او ظلم و ستم بر بنی‎اسرائیل را شدت بخشید و حتی به دستور او، زنان باردار را شکم دریدند و برای مقابله با این پیامبر الهی، مادر و فرزندان زیادی را قربانی کردند. 
در حدیثی از پیامبر، چنین روایت شده است: «پس از من، فتنه‎هایی پدید می‌‎آید که راه نجاتی از آن نخواهد بود»[۱]؛ به‌همین‌جهت، در روایات متعددی، خروج سفیانی را حتمی معرفی کرده‎اند که فلسفه خروج او، آغاز جنگ با حضرت مهدی علیه‌السلام است. 
راوی می‌‎گوید از امام صادق علیه‌السلام سؤال کردم که امام باقر علیه‌السلام فرموده‎اند: «خروج سفیانی از امور حتمی است که هنگام ظهور، واقع خواهد شد». امام صادق علیه‌السلام پاسخ دادند: «بله؛ خروج سفیانی از امور حتمی است».[۲] 
بنابراین، می‌توان از این‌گونه روایات، چنین نتیجه گرفت که به‌هر‌حال، عده‌ای به جنگ با امام زمان برمی‌خیزند؛ هر چند طبق روایات، تمام جنگ‌افروزان ـ به‌ویژه سفیانی ـ قبل از رویارویی با امام زمان، در منطقه بیداء (بین مکه و مدینه) از بین خواهند رفت و هرگز موفق به مقابله با مهدی علیه‌السلام نخواهند شد.
بررسی روایات، نشان می‌‎دهد که مهم‌ترین جنگ‎های آخرالزمان، میان امام‎ستیزان و مهدی‎گریزان روی خواهد داد و نزاع، میان دشمنان خواهد بود؛ بنابراین، خطری مسلمانان و مهدی‎باوران را تهدید نمی‌‎کند. در روایتی از امام صادق علیه‌السلام آمده است: «حضرت، هنگامی ظهور می‌‎کند که یک‌سوم مردم از بین رفته باشند». راوی سؤال می‌‎کند: «پس در عصر ظهور، چه کسی باقی خواهد ماند؟» امام صادق علیه‌السلام  می‌فرماید: «آیا دوست ندارید شما به رغم کش‎مکشِ دشمنان، باقی بمانید».[۳]

پی‌نوشت‌ها
۱. کمال‌الدین، شیخ صدوق، ج۲، ص۳۷۱. 
۲. همان، ص۶۵۲، ح۱۴. 
۳. ر. ک: همان، ص۶۵۶، ح۲۹.
منبع:پرتال جامع مهدویت
بازديد : 92 پنجشنبه 04 تیر 1394 زمان : 12:27 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)

از فلسفه مخفی بودن قبر حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها چنین برمی‌آید که در آن زمان، دیگر قبر مخفی ایشان آشکار می شود؛ چرا که فلسفه و حکمت مخفی بودن آن قبر شریف، اعتراض به غصب خلافت، پای‌مال کردن حق حضرت علی علیه‌السلام، تصرف اموال حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها (فدک) و به طور کلی به دلیل اعتراض به عمل‌کرد مسلمانان، به ویژه خلفای جور بوده است. حضرت با این کار خواسته‌اند به مسلمانان اعلام کنند که من (فاطمه، تنها دختر و فرزند پیامبر) از خلفا رضایت ندارم و به همین دلیل نخواستم آنان بر جنازه من نماز بگزارند و در تشییع جنازه من حاضر شوند. برای اینکه مسلمانان آن زمان و دیگر زمان‌ها به این مسأله بیندیشند که چرا فاطمه سلام‌الله‌علیها چنین وصیتی کرده است؛ مگر آنان که ادعای جانشینی پیامبر را داشتند، با تنها یادگار او چه کردند؟ این اعتراض، تا زمان ظهور امام زمان عجل الله فرجه و روشن شدن حق و انتقام گرفتن آن حضرت ادامه خواهد داشت. اما وقتی که آن حضرت ظهور کرد و حقانیت مادرش بر همگان روشن شد و آن حضرت از ظالمان انتقام گرفت، دیگر به مخفی ماندن قبر ایشان نیازی نیست؛ زیرا همه چیز روشن شده و حق به حق‌دار رسیده است.

 

 

 

 

» پورتال جامع مهدویت
بازديد : 115 شنبه 30 خرداد 1394 زمان : 23:09 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

در این بخش سعی بر بیان احوالات مهدی (علیه السلام)موعود از مدخل اعتقادات اهل سنت است، پس به احادیثی اشاره می‌شود که از کتب معتبر و روایی اهل سنت استخراج شده است

مهدی (علیه السلام)در اهل سنت

مهدی (علیه السلام)بارها و به اشکال مختلف در احادیث نبوی آمده است، منظور از احادیث نبوی، احادیثی است که از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل گردیده است.

ولیکن چون در این بخش سعی بر بیان احوالات مهدی (علیه السلام)موعود از مدخل اعتقادات اهل سنت است، پس به احادیثی اشاره می‌شود که از کتب معتبر و روایی اهل سنت استخراج شده است:

1- "ابوداوود" در صحیح خود از "ابیطفیل" و او از علی (علیه السلام)نقل می‌کند: قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): "لو لم یبق من الدهر الا یوم لبعث الله رجلاً من اهل بیتی،یملاءها کما ملئت جورا."

ولو یک روز هم از عمر دنیا باقی باشد، خداوند مردی را از اهل بیت من برمی‌انگیزد که زمین را پر از عدل و داد می‌کند، بعد از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد. (جلد 2، صفحه 208)

2- ابوداوودترمذی در صحیح خود از عبدالله از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)نقل می‌کند که فرمودند:"لو لم یبق من الدنیا الا یوم لطول الله ذلک الیوم حتی یبعث رجلاً منی او من اهل بیتی یواطی اسمه اسمی... یملأ الارض قسطاً و عدلاً کما ملئت ظلما و جورا."

هرگاه به پایان دنیا فقط یک روز بماند، خداوند این روز را به‌قدری طولانی می‌کند، تا اینکه در این روز فردی که از فرزندان من بوده و نامش مانند من است را برمی‌انگیزد و زمین را از عدل و داد پر می‌کند بعد از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد. (کتاب تاج، جلد 5، صفحه343)

3- احمد در مسند خود از "ابوسعید خدری" نقل می‌کند: قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): "یملأالارض ظلماً وجورا ثم یخرج رجل من عترتی یملک سبعاً اوتسعاً فی ملاء الارض قسطاً و عدلاً."

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 97 شنبه 30 خرداد 1394 زمان : 2:27 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خادمین اهل بیت به نقل از پرتال جامع مهدویت:مطابق احادیث بسیاری از شیعه و سنی، حضرت عیسی علیه‌السلام وزیر امام زمان خواهد بود. آن پیامبر خدا، به امام عصر اقتدا می‌کند و پشت سر او نماز می‌خواند.[۱] حضرت عیسی علیه‌السلام، از هنگامی که پیغمبر اکرم به رسالت مبعوث شده‌اند ـ به فرض اینکه در عالم تکلیف باشند و عبادات و تکالیفی انجام دهند ـ به آیین اسلام و احکام قرآن و روش پیامبر عمل می‌کنند و اینکه وزارت حضرت مهدی علیه‌السلام را نیز بر عهده دارند، این مطلب را تأیید می‌کند.
مسیحیان نیز مانند سایر ملت‌ها هستند که بسیاری از آنها به ندای توحید و عدل منجی موعود، لبیک می‌گویند و ایمان می‌آورند. البته اندکی از آنان مانند سایر افراد لجوج، سرسختی نشان خواهند داد. مفسران طبق روایتی، آیه ۱۵۹ سوره نساء را که می‌فرماید: «و هیچ کسی از اهل کتاب نیست مگر اینکه پیش از مرگش، به او ایمان می‌آورد» چنین معنی کرده‌اند: پیش از روز رستاخیز (در قیام حضرت مهدی علیه‌السلام) عیسای مسیح نزول می‌کند و هیچ کس از یهود و نصاری نمی‌ماند مگر اینکه به او ایمان می‌آورد.[۲]
بنابراین طبق تفسیر فوق از آیه مذکور و به حسب سایر احادیث، در آخرالزمان و حکومت حضرت حجت، اهل کتاب همگی به او ایمان می‌آورند.


پی‌نوشت‌ها
۱. منتخب‌الاثر، آیت‌الله صافی گلپایگانی، صص ۳۱۷ـ۳۱۶.
۲. کنزالدقائق، میرزا محمد مشهدی، ج۲، ص ۶۷۹.

منبع:پرتال جامع مهدویت

بازديد : 102 جمعه 29 خرداد 1394 زمان : 18:49 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیا در حکومت حضرت‌ مهدی علیه‌السلام، تمام مردم اصلاح خواهند شد؟

مطابق برخی از روایات، اصلاحات حضرت‌ مهدی علیه‌السلام فراگیر بوده و شامل همه افراد روی زمین خواهد شد؛ از امام ‌حسن ‌مجتبی علیه‌السلام نقل شده که فرمود: «خداوند در آخرالزمان مردی را برمی‌انگیزاند که کسی از منحرفان و فاسدان نمی‌ماند مگر اینکه اصلاح گردد».[1]
امام‌ باقر علیه‌السلام می‌فرماید: «هنگامی ‌که قائم ما قیام کند، دستش را بر سر بندگان خدا می‌گذارد و خِرَدهایشان را جمع کرده (تمرکز می‌بخشد و رشد می‌دهد)، اخلاقشان را کامل می‌کند».[2] 
رسول‌ خدا به حضرت‌ فاطمه علیها‌السلام می‌فرماید: «خداوند از نسل این دو (حسن و حسین علیهماالسلام) شخصی را برمی‌انگیزد که دژهای گمراهی را می‌گشاید و دل‌های سیاه قفل‌خورده را تسخیر می‌نماید».[3] 

پی‌نوشت‌ها
1. اثبات‌الهداة، ج3، ص524.
2. کافی، کلینی، ج1، ص25.
3. عقدالدور، ص152؛ اثبات‌الهداة، ج3، ص448.
منبع:پرتال جامع مهدویت
بازديد : 96 جمعه 29 خرداد 1394 زمان : 18:47 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

در پاسخ این سؤال به دو نکته باید توجه داشت:

اولاً، امام براساس علم لدّنی، قادر به تکلم با هر زبانی است. مباحثه و محاجّه امام رضا علیه‌السلام با سران علمای ادیان و مذاهب مختلف، مؤید این مطلب است؛ زیرا، امام رضا علیه‌السلام با هر یک از جاثلیق، هربذ اکبر و نسناس رومی به زبان خودشان صحبت کردد[۱] و همین مطلب باعث رسوایی مأمون عباسی گردید. 
از طرف دیگر، می‌دانیم که امامان از نور واحدند و وجود کمالی در یکی از آنان، حکایت از وجود همان کمال در دیگر ائمه است. از این جهت، امام زمان که خاتم‌الأوصیا‌والأولیا است، قهراً، توانایی سخن‌گفتن و تکلم به هر زبانی را خواهد داشت. 
در روایت آمده است: «امام زمان بعد از معرفی خود برای مردم، به خواندن کتب آسمانی می‌پردازد».[۲]

ثانیاً، امام از وسائل و اسباب عادی برای پیشبرد اهداف الهی خویش استفاده خواهند کرد و لذا شاید بتوان گفت، اگر چه زبان رسمی امام عربی ـ که همان زبان قرآن است ـ خواهد بود، اما این زبان، در آن واحد، به وسیله‌ دستگاه‌های ترجمه یا مترجمان، به زبان‌های مختلف مردم دنیا، ترجمه خواهد شد و در نتیجه، همه‌ اقوام و ملل، مخاطب سخنان امام خواهند بود. 

پی‌نوشت‌ها
۱ . بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج۴۹، ص۱۷۵.
۲ . همان، ج۵۳، ص۹.

 

 

 

 

» پورتال جامع مهدویت

تعداد صفحات : 11

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 13
  • بازديد امروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 630
  • بازديد ماه : 630
  • بازديد سال : 61,514
  • بازديد کلي : 390,678

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site