سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

ادعیه در مورد امام زمان(عج)
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

ادعیه در مورد امام زمان(عج)

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 269 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 84 چهارشنبه 13 خرداد 1394 زمان : 0:54 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

بر مولايمان امام صادق وارد شديم، ديديم كه بر خاك نشسته و قبای خيبرى طوقدار بى‏ گريبان آستين كوتاهى در بر دارد و مانند مادر فرزند مرده شيداى جگر سوخته ‏اى مى‏ گريد و اندوه چهره اش را پرکرده و گونه ‏هايش دگرگون شده و ديدگانش پر از اشك است...

گروه فرهنگی مشرق؛
  مرحوم شیخ صدوق در کتاب کمال الدین روایتی را با این مضمون نقل می کند که سدیر صیرفی (از یاران خاص امام صادق علیه السلام) می گويد: من و مفضّل بن عمر و ابو بصير و ابان بن تغلب بر مولايمان امام صادق وارد شديم، ديديم كه بر خاك نشسته و قبای خيبرى طوقدار بى‏ گريبان آستين كوتاهى در بر دارد و مانند مادر فرزند مرده شيداى جگر سوخته ‏اى مى‏ گريد و اندوه چهره اش را پرکرده و گونه ‏هايش دگرگون شده و ديدگانش پر از اشك است و مى‏ گويد:
آقاى من! غيبت تو خواب از ديدگانم ربوده و بسترم را بر من تنگ ساخته و آرامش قلبم را از من سلب کرده است.
آقاى من! غيبت تو اندوه مرا به فجايع ابدى پيوند داده، و فقدان يكى پس از ديگرى، جمع و گروه را نابود كرده است. من ديگر اشكى را كه از ديدگانم روان است و ناله ‏اى را كه از مصائب و بلاياى گذشته از سينه‏ ام سر مى ‏كشد، احساس نمی کنم جز آنچه را كه در برابر ديدگانم مجسّم است و از همه گرفتاري ها بزرگتر و جانگدازتر و سخت ‏تر و ناآشناتر است، ناملايماتى كه با غضب تو در آميخته و مصائبى كه با خشم تو عجين شده است.

سدير گويد: چون امام صادق عليه السّلام را در چنين حالى ديديم از شدّت حیرانی، عقل از سرمان پريد و به واسطه آن رخداد هائل و پديده وحشتناك، از شدّت جزع قلوبمان چاك چاك گرديد و پنداشتيم كه آن نشانه حادثه ای كوبنده و يا مصيبتى از مصائب روزگار است كه بر ایشان نازل شده است. و گفتيم: اى فرزند بهترين خلايق! چشمانت گريان مباد! از چه حادثه اى اشكتان روان و سرشك از ديدگانتان جاری است و كدام حادثه ای است كه اين ماتم را بر شما واجب كرده است؟
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 79 چهارشنبه 13 خرداد 1394 زمان : 0:51 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مساله انتظار و مهدویت منحصر به روایات فراوان شیعه و سنی نبوده بلکه در آیات قران کریم نیز انعکاس ويژه ای دارد. البته فهم آن منوط به مراجعه به تفسیر اهل بیت علیهم السلام از قران است که اشراف بر ظاهر و باطن قران داشته و تاویل آیات الهی را بیان می کنند.
گروه فرهنگی مشرق ؛ آنچه در پی می آید گزیده ای از آیاتی است که بر اساس تفسیر اهل بیت علیهم السلام مربوط به مساله مهدویت است:  

1. امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه: «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» (ابراهیم / 5) (و در حقيقت، موسى را با آيات خود فرستاديم (و به او فرموديم‏] كه قوم خود را از تاريكي‌ها به سوى روشنايى بيرون آور، و روزهاى خدا را به آنان يادآورى كن) فرمود: «ایام الله سه روز است: روز قیام قائم صلوات الله علیه، روز مرگ و روز قیامت.» (تفسیر قمی 1 : 369)

2. امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه «فَلَمَّا أَحَسُّوا بَأْسَنا» (انبیاء / 12) (پس چون عذاب ما را احساس كردند) فرمود: «یعنی بنی امیه وقتی احساس گزند از قائم آل محمد صلی الله علیه و آله کردند»؛ «إِذا هُمْ مِنْها يَرْكُضُونَ  لا تَرْكُضُوا وَ ارْجِعُوا إِلى‏ ما أُتْرِفْتُمْ فيهِ وَ مَساكِنِكُمْ لَعَلَّكُمْ تُسْئَلُونَ»، (به ناگاه از آن مى‏گريزند (هان‏] مگريزيد، و به سوى آنچه در آن متنعّم بوديد و (به سوى‏] سراهايتان بازگرديد، باشد كه شما مورد پرسش قرار گيريد) فرمود: «یعنی گنج‌هایی که اندوخته بودند.» فرمود: «زمانی که قائم علیه‌السّلام از آنان مطالبه می‌کند، بنی امیه داخل در روم می‌شوند، سپس حضرت آنان را از روم اخراج می‌کند و از آنان گنج‌هایی را که اندوخته بودند مطالبه می‌فرماید.» پس همان گونه که خداوند فرموده، می‌گویند: «قالُوا يا وَيْلَنا إِنَّا كُنَّا ظالِمينَ فَما زالَتْ تِلْكَ دَعْواهُمْ حَتَّى جَعَلْناهُمْ حَصيداً خامِدينَ»، (گفتند: «اى واى بر ما، كه ما واقعاً ستمگر بوديم سخنشان پيوسته همين بود، تا آنان را دروشده بى‏جان گردانيديم) فرمود: «(قائم) با شمشیر و زیر سایه شمشیر‌ها چنین می‌کند.» (تفسیر قمی 2 : 43)
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 86 پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 زمان : 17:58 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)
 
دانلود

از عمق ناپیداى مظلومیت ما،صدایى آمدنت را وعده مى‏ داد.

صدا را، عدل خداوندى صلابت‏ مى ‏بخشید و مهر ربانى گرما مى ‏داد.

و ما، هر چه استقامت، از این صداگرفتیم و هرچه تحمل، از این نوادریافتیم.

در زیر سهمگین ‏ترین پنجه ‏هاى ‏شكنجه تاب مى ‏آوردیم كه شكنج‏ زلف تو را مى ‏دیدیم. در كشاكش ‏تازیانه‏ ها و چكاچك شمشیرها، برق‏نگاه تو تابمان مى‏ داد و صداى‏ گامهاى آمدنت توانمان مى‏ بخشید.

رایحه‏ ات كه مژده حضور تو را بردوش مى ‏كشید مرهمى بر زخمهاى ‏نو به نومان بود و جبر جانهاى ‏شكسته‏ مان. دردها همه از آن رو تاب ‏آوردنى بود كه آمدنى بودى.

تحمل شدائد از آن رو شدنى بودكه ظهورت شدنى بود و به تحقق‏ پیوستنى.

انگار تخم صبر بودیم كه در خاك‏ انتظار تاب مى‏ آوردیم تا در هرم‏ خورشید تو به بال و پر بنشینیم.

سنگینى بار انتظار بر پشت ما، سنگینى یك سال و دو سال نیست ‏سنگینى یك قرن و دو قرن نیست.حتى از زمان تودیع یازدهیمن‏ خورشید نیست.

تاریخ انتظار و شكیبایى ما به آن‏ ظلم كه در عاشورا بر ما رفته است‏برمى‏ گردد، به آن تیرها كه از كمان‏ قساوت برخاست و بر گلوى ‏مظلومیت نشست، به آن سم اسب هاى ‏كفر كه ابدان مطهر توحید را مشبك‏ كرد. به آن جنایتى كه دست و پاى ‏مردانگى را برید.
پامبر(ص) می فرمایند: كسى خواهد آمد،نامش نام من،كنیه ‏اش كنیه من، لقبش لقب من،دوازدهمین وصى من خواهد بود وجهان را از توحید و عدل و عشق و دادپر خواهد فرمود.

از آن زمان تاكنون ما به آب حیات ‏انتظار زنده ‏ایم، انتظار ظهور منتقم‏ خون حسین.

تاریخ استقامت ما از آن زمان هم‏دورتر مى ‏رود، از عاشورا مى ‏گذرد وبه بعثت پیامبر اكرم مى‏ رسد. هم اودر مقابل همه جهل و ظلم و كفر وشرك و عناد و فسادى كه جهان آن‏ زمان را پوشانده بود وعده مى ‏فرمودكه كسى خواهد آمد. نامش نام من،كنیه‏ اش كنیه من، لقبش لقب من،دوازدهمین وصى من خواهد بود وجهان را از توحید و عدل و عشق و دادپر خواهد فرمود.

اما تاریخ صبر و انتظار ما به‏ دورترها برمى ‏گردد، به مظلومیت وتنهایى عیسى، به غربت موسى، به‏ استقامت نوح و از همه اینها گذرمى‏ كند تابه مظلومیت هابیل مى ‏رسد.

انتظار و بردبارى ما را وسعتى ‏است از هابیل تاكنون و تا برخاستن ‏فریاد جبرئیل در زمین و آسمان وآوردن مژده ظهور امام زمان.

آرى و در آن زمان هستى حیات‏ خواهد یافت، عشق پر و بال خواهدگشود و در رگهاى خشكیده علم،خون تازه خواهد دوید. پشت هیولاى ‏ظلم و جهل با خاك، انس جاودان‏ خواهد گرفت، شیطان خلع سلاح‏ خواهد شد، انسان بر مركب رشدخواهد نشست و عروج را زمزمه‏ خواهد كرد.

 » جام

 سید مهدى شجاعى

بازديد : 75 سه شنبه 08 اردیبهشت 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا


خلاصه:

دعای عهد دعایی جهت برقراری ارتباط بین ما و حضرت مهدی ارواحنا له الفداء است. در این دعا با آن حضرت عهد و پیمان می‌بندیم، قول و قرار می‌گذاریم که یک سری کارهایی را انجام دهیم و در جهت تشکیل حکومت عدل مهدوی زمینه سازی کنیم. این دعا تابلوی روشن را فرا روی فعالیت‌های ما قرار می‌دهد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم


1- علاقه به امام زمان بايد جمعي باشد.

در دعاي عهد داريم که: «اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلَانَا الْإِمَامَ الْمَهْدِيَّ الْقَائِمَ بِأَمْرِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ الطَّاهِرِينَ عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَات‏»، به امام زمان ابلاغ کن، از طرف چه كسي؟ «عَنْ جَمِيعِ» از طرف همه‌ مؤمنين و مؤمنات «عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَات‏» اين خودش يک مطلب مهمي است

2- امام جهاني بايد مريدش هم جهاني فکر کند

وقتي زيارت مي‌رويم بگوييم که اين زيارت به نيابت از همه‌ي مؤمنين و مؤمنات. صدقه مي‌دهيم بگوييم دفع بلا از همه‌ي مؤمنين و مؤمنات بشود نگوييم خدايا، مؤمنيني که در اين مسجد نماز خواندند بيامرز. حالا مؤمنيني که در مسجد ديگر نماز خواندند چه؟ همه را بگو.

چرا مي‌گويي: خدايا کساني که در اين هيأت سينه زده‌اند. چقدر تنگ نظر هستي! چقدر فکر کوچک است. مگر تو منتظر امام بين المللي نيستي؟ امام جهاني بايد مريدش هم جهاني فکر کند. کسي که منتظر اصلاح عمومي است، بايد خودش هم عمومي فکر کند. خودم و بچه‌ام و هيأت‌ام و مسجدم و برايش هيچ فرقي نکند. «عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَات»

بقیه در ادامه مطلب

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 19
  • بازديد امروز : 89
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 701
  • بازديد ماه : 701
  • بازديد سال : 61,585
  • بازديد کلي : 390,749

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site