سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

امام جعفر صادق(ع)
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

امام جعفر صادق(ع)

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 320 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 268 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 268 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 119 یکشنبه 31 خرداد 1394 زمان : 9:50 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق(ع): پیامبر(ص)مى‏‌فرمود: آب، معده و كَبِد را تميز مى‏‌كند، دهان را خوش‏بو مى‏‌كند، دندان‌‏ها را محكم مى‏‌سازد، چشم را قدرت مى‏‌دهد و ديده را جلا مى‏‌بخشد.
خادمین اهل بیت به نقل ازمشرقامام جعفر صادق عليه‌‏السلام فرمودند: 
پيامبر خدا(صلی الله علیه و آله)، به هنگام روزه گشودن، با حلوا افطار مى‌‏كرد. اگر حلوا نبود، با شكرينه‏‌اى ديگر يا چند دانه خرما، و اگر آن نيز نبود، با آبِ خالى. مى‏‌فرمود: آب، معده و كَبِد را تميز مى‏‌كند، دهان را خوش‏بو مى‏‌كند، دندان‌‏ها را محكم مى‏‌سازد، چشم را قدرت مى‏‌دهد و ديده را جلا مى‏‌بخشد، گناهان را از انسان می‌شويد، رگ‏هاى برآشفته و تلخه تحريك شده را فرو مى‏‌نشانَد، بلغم را از ميان مى‏‌بَرَد ، حرارت را از معده برمى‏‌دارد، و سردرد را نيز از ميان مى‏‌بَرَد.

متن حدیث: 

الإمام الصادق عليه‏‌السلام:
كانَ رَسولُ اللّه‏ِ صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم إذا أفطَرَ بَدَأَ بِحَلواءَ يُفطِرُ عَلَيها ؛ فَإِن لَم يَجِد فَسُكَّرَةٍ أو تَمَراتٍ، فَإِذا أعوَزَ ذلِكَ كُلَّهُ فَماءٍ فاتِرٍ. وكانَ يَقولُ: يُنَقِّي المَعِدَةَ والكَبِدَ، ويُطَيِّبُ النَّكهَةَ وَالفَمَ، ويُقَوِّي الأَضراسَ، ويُقَوِّي الحَدَقَ و يَجلُو النّاظِرَ، و يَغسِلُ الذُّنوبَ غَسلاً، و يُسَكِّنُ العُروقَ الهائِجَةَ و المِرَّةَ الغالِبَةَ، و يَقطَعُ البَلغَمَ، و يُطفِئُ الحَرارَةَ عَنِ المَعِدَةِ، و يَذهَبُ بِالصُّداعِ.



منبع:مشرق
«اصول كافى، ج4،ص153 -دانش نامه احاديث پزشكي، ج1،ص545»
بازديد : 80 یکشنبه 24 خرداد 1394 زمان : 9:07 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق علیه السلام: صنعتی که تنها برای حرام کاربرد دارد و رهاوردش تباهی محض است و هیچ صلاحی ( فایده ای ) درآن نیست خدا آن را حرام کرده است.
خادمین اهل بیت به نقل از مشرقامام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: صنعتی که تنها برای حرام کاربرد دارد و رهاوردش تباهی محض است و هیچ صلاحی ( فایده ای ) درآن نیست خدا آن را حرام کرده است [ مانند: ابزار سخت افزاری و نرم افزرای لهو و لعب، بت سازی، تولید نوشابه های حرام و هر چیزی که موجب تباهی محض افراد و جامعه است ) پس آموختن و آموزش دادن آن، عمل به آن، گرفتن مزد برای آن و هرگونه اقدامی برای آن، همه اش حرام است ، مگر اینکه صنعتی باشد که گاهی در جهت منفعت (حلال) به کار می رود و از آن جهت که در آن صلاحی وجود دارد یادگرفتنش و عمل به آن حلال است؛ ولی بر کسی که آن را در جهت حرام و غیر حقّ به کار گیرد حرام است

متن حدیث: 

إنما حرم الله الصناعة التی حرام هی کلها التی یجئ منها الفساد محضا نظیر البرابط والمزامیر و(الشطرنج) وکل ملهوبه والصلبان والأصنام وما اشبه ذلک من صناعات الأشربة الحرام ومایکون منه و فیه الفساد محضا ولایکون فیه ولامنه شیء من وجوه الصلاح فحرام تعلیمه و تعلمه والعمل به وأخذ الاجر علیه وجمیع التقلب فیه من جمیع وجوه الحرکات کلها


منبع:مشرق
«تحف العقول، ص 336- 336»
بازديد : 98 شنبه 23 خرداد 1394 زمان : 19:02 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت امام صادق(علیه السلام) درباره اهمیت روزه سه روز پایانی ماه شعبان می فرماید:

«مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَيْن‏»(1)
هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را برايش محسوب مى‏ كند.

پی نوشت:

منبع کپی:jc313.ir

 

 

 

 

» من لا يحضره الفقيه ج ۲، ص ۹۴، ح ۱۸۲۹ - امالي (صدوق) ص ۶۷۰
بازديد : 100 یکشنبه 17 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

اگرچه بهشت وعده خداوند رحمان برای بندگان است که می توانند با اعمال خود زمینه رفتن به آن را فراهم کنند اما هستند کسانی که به صراحت روایات بهشت بر آنها حرام خواهد بود.

پيامبر خدا (ص) می فرمایند: 
«تَحْرُمُ الجنّةُ على ثلاثةٍ: على المَنّانِ ، وعلى المُغْتابِ ، وعلى مُدمِنِ الخَمرِ»؛(1)
«بهشت بر سه كس حرام است: منت گذارنده [بر خدا]، غيبت كننده و ميگسار.»

و نیز فرموده اند: «خداوند عزّ و جلّ مى فرمايد: 
«يقولُ اللّه ُ عزّ و جلّ: حُرِّمَتِ الجنّةُ على المَنّانِ ، و البَخيلِ ، و القَتّاتِ»؛(2) 
«بهشت بر منت گذار و بخيل و سخن چين حرام است.»

همچنین از ایشان است که فرمودند: 
«لا يَدخُلُ الجَنّةَ عاقٌّ و لا مُدْمِنُ خَمرٍ»؛(3)
«فرزند ناخلف و ميگسار به بهشت نمى روند.»

رسول اکرم (ص) می فرمایند: 
«ثلاثةٌ لا يَدخُلونَ الجَنّةَ أبَدا : الدَّيُّوثُ ، و الرّجلَةُ مِن النِّساءِ ، و مُدْمِنُ الخَمرِ»؛(4)
«سه كس اند كه هرگز بهشت نمى روند: مرد بى غيرت، زن مرد نما و دائم الخمر.»

پیامبر (ص) همچنین، فرموده اند: 
«مَنِ اسْتَرْعى رَعِيَّةً فغَشَّها حَرّمَ اللّه ُ علَيهِ الجَنّةَ»؛(5)
«هر كس سرپرست ملتى شود و به آنها خيانت ورزد خداوند بهشت را بر او حرام مى گرداند.»

امام صادق (ع) می فرمایند: 

«إنّ اللّه َ تباركَ و تعالى آلى على نَفْسِهِ أنْ لا يُسكِنَ جَنَّتَهُ أصْنافا ثلاثةً : رادٌّ على اللّه ِ عزّ و جلّ، أو رادٌّ على إمامِ هُدىً ، أو مَن حَبسَ حَقَّ امْرئٍ مؤمنٍ»؛(6)
«خداوند تبارك و تعالى با خود عهد كرده است كه سه گروه را در بهشتش جاى ندهد: كسى كه فرمان خداوند عزّ و جلّ را رد كند، يا كسى كه از فرمان امام هدايتگر سر برتابد و يا كسى كه حقّ مؤمنى را نپردازد.»

پی نوشت ها:
1- الزهد للحسين بن سعيد، 9/17. منتخب ميزان الحكمه، 108 
2- الأمالي للصدوق، 517/707
3- كنز العمّال، 43776
4- كنز العمّال، 43808
5- تنبيه الخواطر، 2/227
6- الخصال، 151/185
بازديد : 84 چهارشنبه 13 خرداد 1394 زمان : 0:54 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

بر مولايمان امام صادق وارد شديم، ديديم كه بر خاك نشسته و قبای خيبرى طوقدار بى‏ گريبان آستين كوتاهى در بر دارد و مانند مادر فرزند مرده شيداى جگر سوخته ‏اى مى‏ گريد و اندوه چهره اش را پرکرده و گونه ‏هايش دگرگون شده و ديدگانش پر از اشك است...

گروه فرهنگی مشرق؛
  مرحوم شیخ صدوق در کتاب کمال الدین روایتی را با این مضمون نقل می کند که سدیر صیرفی (از یاران خاص امام صادق علیه السلام) می گويد: من و مفضّل بن عمر و ابو بصير و ابان بن تغلب بر مولايمان امام صادق وارد شديم، ديديم كه بر خاك نشسته و قبای خيبرى طوقدار بى‏ گريبان آستين كوتاهى در بر دارد و مانند مادر فرزند مرده شيداى جگر سوخته ‏اى مى‏ گريد و اندوه چهره اش را پرکرده و گونه ‏هايش دگرگون شده و ديدگانش پر از اشك است و مى‏ گويد:
آقاى من! غيبت تو خواب از ديدگانم ربوده و بسترم را بر من تنگ ساخته و آرامش قلبم را از من سلب کرده است.
آقاى من! غيبت تو اندوه مرا به فجايع ابدى پيوند داده، و فقدان يكى پس از ديگرى، جمع و گروه را نابود كرده است. من ديگر اشكى را كه از ديدگانم روان است و ناله ‏اى را كه از مصائب و بلاياى گذشته از سينه‏ ام سر مى ‏كشد، احساس نمی کنم جز آنچه را كه در برابر ديدگانم مجسّم است و از همه گرفتاري ها بزرگتر و جانگدازتر و سخت ‏تر و ناآشناتر است، ناملايماتى كه با غضب تو در آميخته و مصائبى كه با خشم تو عجين شده است.

سدير گويد: چون امام صادق عليه السّلام را در چنين حالى ديديم از شدّت حیرانی، عقل از سرمان پريد و به واسطه آن رخداد هائل و پديده وحشتناك، از شدّت جزع قلوبمان چاك چاك گرديد و پنداشتيم كه آن نشانه حادثه ای كوبنده و يا مصيبتى از مصائب روزگار است كه بر ایشان نازل شده است. و گفتيم: اى فرزند بهترين خلايق! چشمانت گريان مباد! از چه حادثه اى اشكتان روان و سرشك از ديدگانتان جاری است و كدام حادثه ای است كه اين ماتم را بر شما واجب كرده است؟
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 184 دوشنبه 04 خرداد 1394 زمان : 11:23 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق علیه‌السلام: در تورات نوشته شده است هر كه به روزىِ اندك خدا راضى باشد، خداوند نيز به اندك عملِ او رضايت دهد.
مشرقامام جعفر صادق عليه‌السلام: در تورات نوشته شده است: ... هر كه به روزىِ اندك خدا راضى باشد، خداوند نيز به اندك عملِ او رضايت دهد و هركه به اندك مالِ حلال رضايت دهد، رنج و زحمتش كم شود و درآمدش پاكيزه گردد و از مرز زشت كارى (افتادن در ورطه حرام) فاصله گيرد.

متن حدیث:

مَكتوبٌ في التَّوراةِ :... مَن رَضِيَ مِن اللّه بالقَليلِ مِن الرِّزقِ قَبِلَ اللّه ُ مِنهُ اليَسيرَ مِن العَمَلِ، و مَن رَضِيَ باليَسيرِ مِن الحَلالِ خَفَّتْ مُؤنَتُهُ، و زَكَتْ مَكسَبَتُهُ، و خَرَجَ مِن حَدِّ الفُجُورِ.
منبع:مشرق

«اصول کافی، جلد 4، صفحه 138»
بازديد : 61 پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 زمان : 15:32 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

هر گاه خداوند بـراى بنده‏‌اى بد بخواهد، در حضور مردم از او حسابرسى كند و محكومش نمايد و كارنامه‌‏اش را به دست چپ او دهد.
مشرقامام جعفر صادق عليه‌‏السلام فرمودند: خـداوند تـبارك و تـعالى ... هر گاه بـراى بنده‏‌اى بد بخواهد، در حضور مردم از او حسابرسى كند و محكومش نمايد و كارنامه‌‏اش را به دست چپ او دهد. اين است مراد سخن خداوند عزوجل كه مى‏‌فرمايد: "و امّا كسى كه نامه‌‏اش از پشت سر به او داده شود، زودا كه بگويد واى بر من هلاك شدم و به آتش افروخته در آيد، كه او در دنيا نزد كسانش شادمان زيسته بود".

متن حدیث:


إنَّ اللّه‏َ تَبارَكَ وتَعالى ...إذا أرادَ بِعَبدٍ شَرّا حاسَبَهُ عَلى رُؤوسِ النّاسِ ، وبَكَّتهُ ، وأعطاهُ كِتابَهُ بِشِمالِهِ ، وهُوَ قَولُ اللّه‏ِ عز و جل : "وَ أمّا مَنْ اُوتِيَ كِتابَهُ وَراءَ ظَهْرِهِ * فَسَوْفَ يَدْعو ثُبورا * وَ يَصْلى سَعيرا * إنّهُ كانَ في أهْلِهِ مَسرورا"


*سوره انشقاق: 10-13
منبع:مشرق

«الزهد، 92 / 246 -بحارالأنوار،7 /325- منتخب ميزان الحكمة، 416»
بازديد : 71 شنبه 26 اردیبهشت 1394 زمان : 13:57 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)
امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: خداى تبارك و تعالى رسول خدا صلى الله علیه و آله را به مكارم اخلاق مخصوص گردانید. پس شما نیز خود را بیازمایید، اگر این صفت ها در شما بود خداى عزوجل را سپاس گویید و از او این مكارم را بیشتر بخواهید. ـ سپس آن ده خصلت را برشمردند ـ : یقین، قناعت، صبر، شكر، بردبارى، خوش اخلاقى، سخاوت، غیرت، شجاعت و جوانمردى.

متن حدیث: 


إنّ اللّه تَبارَكَ وَتَعالى خَصَّ رَسولَ اللّه صلى الله علیه و آله بِمَكارِمِ الأخلاقِ ، فَامتَحِنوا أنفُسَكُم فَإن كانَت فیكُم فَاحمَدوا اللّه عَزَّوَجَلَّ وَارغَبوا إلَیهِ فى الزِّیادَةِ مِنها ـ فَذَكَرَها عَشرَةً ـ: الیَقینُ، والقَناعَةُ، والصَّبرُ، والشُّكرُ، و الحِلمُ، و حُسنُ الخُلقِ، والسَّخاءُ، والغَیرَةُ، والشَّجاعَةُ، والمُروءَةُ؛
» «امالی صدوق،صفحه 184»


 

 

 

 

تعداد صفحات : 2

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 5
  • بازديد امروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 618
  • بازديد ماه : 618
  • بازديد سال : 61,502
  • بازديد کلي : 390,666

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site