سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

امام رضا (ع)
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

امام رضا (ع)

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 269 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 93 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 0:19 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال ، فرشتگانى دارد كه بر مردان و زنان روزه دار ، گماشته شده اند و بال هاى خويش را بر آنان مى كشند و گناهانشان را فرو مى ريزند .

خادمین اهل بیت به نقل از سرویس دینی جام نیوز؛

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هر كس رمضان را از روى ايمان و براى خدا و پاداش او، روزه بگيرد و به عبادت برخيزد، گناهان گذشته اش آمرزيده مى شود؛ و هر كس شب قدر را از روى ايمان و به اميد پاداش الهى، به عبادت بايستد، گناهان گذشته اش بخشوده مى گردد. 1

 

امام رضا عليه السلام :خداوند متعال ، فرشتگانى دارد كه بر مردان و زنان روزه دار ، گماشته شده اند و بال هاى خويش را بر آنان مى كشند و گناهانشان را فرو مى ريزند . خداوند متعال ، فرشتگانى دارد كه آنان را گماشته تا براى مردان و زنان روزه دار ، استغفار كنند . شمار آنان را كسى جز خدا نمى داند .1

 

پی نوشتها:

1. مراقبات ماه رمضان, محمد محمدی ری شهری, ص37

2. مراقبات ماه رمضان, محمد محمدی ری شهری, ص71

منبع:جام نیوز

بازديد : 87 شنبه 23 خرداد 1394 زمان : 12:19 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

امام رضا علیه السلام در بخشی از نوشته خود به مأمون فرموده است: بیزاری جستن از دشمنان دوستان خدا و سران آنان واجب است.
خادمین اهل بیت به نقل ازمشرق- امام رضا علیه‌السلام در بخشی از نوشته خود به مأمون خلیفه عباسی فرموده است:
دوستی با دوستان خدا واجب است، همچنین دشمن داشتن و بیزاری جستن از دشمنان دوستان خدا و سران آنان واجب است.

متن حدیث:

حب اولیاء الله واجب و کذلک بغض اعدائهم و البرائة منهم و من ائمتهم.

منبع:مشرق

«وسائل‌الشیعه، جلد11، صفحه423»
بازديد : 143 پنجشنبه 07 خرداد 1394 زمان : 21:50 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

آلو دردهای مفصلی را تسکین داده و برای درمان بیماری آسم و درمان بیماری‌ های کبدی بسیار مفید است در این مطلب توصیه های امام رضا (ع) را درباره فواید مصرف آلو می خوانیم.
به گزارش مشرق، امام رضا(ع) درباره مصرف آلو می فرمایند:

آلوی تازه حرارت را خاموش و صفرا را تسکین می دهد و آلوی خشک خون را ساکن می کند و درد مهلک را آسان و از بین می برد

توصیه های طب سنتی درباره مصرف آلو

1.طبع آلو نوع شیرین آن سرد و تر است و نوع خشکش بیشتر سرد است. برگ آن سرد و خشک است.

2.برای درمان یبوست باید شب 10 دانه آلو و 5 دانه انجیر در یک لیوان آب خیس نموده و صبح ناشتا و یا آخر شب میل شود.

3.آلو دارای ویتامینهایی چون A ، ب ، ب 2 ، پ ، و ث می‌باشد و مواد معدنی چون آهن، کلسیم ، فسفر ، منیزیم، منگنز، فلوئور و گوگرد دارد.

4.درمان بیماری‌ های کبدی: 10 صبح و 5 عصر میل شود. البته آلو تازه یا خشک خیس کرده بهتر است.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 213 چهارشنبه 06 خرداد 1394 زمان : 10:38 نظرات (0) چاپ این صفحه
امام رضا علیه‌السلام در توصیه‌ای راه درمان یکی از یارانشان که از بیماری بهک یا پیسی رنج می‌برد را بیان فرمودند.
مشرق- مكارم الأخلاق- به نقل از امام رضا عليه‌‏السلام در پاسخ و پرسش با يكى از يارانش در مورد بَهَك: ماش تازه را در هنگام خاصّ خودش فراهم كن و آن را با برگش بكوب و آب آن را بگير و ناشتا بخور و بر روى محلّ بَهَك نيز بمال.
آن مرد مى‌گويد: اين كار را انجام دادم و بهبود يافتم.


* بهك همانند پيسى، سفيدى‏‌اى است كه بر خلاف رنگ پوست، بر آن ظاهر مى‏‌شود؛ ولى خود پيسى نيست. علاّمه مجلسى مى‌‏گويد: پيسى بر دو گونه است: سفيد و سياه، و همچنين است بهك. تفاوت ميان اين دو نيز آن است كه بهك به پوست محدود مى‏‌شود و به گوشت نمى‏‌رسد؛ امّا هر دو نوع پيسى به گوشت نيز سرايت مى‏‌كند.

متن حدیث:

مكارم الأخلاق عَنِ الإمامِ الرِّضا عليه‏‌السلام:
- وسَأَلَهُ بَعضُ أصحابِهِ عَنِ البَهَقِ: خُذِ الماشَ الرَّطبَ في أيّامِهِ، ودُقَّهُ مَعَ وَرَقِهِ، وَاعصِرِ الماءَ، وَاشرَبهُ عَلَى الرِّيقِ، وَاطلِهِ عَلَى البَهَقِ.
قالَ: فَفَعَلتُ، فَعوفيتُ.


«مكارم الأخلاق،ج 1،ص406 -بحارالأنوار، ج66،ص256-دانش نامه احاديث پزشكي،ج 1ص514»
بازديد : 86 جمعه 28 فروردین 1394 زمان : 10:13 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)

دعای امام رضــــا(ع) برای ظهور امام زمان(عج)
امام علیّ‌بن موسی الرضا(ع)، در یکی از بهترین لحظات نیایش خود، یعنی قنوت نماز ظهر جمعه، سرود بی‌قراری و انتظار سر می‌دهند و برای فرج و ظهور آن بزرگوار این‌گونه دعا می‌کنند:


«اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَ کَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ،وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَ لِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوّ ِکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْ ءٍ قَدیر؛1

 

بارالها! کار ظهور بنده شایسته و خلیفه راستینت (امام مهدی(عج) را اصلاح فرما؛ همان‌گونه که کار پیامبر و فرستادگانت را اصلاح نمودی و از فرشتگانت، نگاهبانانی بر او بگمار و از سوی خویش، با روح القدس او را یاری و پشتیبانی فرما. دیده‌بانانی از پیش‌رو و پشت سر همراه وی گردان تا از هر بدی، نگاهش دارند. ترس و هراس او را به امن و امان دگرگون ساز، که او تو را می‌پرستد و هیچ چیز را همتا و همانند تو نمی‌داند، پس برای هیچ‌یک از آفریدگانت، برتری و چیرگی نسبت به ولیّ خودت قرار مده و او را در جهاد با دشمنت و دشمنش اجازت فرما و مرا از یاران او به شمار آور! که همانا تو بر هر کاری توانایی.»

 


با توجّه به مضــامین زیبای فوق، روشــن می‌گردد که چگونه امـام هشتم(ع) عــالی‌ترین و بلندترین زمزمه‌های محبّت را با سوز و از سر شوق در این مناجات کوتاه بر زبان جاری می‌سازند که هم محبوب خود را معرفی می‌نمایند و هم آرزوی سلامتی و ظهور او را دارند و از خدا می‌خواهند تا بیعت هیچ ستمگری بر گردن آن حضرت نباشد. آنگاه برای جهاد در رکاب او اعلام آمادگی می‌کنند تا بدین وسیله، ارتباط معنوی و عاطفی خود را به آن بزرگوار ابراز فرمایند.2

 



پی‌نوشت‌ها:
1. «بحارالأنوار»، ج89؛ «مصاح المتهجد»، ص 367؛ «جمال السبوع»، ص413.
2. «آفتاب در نگاه خورشید»، ص 21.
بازديد : 212 پنجشنبه 27 فروردین 1394 زمان : 8:18 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

مقدمه:

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

 

نام، لقب و کنیه امام:

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" می‌باشد. امام محمد تقی (علیه السلام) امام نهم و فرزند ایشان سبب نامیده شدن آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل می‌فرمایند: "خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده‌اند و ایشان را برای امامت پسندیده‌اند و همینطور (به خاطر خلق و خوی نیکوی امام) هم دوستان و نزدیکان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود‌ند."

یکی از القاب مشهور حضرت "عالم آل محمد" است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش، بویژه علمای ادیان مختلف انجام داد و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است، که قسمتی از این مناظرات در بخش "جنبه علمی امام" آمده است. این توانایی و برتری امام، در تسلط بر علوم یکی از دلایل امامت ایشان می‌باشد و با تأمل در سخنان امام در این مناظرات، کاملاً این مطلب روشن می‌گردد که این علوم جز از یک منبع وابسته به الهام و وحی نمی‌تواند سرچشمه گرفته باشد.

 

پدر و مادر امام:

پدر بزرگوار ایشان امام موسی کاظم (علیه السلام) پیشوای هفتم شیعیان بودند که در سال 183 ﻫ.ق. به دست هارون عباسی به شهادت رسیدند و مادر گرامیشان "نجمه" نام داشت.

 

تولد امام:

حضرت رضا (علیه السلام) در یازدهم ذیقعدﺓ الحرام سال 148 هجری در مدینه منوره دیده به جهان گشودند. از قول مادر ایشان نقل شده است که: "هنگامی‌که به حضرتش حامله شدم به هیچ وجه ثقل حمل را در خود حس نمی‌کردم و وقتی به خواب می‌رفتم، صدای تسبیح و تمجید حق تعالی و ذکر "لااله‌الاالله" را از شکم خود می‌شنیدم، اما چون بیدار می‌شدم دیگر صدایی بگوش نمی‌رسید. هنگامی‌که وضع حمل انجام شد، نوزاد دو دستش را به زمین نهاد و سرش را به سوی آسمان بلند کرد و لبانش را تکان می‌داد؛ گویی چیزی می‌گفت."(2)

  بقیه در ادامه مطلب

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 19
  • بازديد امروز : 88
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 700
  • بازديد ماه : 700
  • بازديد سال : 61,584
  • بازديد کلي : 390,748

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site