سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

پیامبر اکرم(ص)
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

پیامبر اکرم(ص)

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 320 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 268 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 268 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 102 دوشنبه 01 تیر 1394 زمان : 11:24 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

پيامبر اکرم صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله: چهار چيز، مايه فزونى و كمال است و چهار چيز، زُداينده گناهان.
خادمین اهل بیت به نقل ازمشرق- پيامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله فرمودند: چهار چيز، [مايه] فزونى [و كمال] است و چهار چيز، زُداينده [ گناهان ] . . . و امّا زُداينده‌ها عبارت‏ند از: روزه ماه رمضان، حجّ خانه خدا، آمدن به مسجد پيامبر خدا، و آمدن به مسجد بيت‌المقدّس.

متن حدیث: 


رسول اللّه‏ صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله:
أربَعٌ مُسبِغاتٌ و أربَعٌ ماحِياتٌ ... وأمَّا الماحِياتُ فَصِيامُ شَهرِ رَمَضانَ، وَحِجُّ البَيتِ، وإتيانُ مَسجِدِ رَسولِ اللّه‏ِ، وإتيانُ مَسجِدِ بَيتِ المَقدِسِ.


منبع:مشرق
«كنزالعمّال، جلد 15 صفحه 868 »
بازديد : 119 یکشنبه 31 خرداد 1394 زمان : 9:50 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق(ع): پیامبر(ص)مى‏‌فرمود: آب، معده و كَبِد را تميز مى‏‌كند، دهان را خوش‏بو مى‏‌كند، دندان‌‏ها را محكم مى‏‌سازد، چشم را قدرت مى‏‌دهد و ديده را جلا مى‏‌بخشد.
خادمین اهل بیت به نقل ازمشرقامام جعفر صادق عليه‌‏السلام فرمودند: 
پيامبر خدا(صلی الله علیه و آله)، به هنگام روزه گشودن، با حلوا افطار مى‌‏كرد. اگر حلوا نبود، با شكرينه‏‌اى ديگر يا چند دانه خرما، و اگر آن نيز نبود، با آبِ خالى. مى‏‌فرمود: آب، معده و كَبِد را تميز مى‏‌كند، دهان را خوش‏بو مى‏‌كند، دندان‌‏ها را محكم مى‏‌سازد، چشم را قدرت مى‏‌دهد و ديده را جلا مى‏‌بخشد، گناهان را از انسان می‌شويد، رگ‏هاى برآشفته و تلخه تحريك شده را فرو مى‏‌نشانَد، بلغم را از ميان مى‏‌بَرَد ، حرارت را از معده برمى‏‌دارد، و سردرد را نيز از ميان مى‏‌بَرَد.

متن حدیث: 

الإمام الصادق عليه‏‌السلام:
كانَ رَسولُ اللّه‏ِ صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم إذا أفطَرَ بَدَأَ بِحَلواءَ يُفطِرُ عَلَيها ؛ فَإِن لَم يَجِد فَسُكَّرَةٍ أو تَمَراتٍ، فَإِذا أعوَزَ ذلِكَ كُلَّهُ فَماءٍ فاتِرٍ. وكانَ يَقولُ: يُنَقِّي المَعِدَةَ والكَبِدَ، ويُطَيِّبُ النَّكهَةَ وَالفَمَ، ويُقَوِّي الأَضراسَ، ويُقَوِّي الحَدَقَ و يَجلُو النّاظِرَ، و يَغسِلُ الذُّنوبَ غَسلاً، و يُسَكِّنُ العُروقَ الهائِجَةَ و المِرَّةَ الغالِبَةَ، و يَقطَعُ البَلغَمَ، و يُطفِئُ الحَرارَةَ عَنِ المَعِدَةِ، و يَذهَبُ بِالصُّداعِ.



منبع:مشرق
«اصول كافى، ج4،ص153 -دانش نامه احاديث پزشكي، ج1،ص545»
بازديد : 117 شنبه 30 خرداد 1394 زمان : 14:19 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

برای کسانی که بگومگو را رها كنند، دروغ گفتن را ترك گويند و اخلاقشان را نيكو گردانند، خانه‌ای در بهشت تضمین شده است.
خادمین اهل بیت به نقل ازمشرق- رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و اله فرمودند:‌ من براى كسى كهبگومگو را رها كند، هر چند حق با او باشد و براى كسى كه دروغ گفتن را اگر چه به شوخى باشد، ترك گويد و براى كسى كه اخلاقش را نيكو گرداند، خانه اى در حومه بهشت و خانه اى در مركز بهشت و خانه اى در بالاى بهشت ضمانت مى‌كنم.

متن حدیث: 

اَنا زَعيمٌ بِبَيتٍ فى رَبَضِ الجَنَّةِ وَ بَيتٍ فى وَسَطِ الجَنَّةِ وَ بَيتٍ فَى اَعلَى الجَنَّةِ، لِمَن تَرَكَ المِراءَ وَ اِن كانَ مُحِقّـا وَ لِمَن تَرَكَ الكِذبَ وَ اِن كانَ هازِلاً وَ لِمَن حَسَّنَ خُلقَهُ.



منبع:مشرق
«خصال، صفحه 144، حدیث177»
بازديد : 131 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 11:38 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

در بند بودن شیطان یک مساعده برای خود سازی است، که با اجتناب از اعمالی مثل خوردن و آشامیدن در طول یک ماه از این زمینه پیش آمده به نحو أحسن بهره ببریم.
خادمین اهل بیت به نقل از مشرق-  امام باقر(ع) از جد بزرگوارش نقل می‌کند که پیامبر خدا (ص) همواره چون به هلال ماه رمضان مى‌نگریست، رو به قبله نموده و مى‌فرمود: «اللهم اهله علینا بالامن و الایمان و السلامة و الاسلام و العافیة المجللة و الرزق الواسع و دفع الاسقام و تلاوة القرآن و العون على الصلاة و الصیام اللهم سلمنا لشهر رمضان و سلمه لنا و تسلمه منا حتى ینقضى شهر رمضان و قد غفرت لنا»؛ خدایا این ماه را بر ما نو کن، با امنیت، ایمان، تندرستى، مسلمانى، عافیت سراپا، روزی فراوان، دفع بیماری، تلاوت قرآن و کمک بر نماز و روزه. خدایا ما را برای رمضان سالم نگهدار و ماه رمضان را برای ما، و بپذیر از ما، تا این که ماه رمضان به اتمام رسد، و ما را آمرزیده باشى.

پس آن گاه رو به مردم نموده و مى‌فرمود: اى مسلمانان! آن هنگام که هلال ماه رمضان سر برآورد، شیطان‏ هاى رانده شده به زنجیر کشیده مى‌شوند، درهاى آسمان و درهاى بهشت و درهاى رحمت گشوده، و درهاى دوزخ فرو بسته خواهد شد. خواسته‏‌ها بر آورده مى‌شوند، و هنگام هر افطار خداوند را آزاد شدگانى است که آنان را از آتش دوزخ برهاند، و هر شب نداگرى ندا سر دهد: آیا خواهنده‌اى هست؟ آیا آمرزش خواهى هست؟ خدایا! هر انفاق‌گرى را پاداشى جایگزین و هر بخیلى را تباهى ده.

متن حدیث: 

أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عُلْوَانَ عَنْ عَمْرِو بْن‏ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (ع) قَالَ کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یُقْبِلُ بِوَجْهِهِ إِلَى النَّاسِ فَیَقُولُ یَا مَعْشَرَ النَّاسِ إِذَا طَلَعَ هِلَالُ شَهْرِ رَمَضَانَ غُلَّتْ مَرَدَةُ الشَّیَاطِینِ وَ فُتِحَتْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَ أَبْوَابُ الْجِنَانِ وَ أَبْوَابُ الرَّحْمَةِ وَ غُلِّقَتْ أَبْوَابُ النَّارِ وَ اسْتُجِیبَ الدُّعَاءُ وَ کَانَ لِلَّهِ فِیهِ عِنْدَ کُلِّ فِطْرٍ عُتَقَاءُ یُعْتِقُهُمُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ وَ یُنَادِی مُنَادٍ کُلَّ لَیْلَةٍ هَلْ مِنْ سَائِلٍ هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ اللَّهُمَّ أَعْطِ کُلَّ مُنْفِقٍ خَلَفاً وَ أَعْطِ کُلَّ مُمْسِکٍ تَلَفاً…(1)
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 141 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 3:16 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

یكی از ویژگیهایی كه باید در ازدواج مورد توجه قرار گیرد، اصالت داشتن خانواده دختر است.

بهگزارش خادمین اهل بیت به نقل از سرویس فرهنگی جام نیوز، یكی از ویژگیهایی كه باید در ازدواج مورد توجه قرار گیرد، اصالت داشتن خانواده دختر است. این امر در گفتار و رفتار پیشوایان دینی به گونه‌های مختلفی مورد تأكید قرار گرفته است.

 

پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله فرمودند: «اِیاكُمْ وَخَضْراءَ الدِّمَنْ، قِیلَ: یا رَسُولَ اللَّهِ! وَما خَضْراءُ الدِّمَنْ؟ قالَ: اَلْمَرْأَةُ الْحَسْناءُ فی مَنْبَتِ السُّوءِ؛ (1)

 

از خضراء الدمن (گیاه روییده در مزبله) دوری كنید. گفته شد:‌ای رسول خدا! خضراء الدمن چیست؟ فرمود: زن زیبارویی كه در خانواده فاسد رشد كرده است.»

 

علی علیه السلام و توجّه به اصالت خانوادگی


بعد از رحلت فاطمه زهراعلیها السلام، علی علیه السلام به برادرش عقیل - كه اطلاعات وسیعی از نسب قبایل عرب و تاریخ گذشته آن روز داشت - سفارش فرمود كه از اقوام اصیل و شجاع عرب همسری برای من انتخاب كن كه زاده شجاعان و وارث دلاوری و شهامت باشد؛ زیرا می‌خواهم از این ازدواج فرزند شجاع و دلیری به دنیا بیاید. عقیل پس از بررسی و جستجو «فاطمه كلابیه» را پیشنهاد كرد كه حضرت با او ازدواج كند؛ چرا كه در جامعه [آن روز] شجاع‌تر و دلیرتر از اجداد و پدران او نبود.(2)


این حكایت نشان دهنده توجه ویژه حضرت علی علیه السلام به اصالت خانوادگی در ازدواج است. دردی كه متأسفانه در شرایط فعلی جامعه ما بسیاری از جوانان به آن مبتلا هستند، این است كه زیبایی را ملاك اصلی برای ازدواج قرار می‌دهند و در موارد زیادی هم به همین زیبایی اكتفاء كرده و بدون تحقیق مبادرت به ازدواج می‌كنند و پس از آن با مشكلات عدیده‌ای روبرو می‌شوند و زندگی برایشان بسیار دشوار می‌شود.

 

پی نوشت:
1) میزان الحكمة، ش 7858؛ تفسیر نور الثقلین، ج 3، ص 598، ح 145.
2) تنقیح المقال، ج 2، ص 128؛ ر. ك: منتهی الآمال، ص 136.

 

 منبع کپی:جام نیوز

ماهنامه اطلاع رسانی، پژوهشی، آموزشی مبلغان شماره 83.

بازديد : 93 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 0:19 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال ، فرشتگانى دارد كه بر مردان و زنان روزه دار ، گماشته شده اند و بال هاى خويش را بر آنان مى كشند و گناهانشان را فرو مى ريزند .

خادمین اهل بیت به نقل از سرویس دینی جام نیوز؛

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: هر كس رمضان را از روى ايمان و براى خدا و پاداش او، روزه بگيرد و به عبادت برخيزد، گناهان گذشته اش آمرزيده مى شود؛ و هر كس شب قدر را از روى ايمان و به اميد پاداش الهى، به عبادت بايستد، گناهان گذشته اش بخشوده مى گردد. 1

 

امام رضا عليه السلام :خداوند متعال ، فرشتگانى دارد كه بر مردان و زنان روزه دار ، گماشته شده اند و بال هاى خويش را بر آنان مى كشند و گناهانشان را فرو مى ريزند . خداوند متعال ، فرشتگانى دارد كه آنان را گماشته تا براى مردان و زنان روزه دار ، استغفار كنند . شمار آنان را كسى جز خدا نمى داند .1

 

پی نوشتها:

1. مراقبات ماه رمضان, محمد محمدی ری شهری, ص37

2. مراقبات ماه رمضان, محمد محمدی ری شهری, ص71

منبع:جام نیوز

بازديد : 72 سه شنبه 26 خرداد 1394 زمان : 10:30 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

شهيد چون فضيلت شهادت را مى‏‌داند، آرزو مى‏‌كند برگردد تا در دنيا كشته شود.
مشرق- پيامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم فرمودند:
هيچ كس نيست كه پس از مرگ نزد خداوند از خير بهره‌‏مند باشد و در عين حال خوش داشته باشد كه به دنيا برگردد، گرچه همه دنيا به او داده شود، مگر شهيد كه چون فضيلت شهادت را مى‏‌داند، آرزو مى‏‌كند برگردد تا در دنيا كشته شود.

متن حدیث: 

عنه صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم:
ما مِن نفسٍ‏تَموتُ لها عندَاللّه خَيرٌ يَسُرُّها أ نّها تَرجِعُ إلى الدنيا ، ولا أنَّ لها الدنيا وما فيها ، إلاّ الشهيدَ ؛ فإنّهُ يَتَمَنّى أن يَرجِعَ فَيُقتَلَ في الدنيا ؛ لِما يَرى مِن فَضلِ الشهادَةِ.


منبع:مشرق
«صحيح مسلم : 1877 منتخب ميزان الحكمة،ص306 »

تعداد صفحات : 4

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 15
  • بازديد امروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 632
  • بازديد ماه : 632
  • بازديد سال : 61,516
  • بازديد کلي : 390,680

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site