سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

امام خمینی(ره)
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

امام خمینی(ره)

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 268 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 197 چهارشنبه 03 تیر 1394 زمان : 3:04 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

گزیده سخنان صریح امام خامنه ای در دیدار کارگزاران نظام درباره مسئله هسته ای 

تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب بر خطوط قرمز هسته ای کشور

محـدودیـت هـای بلنـد مـدت ۱۰ سالـه را قبول نـداریـم

تحقـیـق و توسعـه و ساخت و سـاز باید ادامـه پیـدا کند

تـحریـم ها اقتصـادی، مـالـی و بانکـی شورای امنیـت و

کـنگـره و دولـت بایـد در هنگام امضـای تـوافق لغــو شود

بـا موکـول کردن هر اقدامی به گـزارش آژانس مخـالفیـم

مـا به آژانس بدبینیم، آژانس نشان داده مستقـل نیست

 بـا بازرسی های غیرمتعـارف و پـرس و جو [بـازجـویی] از 

شخصیـت ها به هیچ وجه موافـق نیستیم و قبول نـدارم

قبلا هـم گفتیم، بـازرسی از مراکز نظامی را نمی پذیریم

زمـان های محدودیـت ۱۵ سال و ۲۵ سال را قبول نداریـم

حجم : ۱۰ مگابایت

 

هرگز به غیر جانان ما جان نمی فروشیم

جـان می دهیم اما جانان نمی فروشیـم

دشمـن اگـر ببخشد کـاخ سفیـد خـود را

یک تــار مـوی رهبر بر آن نمی فـروشیـم

 

منبع:mobarezclip.com

بازديد : 337 یکشنبه 31 خرداد 1394 زمان : 10:14 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

جهت دانلود کلیک کنید

حجم:1.15MB

فرمت:صوتیMP3

منبع:انصار کلیپ

نگاهی به چیستی ولایت مطلقه فقیه در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) :

 

نظریه ولایت فقیه امام خمینی به نظریه ولایت مطلقه فقیه معروف شده است. البته این تعبیر در سخنان خود امام خمینی نیز به کار رفته است و از همین رو تلقی ها و تفسیرهای مختلفی از آن به عمل آمده است. ایشان در موارد مختلفی این اصطلاح را به کار برده اند. از جمله پس از ایراد خطبه های نماز جمعه توسط آیت الله خامنه ای، ریاست جمهور وقت، در نامه ای خطاب به ایشان می فرماید: «... از بیانات جنابعالی در نماز جمعه این طور ظاهر می شود که شما حکومت را به معنای ولایت مطلقه ای که از جانب خدا به نبی اکرم(ص) واگذار شده و اهمّ احکام الهی است و بر جمیع احکام شرعیه الهیه تقدم دارد، صحیح نمی دانید. و تعبیر به آن که این جانب گفته ام حکومت در چهارچوب احکام الهی دارای اختیارات است به کلی برخلاف گفته های اینجانب بود. اگر اختیارات حکومت در چهارچوب احکام فرعیه الهیه است، باید عرض حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوّضه به نبی اسلام(ص) یک پدیده بی معنا و بی محتوا باشد و اشاره می کنم به پیامدهای آن، که هیچ کس نمی تواند به آنها ملتزم باشد: مثلاً خیابان کشی ها که مستلزم تصرف در منزلی است یا حریم آن است در چارچوب احکام فرعیه نیست...».1

پس از این مکتوب، آیت الله خامنه ای در نامه ای خطاب به امام خمینی توضیحاتی ارائه می دهد. حضرت امام نیز در پاسخ با تأکید مجدد بر ولایت مطلقه فقیه می نویسد: «... اینجانب که از سالهای قبل از انقلاب با جنابعالی ارتباط نزدیک داشته ام و همان ارتباط بحمدالله تعالی تاکنون باقی است، جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جداً جانبداری می کنید، می دانم و در بین دوستان از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید، روشنی می دهید...» 2

بقیه متن در ادامه مطلب

 

بازديد : 179 جمعه 29 خرداد 1394 زمان : 3:18 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

جهت دانلود کلیک کنید

حجم:1.14MB

فرمت:صوتیMP3

امام رحمه الله در ابتدای بحث ولایت فقیه خود، با اشاره به اینکه «ولایت فقیه » از موضوعهایی است که تصور آن موجب تصدیق می شود و احتیاجی به دلیل و برهان ندارد، اوضاع سیاسی - اجتماعی آن روز مسلمانان و حوزه های علمیه را مطرح می کنند که موجب شده بر «ولایت فقیه » علی رغم بدیهی بودن، برهان اقامه می کنیم. (1)

توضیح این امر خیلی ساده است و امام رحمه الله در شرایطی می خواست این بحث را مطرح کند که چهارده قرن از تشکیل واقعی حکومت اسلامی به طور عینی و عملی می گذشت و با توجه به تحولات عظیم عصر جدید و تبلیغات منفی مخالفان اسلام، حکومت اسلامی امری مبهم و نامفهوم بود. (2)

بر همین اساس، امام رحمه الله به تبلیغات منفی استعمارگران و ناآگاهی افراد جامعه می نویسد:

استعمارگران به نظر ما آوردند که اسلام، حکومتی ندارد! تشکیلات حکومتی ندارد! بر فرض که احکامی داشته باشد مجری ندارد و خلاصه، اسلام فقط قانونگذار است. (3)

1.اثبات حاکمیت فقها; در چنین شرایطی، امام رحمه الله تمام تلاش خود را به کار برد تا ولایت و حاکمیت را برای فقها اثبات کند و این کار را با زبانی ساده و در عین حال مستند به آیات قرآنی، اخبار و احادیث و با دلایل عقلی انجام داد.امام با اشاره به رویه و سنت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در تعیین جانشین برای خود، استدلال کرد که این امر برای اجرای احکام خدا بوده و در شرایط غیبت، اجرای احکام به عهده فقها و علماست.به عبارت دیگر، امام رحمه الله سعی داشت با اثبات مجریه در اسلام (علاوه بر تشریع قانون)، اعمال حاکمیت و قبضه قدرت حکومتی توسط فقها را اثبات کند.بر همین اساس می نویسد:

ما معتقد به ولایت هستیم و معتقدیم پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم باید خلیفه تعیین کند و تعیین هم کرده است.آیا تعیین خلیفه برای بیان احکام است؟ بیان احکام، خلیفه نمی خواهد، خود آن حضرت بیان احکام می کرد.همه احکام را در کتابی می نوشتند و دست مردم می دادند تا عمل کنند، اینکه عقلا لازم است خلیفه تعیین کند برای حکومت است.ما خلیفه می خواهیم تا اجرای قوانین کند.قانون مجری لازم دارد.در همه کشورهای دنیا این طور است که جعل قانون به تنهایی فایده ندارد و سعادت بشر را تامین نمی کند، پس از تشریع قانون باید قوه مجریه ای به وجود آید.در یک تشریع یا در یک حکومت اگر قوه مجریه نباشد نقص وارد است.به همین جهت، اسلام همان طور که جعل قوانین کرده، قوه مجریه هم قرار داده است.ولی امر متصدی قوه مجریه قوانین هم هست.اگر پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خلیفه تعیین نکند...رسالت خویش را به پایان نرسانده است.ضرورت اجرای احکام و ضرورت قوه مجریه و اهمیت آن در تحقق رسالت و ایجاد نظام عادلانه ای که مایه خوشبختی بشر است سبب شده که تعیین جانشین مرادف اتمام رسالت باشد.در زمان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم این طور نبود که فقط قانون را بیان و ابلاغ کنند، بلکه آن را اجرا می کردند.رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم مجری قانون بود...خلیفه قانونگذار نیست.خلیفه برای این است که احکام خدا را که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آورده اجرا کند.اینجاست که تشکیل حکومت و برقراری دستگاه اجرا و اداره لازم می آید.اعتقاد به ضرورت تشکیل و برقراری دستگاه اجرا و اداره، جزئی از ولایت است، چنانکه مبارزه و کوشش برای آن از اعتقاد به ولایت است. (4)

بقیه متن در ادامه مطلب

بازديد : 541 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 22:25 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR نماهنگ «مثل غزه» را با استفاده از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی جنایات رژیم آل سعود علیه ملت یمن منتشر می‌کند

کاری که امروز دولت سعودی در یمن دارد انجام میدهد، عیناً همان کاری است که صهیونیست‌ها در غزّه انجام دادند.
بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام ۱۳۹۴/۰۱/۲۰

فیلم کامل دیدار: مثل غزه

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید : 

بازديد : 91 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 22:21 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

فیلم کامل دیدار: بیانات رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید : 

  • کیفیت خوب و فرمت Mp4 و با حجم 296.6 MB
  • کیفیت متوسط و فرمت Mpeg و با حجم76.4 MB
  • کیفیت پايين و فرمت Flv و با حجم 48.5 MB
  • مناسب برای تلفن همراه و فرمت 3gp و با حجم 27.0 MB
  • بیانات در محفل انس با قرآن:

  • بسماللهالرّحمنالرّحیم(۱)
     خیلى متشکّریم از برادران عزیز و حقیقتاً امروز استفاده کردیم؛ جلسه جلسهى بسیار خوب، متنوّع، شیوا، زیبا، پرمغز [است]؛ الحمدلله. اینکه میبینم بحمدالله هر سالى، نشانههاى پیشرفت در امر تلاوت قرآن، در بین جوانهاى ما، در بین مردم ما مشهود است بنده را عمیقاً خرسند میکند؛ خدا را سپاسگزاریم. امروز هم بحمدالله به برکت این تلاوتهاى بسیار خوب، جلسهى پر مغز و پرمعنا و با حالى بود بخصوص با تذکّرى که این مجرى خوشذوقِ خوشسخن ما دادند در مورد اهداء ثواب این تلاوتها و آنچه امروز در این جلسه گذشت به ارواح طیّبهى شهداى اخیرى که در تهران تشییع شدند.
     تلاوت قرآن با صوت خوش و با لحن خوب و با آداب و رسوم تلاوت، مقدّمهاى است براى نفوذ مفاهیم قرآن در دلها.
    اگر این فایده را [ از آن] بگیریم و به تلاوت قرآن بهعنوان یک خوش صدایى و یک آوازهخوانى فقط نگاه کنیم، مطمئنّاً از این رتبهى والا سقوط خواهد کرد. اینهمه تأکید بر اینکه قرآن را با صوت خوش بخوانند و با آداب بخوانند و با الحان مطلوب بخوانند، براى این است که مفاهیم قرآن در دلها اثر کند، با قرآن انس بگیریم، به رنگ قرآن و به خُلق قرآن و به شکل قرآن در بیاییم.
  • بقیه بیانات در ادامه مطلب
بازديد : 77 سه شنبه 26 خرداد 1394 زمان : 11:04 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

عالمان ربانی، چلچراغ‏ هاى پر فروغى هستند که در هرعصرى، در آسمان علم و عمل مى‏درخشند، و با کسب نور و گرما از خورشید رسالت و امامت، بر زمینیان تجلى مى‏ کنند و آنان را به سوى منابع نور و برکت دودمان وحى، رهنمون مى ‏سازند، و بر بال عرفان ناب محمدى صلى الله علیه وآله نشانده، بر مشکات ملکوت، عروج مى‏ دهند.
 به گزارش مشرق، در میان دین باوران کفر ستیز، چهره محبوب قرن، فقیه تیزبین سیاست مدار، فیلسوف، عارف ژرف نگر، عالم متخلق و رهبر و بنیان گذار جمهورى اسلامى، حضرت امام خمینى رضوان الله علیه، از موقعیتى والا و ویژه برخودار است، زیرا روزها و ساعت‏ ها و لحظه ‏هاى عمر او، با مراقبه و محاسبه سپرى شد و صدها آیه قرآن را مجسم ساخت و عینیت ‏بخشید. در این مبحث به سیره عملی امام می پردازیم تا ره توشه ای برای عاشقان ماه رمضان باشد.
حضرت امام (رحمت الله علیه) توجه ویژه‏ اى نسبت ‏به ماه رمضان داشته و بدین جهت، ملاقات‏ هاى خودشان را در ماه رمضان تعطیل مى‏ کردند و به دعا و تلاوت قرآن و... مى‏ پرداختند.

و خودشان مى‏ گفتند: «خود ماه مبارک رمضان، کارى است» (1)

یکى از یاران امام (ره)، در این باره گفته است :
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 125 یکشنبه 24 خرداد 1394 زمان : 12:19 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

کلیپی به مدت 4 دقیقه از سخن رانی امام خمینی (ره) در جمع مسئولان و کارکنان وزارت پست در مور دبرداشتهای مختلف از انتظار فرج

جهت دانلود کلیک کنید

حجم:34.88mb

فرمت:Flv

منبع:imam-khomeini.ir

بازديد : 251 یکشنبه 24 خرداد 1394 زمان : 0:01 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

• زمان : 04:19 
امام خمینی رحمة الله علیه-رمز تعالی جامعه 

دریافت فایل 

حجم:18.31mb

فرمت:Flv

منبع راسخون

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 17
  • بازديد امروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 666
  • بازديد ماه : 666
  • بازديد سال : 61,550
  • بازديد کلي : 390,714

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site