سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

علائم ظهور
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

علائم ظهور

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 268 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 123 شنبه 06 تیر 1394 زمان : 13:58 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خادمین اهل بیت به نقل از پرتال جامع مهدویت:
امام مهدی علیه‌السلام متعلق به تمام انسان‌ها، امام هستی و پیشوای جهانیان است. شرق و غرب عالم به امام عصر تعلق دارد. منظور از اینکه گفته می‌شود کشور امام زمان، عنایت ویژه امام مهدی علیه‌السلام به این منطقه است؛ زیرا تنها قسمتی که در آن، شیعیان آب و خاک دارند، طبق احکام الهی و اهل‌ بیت در آن حکومت می‌کنند، ایران است.
از سوی دیگر، تنها کشوری که انگیزه زمینه‌سازی ظهور را دارد، ایران است. در هیچ‌جای دنیا، کشوری نیست که حکومت آن شیعه باشد و یا ادعای زمینه‌سازی داشته باشد؛ ازاین‌رو امام خمینی رحمه‌الله می‌گوید: «این کشور صاحب‌الزمان است و باید کشوری باشد که تا ظهور موعود به استقلال خودش ادامه بدهد و قدرت خودش را در خدمت آن بزرگوار قرار بدهد».[۱] 
گفتنی است که شبیه این تعبیر نیز در جریان تشرف مرحوم آیت‌الله العظمی نایینی رحمه‌الله، از وجود شریف امام زمان عجّل الله فرجه نقل شده است که ایشان درباره حفظ ایران در جنگ جهانی اول فرموده‌اند: «اینجا شیعه‌خانه ماست! می‌شکند، خم می‌شود، خطر هست، ولی ما نمی‌گذاریم سقوط کند، ما نگهش می‌داریم».[۲]
بنابراین، اگر گفته می‌شود که ایران کشور امام زمان است، مقصود این است که ایشان نسبت به این مرز و بوم عنایت خاصی دارد و مردم آن نیز بیش از دیگران به آن حضرت اعتقاد و محبّت دارند و در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های او بیشتر می‌کوشند.
درباره این تعبیر که: «مهدی علیه‌السلام از مادری غربی و پدری شرقی است، پس شرق و غرب عالم متعلق به مهدی است»، باید گفت: دین اسلام که توسط پیامبرصلی‌الله‌علیه‌و‌آله آورده شد، متعلق به همه جهانیان تا ابد است. پیامبر نیز پیامبر شرق و غرب عالم بود، با اینکه پدر و مادری شرقی داشت. امام علی علیه‌السلام نیز که از پدر و مادر شرقی به دنیا آمده بود، بر شرق و غرب عالم امامت می‌کرد و هم‌ چنین دیگر ائمه علیهم‌السلام. پس دلیل تعلق امام موعود به شرق و غرب عالم، تولد ایشان از مادر غربی و پدری شرقی نیست. 

پی‌نوشت‌ها
۱. صحیفه نور، ج۱۴، ص۱۹۵؛ سخنان امام رحمه‌الله در این رابطه در فصل‌نامه انتظار، شماره۱، ص۲۰، گردآوری شده است.
۲. عنایات حضرت مهدی به علما و طلاب، ص۳۱۵؛ نمونه‌های مشابه دیگری نیز در کتاب میر مهر، ص۲۵ نقل گردیده است که عنایات امام عصر به ایران را ثابت می‌کند.

 

 

 

 

» پورتال جامع مهدویت
بازديد : 107 جمعه 05 تیر 1394 زمان : 21:58 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)

بررسی و مرور روایات آخرالزمان نشان می‌دهد که رخدادهای آخرالزمان، از چند جهت می‌‎تواند مورد تحقیق قرار گرفته، و پاسخی برای سؤال فوق باشد. 
ابتدا باید توجه داشت که سند روایاتی که به وقوع جنگ در آخر‌الزمان می‌پردازند، از قوّت چندانی برخوردار نبوده، بدون اشکال نیستند؛ به‌همین‌جهت، قبول و پذیرش قطعی آنها ممکن نیست. 
از دیگرسو، ستیز با امامت و مهدویّت، حادثه نوبنیادی نیست. از کاوش تاریخ درمی‌یابیم که انبیای الهی و پیروان واقعی آنها، همواره مورد ستیز امام‎ستیزان و ولایت‎گریزان قرار گرفته‎اند؛ چنانکه در قرآن کریم اشاره شده است وقتی به فرعون گفته شد: «از بنی‌اسرائیل فرزندی به دنیا می‌‎آید که پادشاهی و حکومت تو را از بین خواهد برد»، او ظلم و ستم بر بنی‎اسرائیل را شدت بخشید و حتی به دستور او، زنان باردار را شکم دریدند و برای مقابله با این پیامبر الهی، مادر و فرزندان زیادی را قربانی کردند. 
در حدیثی از پیامبر، چنین روایت شده است: «پس از من، فتنه‎هایی پدید می‌‎آید که راه نجاتی از آن نخواهد بود»[۱]؛ به‌همین‌جهت، در روایات متعددی، خروج سفیانی را حتمی معرفی کرده‎اند که فلسفه خروج او، آغاز جنگ با حضرت مهدی علیه‌السلام است. 
راوی می‌‎گوید از امام صادق علیه‌السلام سؤال کردم که امام باقر علیه‌السلام فرموده‎اند: «خروج سفیانی از امور حتمی است که هنگام ظهور، واقع خواهد شد». امام صادق علیه‌السلام پاسخ دادند: «بله؛ خروج سفیانی از امور حتمی است».[۲] 
بنابراین، می‌توان از این‌گونه روایات، چنین نتیجه گرفت که به‌هر‌حال، عده‌ای به جنگ با امام زمان برمی‌خیزند؛ هر چند طبق روایات، تمام جنگ‌افروزان ـ به‌ویژه سفیانی ـ قبل از رویارویی با امام زمان، در منطقه بیداء (بین مکه و مدینه) از بین خواهند رفت و هرگز موفق به مقابله با مهدی علیه‌السلام نخواهند شد.
بررسی روایات، نشان می‌‎دهد که مهم‌ترین جنگ‎های آخرالزمان، میان امام‎ستیزان و مهدی‎گریزان روی خواهد داد و نزاع، میان دشمنان خواهد بود؛ بنابراین، خطری مسلمانان و مهدی‎باوران را تهدید نمی‌‎کند. در روایتی از امام صادق علیه‌السلام آمده است: «حضرت، هنگامی ظهور می‌‎کند که یک‌سوم مردم از بین رفته باشند». راوی سؤال می‌‎کند: «پس در عصر ظهور، چه کسی باقی خواهد ماند؟» امام صادق علیه‌السلام  می‌فرماید: «آیا دوست ندارید شما به رغم کش‎مکشِ دشمنان، باقی بمانید».[۳]

پی‌نوشت‌ها
۱. کمال‌الدین، شیخ صدوق، ج۲، ص۳۷۱. 
۲. همان، ص۶۵۲، ح۱۴. 
۳. ر. ک: همان، ص۶۵۶، ح۲۹.
منبع:پرتال جامع مهدویت
بازديد : 115 شنبه 30 خرداد 1394 زمان : 23:09 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

در این بخش سعی بر بیان احوالات مهدی (علیه السلام)موعود از مدخل اعتقادات اهل سنت است، پس به احادیثی اشاره می‌شود که از کتب معتبر و روایی اهل سنت استخراج شده است

مهدی (علیه السلام)در اهل سنت

مهدی (علیه السلام)بارها و به اشکال مختلف در احادیث نبوی آمده است، منظور از احادیث نبوی، احادیثی است که از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل گردیده است.

ولیکن چون در این بخش سعی بر بیان احوالات مهدی (علیه السلام)موعود از مدخل اعتقادات اهل سنت است، پس به احادیثی اشاره می‌شود که از کتب معتبر و روایی اهل سنت استخراج شده است:

1- "ابوداوود" در صحیح خود از "ابیطفیل" و او از علی (علیه السلام)نقل می‌کند: قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): "لو لم یبق من الدهر الا یوم لبعث الله رجلاً من اهل بیتی،یملاءها کما ملئت جورا."

ولو یک روز هم از عمر دنیا باقی باشد، خداوند مردی را از اهل بیت من برمی‌انگیزد که زمین را پر از عدل و داد می‌کند، بعد از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد. (جلد 2، صفحه 208)

2- ابوداوودترمذی در صحیح خود از عبدالله از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)نقل می‌کند که فرمودند:"لو لم یبق من الدنیا الا یوم لطول الله ذلک الیوم حتی یبعث رجلاً منی او من اهل بیتی یواطی اسمه اسمی... یملأ الارض قسطاً و عدلاً کما ملئت ظلما و جورا."

هرگاه به پایان دنیا فقط یک روز بماند، خداوند این روز را به‌قدری طولانی می‌کند، تا اینکه در این روز فردی که از فرزندان من بوده و نامش مانند من است را برمی‌انگیزد و زمین را از عدل و داد پر می‌کند بعد از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد. (کتاب تاج، جلد 5، صفحه343)

3- احمد در مسند خود از "ابوسعید خدری" نقل می‌کند: قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): "یملأالارض ظلماً وجورا ثم یخرج رجل من عترتی یملک سبعاً اوتسعاً فی ملاء الارض قسطاً و عدلاً."

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 106 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 16:16 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

گفته شد که برخی روایات اسلامی، علائم ظهور را حتمی‌الوقوع معرفی نموده‌اند؛ ازطرفی، ابوهاشم جعفری گوید: «ما در محضر امام‌ جواد علیه‌السلام بودیم و سخن از سفیانی به میان آمد و آنچه در روایات آمده که کار او از حتمیّات است و...؛ به آن حضرت عرض کردم: آیا خداوند را در امور حتمی بَدایی پدید می‌آید؟ فرمود: آری، عرض کردم: پس با این ‌ترتیب، ما می‌ترسیم که درمورد قائم نیز خدا را بَدایی حاصل شود، فرمود: همانا قائم از وعده‌ها است و خداوند، خلاف وعده خود رفتار نمی‌کند».[1] 
یکی از بالاترین عبادات، اعتقاد به «بَداء» است و بَدا به‌ معنی تغییر‌ نظر پیداکردن می‌باشد. بَدا در مورد خدا محال است؛ زیرا این معنی، ناشی از جهل و نقص است و این دو در خدا راه ندارد، بلکه در سوره رعد آیه 39 آمده است: «خدا هر تقدیری را که بخواهد از لوح قضا پاک کند و هرکدام را که بخواهد، تثبیت می‌نماید و ام‌الکتاب (تقدیر اصل) نزد او محفوظ است؛ یعنی خدا چیزی را به زبان پیامبر یا وصیّ و جانشین پیامبرش به مصلحتی بر مردم آشکار کرده، سپس آن‌ را پاک نموده و مطلب را برخلاف آنچه که در پیش ارائه داده بود، اظهار می‌کند.
با توجه به آنچه که به‌طور اجمال، راجع به «بَداء» گفته شد، از روایات مربوطه می‌توان سه مسأله را استفاده کرد:
1. ممکن است پیشگویی از تحقق مقتضی حوادث و رویدادها باشد، بدون اینکه به شرایط و موانع آن توجه شده باشد؛ بنابراین ممکن است که شرایط هم تحقق یابد و مانعی ایجاد نشود و آن پیشگویی‌ها به تحقق برسد و ممکن است شرایط تحقق نیابد، مانع هم باشد، لذا حوادث پیشگویی‌شده، به‌وقوع نپیوندد.
این مسأله مانند این است که، انسانی یک صله رحم می‌کند، اگر از عمرش سه سال مانده باشد، خداوند آن‌ را سی‌ سال می‌کند و برعکس.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 108 دوشنبه 25 خرداد 1394 زمان : 0:04 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

ظهور امام زمان به اراده الهی بستگی دارد که در صورت فراهم‌بودن شرایط، به دستور خداوند تحقق می‌یابد؛ بنابراین، تاریخ آن را فقط خداوند می‌داند و هیچ‌کس نمی‌تواند تاریخ دقیق آن را پیش‌بینی کند. در روایات، بیان شده که هر کس وقتی را برای ظهور مشخص کند، دروغ‌گوست.
مهزم اسدی از امام صادق علیه‌السلام پرسید: «فدایت شوم! ظهور قائم آل‌محمد و تشکیل دولت حق که در انتظارش هستید، طول کشید؛ این امر کی تحقق خواهد یافت؟» حضرت فرمود: «تعیین‌کنندگان وقت ظهور دروغ‌گویند؛ عجله‌کنندگان هلاک می‌شوند و کسانی که تسلیم هستند، نجات می‌یابند».[۱] خود امام زمان در این‌باره فرمود‌ه‌اند: «ظهور فرج، به اراده خداوند متعالی بستگی دارد و کسانی که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند، دروغ‌گو هستند».[۲]
بنابراین، هیچ‌کس نمی‌تواند زمان ظهور را پیش‌بینی کند، البته ما باید همیشه و در هر لحظه منتظر ظهور باشیم و از عجله، تعیین وقت و گوش‌سپردن به سخن کسانی که وقت مشخص می‌کنند، بپرهیزیم و همواره تسلیم امر خداوند باشیم.


پی‌نوشت‌ها
۱. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۲، ص۱۰۳.
۲. کمال‌الدین، شیخ صدوق، ج۲، ص۴۸۴.

منبع کپی:jc313.ir

بازديد : 119 دوشنبه 25 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

شرایط ظهور امام مهدی علیه‌السلام چیست و چه تفاوت‌هایی با علائم ظهور دارند؟

مقصود از شرایط ظهور، همان شرایطی است که تحقق روز موعود متوقف بر آنها است و گسترش عدالت جهانی به آنها وابسته است. می‌توان تعداد این شرایط را در چهار امر دانست:

۱. طرح و برنامه کلی
اولین و اساسی‌ترین شرط، وجود طرح و برنامه عادلانه کاملی است که عدالت خالص واقعی را در بر داشته باشد و بتوان آن‌ را در هر زمان و مکانی پیاده کرده. این برنامه باید برای انسانیت سعادت و خوشی به‌ بار آورد و تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد. روشن است که بدون وجود چنین برنامه و نقشه جامعی، عدالت کامل محقق نخواهد شد.

۲. مجری طرح
وجود رهبر و پیشوایی شایسته و بزرگ که شایستگی رهبری همه‌ جانبه ‌روز موعود و برنامه جامع عدالت را داشته باشد، لازم و ضروری است.

۳. یاران فداکار
پیش‌برد برنامه‌ای جامع که گستره آن پهنای جهان هستی است به وجود یاران همکار، هم‌فکر و پایدار در رکاب آن رهبر واحد ضروری است تا با همکاری آنان بتوان به‌‌صورتی طبیعی و عادی به گسترش عدل و داد پرداخت. ویژگی‌هایی را که این افراد می‌بایست واجد باشند، در همین شرط نهفته است؛ زیرا این افراد باید دارای خصوصیات معینی باشند تا بتوانند آن کار مهم را انجام دهند.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 78 یکشنبه 17 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مطابق روایات شیعه، قتل‌ها در چه زمانی رخ می‌دهد؟


با توجه به احادیث اهل ‌بیت، جهان، اندکی قبل از ظهور شاهد جنگ‌های خونینی خواهد بود. مردم با مشاهده و مواجهه با این جنگ‌ها به استقبال مصلحی جهانی خواهند رفت و حضرت در این شرایط با کمترین استقامتی از طرف مخالفین خود و ظالمین، عالم را فتح خواهد کرد.
امام‌ صادق‌ علیه‌السلام فرمود: «لا یکون هذا الأمر حتی یذهب ثلث الناس؛ این امر (قیام امام‌ ‌زمان‌ علیه‌السلام) واقع نمی‌شود تا اینکه دو سوم مردم از بین بروند». راوی می‌گوید: به حضرت عرض کردم اگر دو سوم مردم از بین بروند، چه‌ کسی باقی می‌ماند؟ حضرت فرمود: أما ترضون أن تکونوا الثلث الباقی؛ آیا راضی و خرسند نمی‌شوید، شما از یک‌ سوم باقی‌ مانده باشید».[١]
همچنین زراره می‌گوید به امام‌ صادق‌ علیه‌السلام عرض کردم: آیا ندای آسمانی حقیقت دارد؟ فرمود:‌ «ای والله حتی یسمعه کل قوم بلسانهم؛ آری به خدا سوگند، چنان است که هر قومی با زبان خودشان آن ‌را می‌شنوند» و قال‌ علیه‌السلام «لا یکون هذا الامر حتی یذهب تسعة اعشار الناس؛ این امر محقق نمی‌شود تا اینکه نه دهم مردم از میان بروند».[٢]
سلیمان‌بن‌خالد می‌گوید از امام ‌صادق‌ علیه‌السلام شنیدم که می‌فرمود: «قدم القائم موتتان: موت احمر و موت ابیض حتی یذهب من کل سبعة‌ خمسة. الموت الاحمر السیف و الموت الابیض الطاعون؛ قبل از قیام قائم دو نوع مرگ رخ می‌دهد، مرگ سرخ و مرگ سپید، تا اینکه از هر هفت نفر پنج نفر از بین برود؛ مرگ سرخ با شمشیر و مرگ سپید با طاعون است».[٣]
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 98 شنبه 16 خرداد 1394 زمان : 15:38 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

امام باقر (ع) می‌فرمایند: امام دوازدهم(عج) ۸ ماه تمام، شمشیر بر دوش نهاده و دشمنان خدا را می‏‌کشد تا اینکه خدا خشنود شود. حکومت عدل، پس از ۸ ماه درگیری پیوسته برقرار می‏‌شود و صلح و امنیت جهانی فراگیر می‌شود.
درباره دوران ظهور حضرت مهدی(عج) و اینکه بعد از ظهور حضرت، چه اتفاقاتی خواهد افتاد و و جهان چه وضعیتی خواهد داشت، همواره سؤالات فراوانی مطرح می‌شود و اغلب افراد دوست داریم که اطلاعاتی را در این خصوص به دست آوریم.

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به برخی از این سؤالات پاسخ داده است که آن را برای علاقه‌مندان و عاشقان ساحت مقدس حضرت حجت(عج) می‌آوریم:

بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) چه مدت زمان طول خواهد کشید تا حکومت عدل برقرار شود؟ آیا بعد از استقرار حکومت آن حضرت فقیری یا ستمگری در جامعه یافت می‌شود؟ اگر نه پس ظاهراً گناهی صورت نخواهد گرفت؟
بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 3

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 18
  • بازديد امروز : 59
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 671
  • بازديد ماه : 671
  • بازديد سال : 61,555
  • بازديد کلي : 390,719

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site