سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

اخبار ویژه
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

اخبار ویژه

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 320 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 268 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 282 جمعه 30 بهمن 1394 زمان : 23:11 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، لیست نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف اصولگرایان در سراسر کشور مشخص شد.


استان آذربایجان شرقی
ردیف حوزه‌های انتخابیه نام‌خانوادگی
1 تبریز،آذرشهرو اسکو معصومه راشد
2 بیگی
3 محمداسماعیل سعیدی
4 محمدحسین فرهنگی
5  لطیف لطیفی
6 سیدمحمدرضا میرتاج الدینی
7 اهر و هریس حسینیان
8 بستان آباد احد خیری
9 سراب روشنی
10 شبستر علی علیلو
11 کلیبر و هوراند الله قلی قلی‌زاده
12 ملکان شهروز افخمی
13 میانه یعقوب شیویاری
14 محمدرضا حاجی اصغری
15 هشترود و چاراویماق غلامحسین شیری علی آباد

 

استان آذربایجان غربی
ردیف حوزه‌های انتخابیه نام‌خانوادگی
1 ارومیه قاضی‌پور
2 ابراهیم بازیان
3 سیدسلمان ذاکر
4 خوی و چایپاره تقی کبیری
5 سلماس رسول جلایر
6 ماکو،چالدران،پلدشت علیپور

 

استان اردبیل
ردیف حوزه‌های انتخابیه نام‌خانوادگی
1 اردبیل،نیر،نمین منصور حقیقت‌پور
2 مصطفی‌ افضلی‌فرد
3 پارس آباد و بیله‌سوار امیدعلی رعنایی
4 گرمی ولی اسماعیلی
5 مشکین شهر محمود عباس‌زاده مشکینی

 

بقیه لیست در ادامه مطلب

بازديد : 422 دوشنبه 26 مرداد 1394 زمان : 12:51 نظرات (1) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم


یکم. ۱۹۷۹میلادی یکی از پیچ‌های مهم تاریخی است. همان سالی که جیمی کارتر، رئیس‌جمهور ایالات متحده با عصبانیت از رئیس وقت سازمان سیا پرسید: «یعنی شما با این همه آدمی که در دنیا دارید، با این همه تجهیزات فوق پیشرفته، با این همه بودجه‌ای که صرف می‌کنید، نتوانستید انقلاب مردم ایران را پیش‌بینی کنید؟» و او در پاسخ گفت: «آنچه در ایران روی داده است یک بی‌تعریف است، کامپیوترهای ما آن را نمی‌فهمند.»

«پیچ تاریخی» دوره‌هایی از تاریخ است که در آن تحولاتی رخ می‌دهد که مسیر تاریخ را «تغییر» می‌دهد. مشکل اما در آن است تا زمانی‌که این دوره‌ها به سرانجام نرسند، نمی‌توان تحلیل دقیقی از آن‌چه در حال وقوع است داشت. شاید مردمان عصر انقلاب نبوی، یا مردم عصر رنسانس هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند که در چه مقطع مهمی از تاریخ زندگی می‌کنند، اما دهه‌ها و قرن‌ها بعد، اهمیت آن دوره‌ی تاریخی مشخص شد.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/27908/C/13930723_0127908.jpg
 
دوم. جهان دستخوش تغییرات بزرگی شده و در آستانه‌ی تحولات گسترده‌ای است. نظریات سیاسی- اجتماعی مرسوم پس از فروپاشی بلوک شرق (شوروی)، اکنون دیگر رنگ باخته‌اند. نه نظریه‌ی «پایان تاریخ» فرانسیس فوکویاما استعداد پاسخ ‌به پرسش‌های تحولات جدید جهان را دارد، و نه «برخورد تمدن‌های» ساموئل هانتیگتون. «ریچارد هاس»، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا این دوره را دوره‌ی «بی‌نظمی» جهان دانسته و معتقد است: «من فکر می‌کنم شاهد پایان یک عصر از تاریخ جهان و پیدایش عصر دیگری هستیم. از برچیده شدن دیوار برلین، که به جنگ سرد ۴۰ ساله پایان داد، ۲۵ سال گذشته است... حالا آن دوره هم سپری شده است و دوره‌ای شروع می‌شود که بی‌نظم‌تر و ناآرام‌تر است.»

بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 253 شنبه 17 مرداد 1394 زمان : 19:04 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

در تمام زندگی ملاعمر، تنها سه عکس از او منتشر شد که تأیید 100 درصدی اصالت این عکس‌ها هم هیچ گاه میسر نشد. یکی از دلایل این بی‌تصویری را حرمت شدیدی می‌دانند که طالبان برای تصویربرداری قایلند. جانشین او ملااختر هم از این حیث، شرایطی مشابه فرمانده سابق خود دارد.

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از مشرق - اعلام خبر مرگ ملاعمر، رهبر اسرارآمیز طالبان که زمانی نامش مترادف خشونت و تروریسم بود، بار دیگر گروه طالبان را در سرخط اخبار رسانه‌های جهان قرار داد. نکته قابل تأمل این که اعلام رسمی مرگ او بعد از دوسال و درست در آستانه دور دوم مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان، به میزبانی دولت پاکستان، انجام گرفت. مذاکراتی که بیش از پیش ورود این گروه را ساختار سیاسی رسمی افغانستان محقق می‌سازد و به واقع مهر تأییدی بر حذف‌ناپذیری طالبان از عرصه سیاسی این کشور به حساب می‌آید. با تأیید رسمی مرگ(یا قتل؟!) او توسط طالبان، بلافاصله فردی به نام ملا اختر منصور به عنوان جانشین او معرفی شد تا جلوی هرگونه انشعاب و انشقاق عمده در ساختار طالبان گرفته شود. در سطور پیش رو ضمن معرفی ملاعمر، رهبر شبح‌واره و شبه اسطوره‌ای طالبان، گریزی هم به معرفی رهبر جدید و معادلات کنونی درون طالبان خواهیم زد.

بی‌تصویر‌ترین رهبر دنیا

ملامحمدعمر، متولد 1960 در روستای چاه همت در ولسوالی خاکریز ولایت قندهار (زادگاه و مرکزیت اصلی گروه طالبان) در جنوب افغانستان، و از طایفه تومزی از قبیله هوتک از قبایل اصلی قوم پشتون بود.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 204 دوشنبه 05 مرداد 1394 زمان : 23:27 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

صفحات شخصی اینستاگرام در حالیکه می‌تواند راهی برای نشر فرهنگ ایرانی اسلامی به سراسر جهان باشد اما این روزها پر شده است از عکس‌هایی از جشن تولد و سنگ قبر سگ‌های بازیگرانی که...

به گزارش خادمین اهل بیت سرویس فرهنگی- اجتماعی جام نیوز، این روزها تب نرم افزارهای نوین ارتباطی هر روز بیش‌تر می‌شود و  هر روز نرم افزارهایی به کاربران معرفی می‌شود که با قابلیت‌های ویژه‌ خود روزانه هزاران کاربر را به خود جذب می‌کند اما تا چه حد کاربران از این نرم افزارها در جهت ترویج زندگی ایرانی اسلامی و منطبق با فرهنگ بومی کشورمان استفاده می‌کنند و تا چه حد پیوستن به این شبکه‌ها به عنوان یک پز اجتماعی و دور نماندن از قافله سایر کاربران است؟

 

اینستاگرم یا اینستاگرام شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است که این امکان را به کاربران خود می‌دهد که عکس‌ها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. بوسیله کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و در اکتبر 2010 راه اندازی شد. سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از 100 میلیون کاربر تا آوریل 2012 و 300 میلیون کاربر تا دسامبر 2014 رسید.

 

 

 

در حالی‌ که این نرم افزارها می‌توانند فرصتی برای انتشار فرهنگ ایرانی اسلامی به سراسر جهان باشند اما متأسفانه برخی اوقات شاهد هستیم افرادی که به عنوان الگوی جوانان در جامعه فعالیت دارند با انتشار عکس‌هایی در این صفحات فرهنگی را ترویج می‌کنند که با دین و فرهنگ ما سنخیتی ندارد.

 

 

زمانی داشتن سگ‌های پاکوتاه در کنار افراد و در خیابان‌ها و ماشین‌ها در میان قشر خاصی از مردم دیده می‌شد که بازتاب‌های مختلفی را از طرف دیگران به دنبال داشت و مراکز خرید و فروش رسمی برای آنها در بازار وجود نداشت اما اگر این رورها در اینستاگرام کلمه «سگ» را جست و جو کنید با صفحات مختلفی مواجه می‌شوید که عکس سگ‌ها را گذاشته اند و در زیر هر کدام قیمت آنها و خصوصیات آنها نیز درج شده است و تنها با یک تماس سگ‌ها در جلوی خانه تحویل داده می‌شود.

 

بقیه خبر در ادامه مطلب

 
بازديد : 227 یکشنبه 28 تیر 1394 زمان : 21:42 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

این سند بیان‌کننده تکنیک‌ها و روش‌های مورد استفاده برای افراد و واحدهای ارتش آمریکا در سه سطح استراتژیک، عملیاتی و تاکتیکی است تا موفقیت عملیات آنها تضمین شود.

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از سرویس فرهنگی جام نیوز، مرکز فرماندهی نیروی زمینی ارتش آمریکا به تازگي (آپريل 2015) ابلاغيه‌اي را با عنوان «درك فرهنگي و موقعيتي» منتشركرده است. در اين ابلاغيه، نتايج پژوهش‌هاي فرهنگي و به خصوص مطالعات ارتباط بين فرهنگي كه در ساير كشورها انجام پذيرفته است،‌ به نيروهاي نظامي و ارتشي آموزش داده مي‌شود تا توانايي آن‌ها را در ارتباط با مردم مناطق دیگر و به ويژه فرهنگ‌هاي شرقي و عربي، افزايش دهد. هدف اين آموزش‌ها همان گونه كه در متن ابلاغيه به آن اشاره شده است، جلوگيري از شورش‌ها توسط اهالي آن مناطق عنوان شده است.

در تعريف ناتو، دكترين نظامي عبارت است از اصولي اساسی که نیروهای نظامی با استفاده از آن‌ها اعمال خود را در جهت اهداف خود هدایت می‌کنند. با در نظر گرفتن اين تعريف، اين ابلاغيه نشان مي دهد كه دكترين نظامي آمريكا، چگونه از قدرت نرم و فرهنگ به منظور رسيدن به اهداف خود استفاده مي كند.


در ابتداي اين سند آمده است كه سندATP 3-24.3) يا همان درك فرهنگی و موقعیتی، بیان‌کننده تکنیک‌ها و روش‌های مورد استفاده در جنگ برای افراد و واحدهای نیروی زمینی ارتش آمریکا در سه سطح استراتژیک، عملیاتی و تاکتیکی است. در ادامه عنوان شده است كه تکنیک ها و روش های تجویز شده در این سند، در هنگام رو به رو شدن با افراد و مراکز بومی منطقه به كار گرفته شده و براي ماموریت های نظامي و عملیاتی نقش حمايتي دارد. به عبارت ديگر مي توان گفت انجام ماموريت هاي نظامي و عملياتي بدون استفاده از اين تكنيك ها ناقص به نظر مي رسد و به كارگيري اين تاکتیک هاي فرهنگي است كه مي تواند موفقيت آميز بودن عمليات ها را تضمين كند؛ چرا كه به دنبال هر عمليات نظامي، امكان شورش و طغيان از درون منطقه آن وجود دارد و به منظور مقابله با آن، فهم دقيق فرهنگ منطقه و استفاده از اين تكنيك ها ضروري به نظر مي رسد. در حقيقت این سند بر مبنای دکترینی تحت عنوان «شورش، طغیانگری و مقابله با آن» که در (FM 3-24) آمده است طراحی شده است.

 

مخاطبان اصلی این سند تمامی اعضا در رسته‌های نظامی در نظر گرفته شده است و رعایت آن براي تمامی نیروهای ارتش ملی آمریکا ضروري است.

بقیه خبر در ادامه مطلب

 
بازديد : 209 شنبه 20 تیر 1394 زمان : 17:25 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم


مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد عربستان و تل‌آویو، ایران را دشمن اول خود می‌دانند و ریاض اگر لازم بداند با تایید یا بدون تایید آمریکا برای مقابله مستقیم با ایران وارد عمل خواهد شد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز ویژه پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پژوهشی جدید به افزایش نگرانی این رژیم درباره ایران پرداخت.

در این گزارش آمده است در سایه افزایش نگرانی‌ها درباره ایران، شک و تردیدها درباره قدرت و آماده بودن و توانایی حکومت «باراک اواما» رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران افزایش یافته و در مقابل میل عربستان برای مقابله مستقیم با ایران با تایید یا بدون تایید آمریکا حتی در صورت لزوم استفاده از قدرت نظامی بیشتر شده است. شاهد مثال بر این موضوع جنگ عربستان علیه یمن بود که آمریکایی‌ها [طبق ادعای این مرکز اسرائیلی] فقط سه ساعت قبل از آغاز آن باخبر شدند.

در ادامه گزارش مذکور نوشته شده که «برخی تحلیلگران این اقدامات عربستان را به مرگ عبد الله بن عبدالعزیز شاه سابق عربستان و تغییرات مناصب در این کشور و روی کار آمدن افرادی با رویکردهای جدید مربوط می‌دانند  اما تفسیر منطقی‌تر برای افزایش مداخلات عربستان،  اعتقاد راسخ و عمیق ریاض درباره طبیعت مذاکرات هسته‌‌ای غرب با ایران است. آمریکا اصرار دارد که به یک توافق گسترده با ایران برسد؛ توافقی که آنگونه که به نظر می‌رسد به موضوعات منطقه‌ای نیز مربوط می‌شود. ناامیدی کشورهای خلیج (فارس)، عربی و عربستان در موضوع امنیتی و اصرار آمریکا بر کار به شکلی که فقط در راستای منافع خودش باشد وضعیت را به حد فعلی رساند تا آنها به حمایت حقیقی از نیروهای [به ظاهر] اسلامگرا جهت مقابله با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و نیز ایران در سوریه روی آورند؛ قدرت‌هایی که قسم خورده‌اند به آمریکا نیز ضربه وارد خواهند کرد و آن را شکست خواهند داد. بیم و ترس آمریکا از دور شدن عربستان و کشورهای خلیج (فارس) اوباما را مجبور کرد در 13 ماه می (2015) کنفرانسی با رهبران خلیجی در کمپ‌دیوید تشکیل دهد که هدف آن قانع کردن مخالفان عربی توافق هسته‌ای با ایران بود.

پژوهشگاه اسرائیلی یاد شده تصریح کرد: عربستان سعودی و کشورهای خلیج (فارس) مانند اسرائیل، ایران را خطرناکترین دشمن خود می‌دانند. طرف‌های خاصی در اسرائیل اکنون اعتقاد دارند که هماهنگی امنیتی و تقویت روابط با عربستان و دیگر کشورها به یک هدف سیاسی مهم تبدیل شده است. علاوه بر این در شرایط کنونی باید این حقیقت را نیز در نظر گرفت که اغلب کشورهای عربی سنی از ایران خوششان نمی‌آید و از این کشور می‌ترسند اما آنها از اسرائیل نیز خوششان نمی‌آید اگرچه کمتر از آن می‌ترسند. این به دلیل همبستگی عربی یا فلسطینی‌هاست لذا کشورهای عربی حاضر نمی شوند حتی روابط دیپلماتیک عادی که با ایران دارند ، با اسرائیل داشته باشند اما تهدیدات فعلی که برخی کشورهای عربی حس کرده‌اند باعث شده آنها تماس‌ها و روابط محرمانه با اسرائیل برقرار کنند اما روابط قوی‌تر و آشکارتر با دولت‌های خلیجی در زمان فعلی قابل قبول نیست.

در پایان این گزارش آمده است : احتمال‌های مسیر منطقه‌ای هر چه که باشد مزایای آن بدون پیشرفت در مسأله فلسطین محقق نخواهد شد .

منبع:فارس نیوز

بازديد : 82 شنبه 20 تیر 1394 زمان : 14:54 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم


در زمانه ای که ستاره های سینمایی، قافیه را به عروسک ها یا به قول "اکبر عبدی" چند صدگرم نخ و کاموا باخته اند، معلوم نیست سینمای ایران از حیث جذب مخاطب و جهت دهی به آن به کدام سمت و سو می رود؟!

 

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از سرویس فرهنگی جام نیوز، در سال های اخیر بارها دیده و شنیده ایم برخی سینماگران پرمدعا،یک روز شکست های تجاری خود را به تلویزیون ربط می دهند، روزی دیگر به عدم رعایت کپی رایت و قاچاق سی دی فیلم ها و در بُرهه کنونی نیز همه کاسه کوزه ها را سر فضای مجازی می شکنند که فی المثل ببینید دیگر مردم به سینما نمی روند و همه سر در تلفن همراه خود و شبکه های اجتماعی آن دارند و غیره و ذلک.

 

شاید برخی از این دلایل تاحدی هم درست باشد اما اگر واقع نگرانه بررسی کنیم باید گفت سینمای ایران اولاً از سینما به مفهوم قصه پردازی مناسب برای جذب مخاطب ، اندک اندک تهی شده، دوم هم این که گویا اصلاً برخی از آثار به ظاهر حرفه ای این سینما برای مردم ایران ساخته نشده است.

 

نمونه حاضر آن همین اکران فیلم "اعترافات ذهن خطرناک من" اثر هومن سیدی، جدای از این بحث که مضمون و محتوای آن از چه قرار می باشد، اصلاً معلوم نیست بر چه اساس و استدلالی در ماه مبارک رمضان – ولو در گروه هنر و تجربه- به اکران در می آید.

 

داستان این فیلم در یک 24 ساعت می‌‌گذرد و روایتگر زندگی مردي با بازی "سیامک صفری" از چهره های شناخته شده تئاتر کشور است كه درمدت کوتاه اما پرالتهابی، هيچ چيز به خاطر نمي آورد؛ در واقع نه ازگذشته اش چيزي ميداند و نه آدمهاي اطرافش را مي شناسد.

 

با این حال وی در محاصره کسانی قرار گرفته که به نوعی مدعی آشنایی و نزدیکی با او هستند، اما هیچ نشانه ای برای اثبات ادعای آن ها وجود ندارد و البته نشانه ای بر این واقعیت نیز در میان نیست.

 

خود کارگردان درباره فیلم می گوید: «من به دنبال روایت داستان زندگی فردی بودم که در برزخ مانده و در این مسیرنمی‌خواستم روایتی مانند بزرگان داشته باشم.»

 

گرچه رویکرد خلاقانه در پرداخت هنرمندانه و متفاوت بودن، ارزشمند است؛ اما بی گمان متفاوت بودن به هر قیمت و به هر بهانه ای می تواند چالش آفرین حتی و آسیب زا باشد ، کما این که در فیلم یادشده به نظر می رسد تا حدود زیادی این مساله اتفاق اُفتاده است.

 

کپی برداری ناقص و غلط از فیلمسازان غربی همچون تارانتینو و نولان و ... که نمی تواند در قاموس سینمای ملی و اسلامی ، عنوان خلاقیت مطلوب را به خود بگیرد.

 

دغدغه مهمی که در اینجا قابل طرح و مطالبه گری می باشد، میزان و چگونگی ارتباط و دلبستگی سینمای ملی ما با سبک زندگی اسلامی- ایرانی است.

 

اصلاً القای پیام صحیح به مخاطب در این باره پیشکش! اما آیا به واقع سینمای ما در همان بُعد سرگرم کنندگی خود که ادعایش را داشته به خصوص در سالهای اخیر ورای چند نمونه خاص، موفق بوده است ؟!

 

از سویی باید این سوال را مطرح کرد که فیلم های اکران شده در سینمای کشور، اول اینکه چه سنخیتی با سینمای انقلاب اسلامی دارند و دوم این که فیلم های اکران رمضان چه مناسبتی با حال وهوای این ماه دارند.

 

بر این منوال، به خود حق می دهیم تا از متولیان امر بپرسیم اکران فیلمی از جنس "اعترافات ذهن خطرناک من" با مضمون و تم خاصی که دارد چه تناسبی با حال و هوای ماه ضیافت الهی دارد و این که آیا نباید در این باره سیاست گذاری و نظارت مناسبی داشت؟!

 

با وجود فیلم هایی این گونه ، چندان جای تعجب نیست فروش سینماهای کشور به وضعی برسد که بهروز افخمی ، نویسنده و کارگردان سینمای کشور از بحران شدید اقتصادی آن داد سخن بگوید و به افشاگری درباره دروغ بزرگی به نام فروش های خیره کننده برخی فیلم ها بپردازد.

 

همچنین تعجب نباید کرد بسیاری از مردم به جای رفتن به سینما و خیره ماندن بر پرده نقره ای به منظور تماشای " اعترافات ذهن خطرناک من" ترجیح دهند در ماه مبارک رمضان در خانه نشسته و سرگرم تلویزیون خودمان و یا تولیدات سایر رسانه های تصویری شوند.

/خراسان نیوز

منبع کپی:جام نیوز

بازديد : 128 جمعه 12 تیر 1394 زمان : 22:32 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

این طلبه جوان می گوید: در کافه رسم داریم به مهمانان خارجی مان یک هدیه می دهیم چون توریست زیاد می آید نامه رهبر عزیز انقلاب به جوانان اروپا را به آنها می دهیم.

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از سرویس فرهنگی جام نیوز،‌ برخی از طلاب جوان علاقه بسیاری به فعالیت اجتماعي با گرایش های نوگرایانه دارند که بعضاً ورود طلاب جوان به عرصه های شغلی غیر مرتبط با انتقاداتي روبرو بوده است.

 

سید هادي حسيني از طلاب اصفهاني است كه در کنار درس و بحث طلبگی حوزه های علمیه، کافی شاپ کوچکی را در نزديكي ميدان امام اصفهان راه اندازی کرده است. گفتگوي كوتاهي را با این طلبه جوان در مورد نسبت طلبگي با كافه داري و شغلي كه براي خود برگزيده است، داشته ایم که متن آن در ادامه می آید.
 

برای شروع کمی از زندگی و تحصیلاتتان بگویید.

سیدمحمدهادی هستم و در یکی از روزهای خدا در یک خانواده دوست داشتنی به دنیا آمدم. در زمان جنگ، کردستان بودیم و بعد از آن به بیشتر استان های ایران، همراه خانواده سفر داشتیم و در برخی از آنها زندگی کرده ایم؛ به قول معروف "دنیا دیده بهتر از دنیا ندیده است".
 

در دانشگاه رشته اقتصاد خواندم و بعد از آن به حوزه علمیه رفتم، بخشی از دوران طلبگی ام را در قم بودم و بخشی را در اصفهان، اما چون همسرم اهل اصفهان بود، آخر به اصفهان برگشتم و فعلا در این شهر تحصیل، کار و زندگی می کنم.
 

خب! طلبگی کجا و کافی شاپ کجا؟ چه شد که کافه دار شدید؟

تقریبا در تمام دوران درس خواندنم چه آنوقت که دانشجو بودم و چه حالا که طلبه هستم، کار کرده ام! از بازاریابی و مسافرکشی تا پرواز تفریحی و خبرنگاری. به نظرم جوهره انسانی کار است. اهل بیت هم با آنکه به درآمد خود چندان نیاز نداشتند، کار می کردند و ماحصل آن را می بخشیدند به فقرا.
 

بعد از اینکه مجدد به اصفهان آمدم، همسرم کمی سرمایه داشت که می خواستیم کاری راه بیندازیم. چند گزینه مطرح شد، یکی تریا ، یکی فست فود، یکی شرکت تجاری و یکی هم کافه! خیلی فکر کردیم و با اهل فن مشورت داشتیم، نتیجه اش راه اندازی کافه شد. البته در این تصمیم گیری یکی از دوستان خوبم –که او هم طلبه است- به نام میلاد بسیار موثر بود. میلاد علاقه مند به راه اندازی کافه بود اما سرمایه لازم را نداشت و خلاصه این شد که ما هم به کمک دوستم میلاد، کافه دار شدیم.

بقیه خبر در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 5

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 16
  • بازديد امروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 653
  • بازديد ماه : 653
  • بازديد سال : 61,537
  • بازديد کلي : 390,701

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site