سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

سوالات پیرامون مهدویت - 10
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

سوالات پیرامون مهدویت

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 85 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 زمان : 22:11 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مقصود از ندای آسمانی در علائم ظهور چیست؟

در رابطه با ندای آسمانی که از علائم ظهور است، سه دسته روایت وجود دارد:
۱. روایاتی که به صورت اجمالی بر وجود ندا دلالت دارد و اینکه این ندا از علائم حتمی ظهور است.[۱]
۲. دسته دوم روایاتی است که دلالت بر دو گونه ندا دارد: یکی ندای به‌ حق که در ابتدا پدید می‌آید و دیگری ندای به باطل که بعد از آن است.[۲]
۳. در برخی از روایات نیز اشاره شده که ندا به اسم قائم است.[۳]

با نظر به مجموع احادیث «صیحه، فزع و ندای آسمانی» پی‌می‌بریم که تمام آنها به یک واقعه مشترک اشاره دارند، گرچه با تعبیرهای مختلف آمده‌اند و بر این ادعا می‌توان شواهدی اقامه نمود:
الف. صیحه و ندا هر دو به جبرئیل نسبت داده شده است.
ب. وقت هر دو در یک زمان یعنی شب جمعه، بیست‌‌وسوم ماه رمضان معین شده است.
ج. آثار این دو یکسان بیان شده است.

پی‌نوشت‌ها
۱. ر.ک: کمال‌الدین، شیخ صدوق، ص۶۴۹.
۲. ر.ک: الغیبة، نعمانی، ص۲۵۴.
۳. ر.ک: کمال‌الدین، شیخ صدوق، ص۳۲۸، ج۷.
بازديد : 77 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 زمان : 10:03 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مقصود از خسوف و کسوف که از علائم ظهور است، چیست؟

یکی از نشانه‌های ظهور که در روایاتِ علائم ظهور آمده، کسوف در اواسط ماه و خسوف در اول ماه برخلاف عادت است.[۱] 
دارقطنی از امام‌ محمد باقر‌ علیه‌السلام نقل کرده که فرمود: 
همانا برای مهدی ما دو نشانه است که از زمان خلقت آسمان‌ها و زمین این ‌گونه نبوده است؛ یکی خسوف در اول شب رمضان و دیگری کسوف در نیمه ماه رمضان.[۲] 
در کیفیت حدوث این دو واقعه غیرعادی چند احتمال است:
۱. حدوث این دو توسط جِرمی باشد که در فضا به‌طور ناگهانی پیدا می‌شود، اجرامی که امروزه از آنها به اجرام سرگردان در فضا یاد می‌شود، که گاه بین ماه و خورشید فاصله می‌شود و در نتیجه خسوف و کسوف ایجاد می‌گردد.
۲. تحقق خسوف و کسوف توسط جِرمی باشد که از زمین جدا می‌شود؛ زیرا ممکن است که بشر با پیشرفت علمی و تکنیکی که دارد بتواند تکه‌های عظیم از کره زمین را جدا ساخته و آن‌ را در هوا معلق گرداند و در نتیجه باعث خسوف و کسوف گردد.
۳. تحقق این دو به ‌نحو اعجاز و خرق قانون طبیعت باشد.

پی‌نوشت‌ها
۱. ارشاد، شیخ مفید، ص۳۶۸؛ اعلام الوری،‌ ج۲،‌ ص۲۸۵.
۲. سنن دارقطنی، ج۲، ص۵۱.
بازديد : 288 چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 زمان : 16:11 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سید حسنی کیست؟
یکی از علایم حتمی ظهور خروج سید حسنی است. روایات از چند نفر به‌عنوان سید حسنی یاد کرده‌اند؛ از جمله شخصی که نزدیک ظهور در مکه قیام می‌کند و به‌دست اهل مکه به شهادت می‌رسد و سرش را برای شام می‌فرستند. این شخص، همان نفس زکیه ـ یکی از نشانه‌های حتمی ظهورـ است.
شخص دیگری که به احتمال بسیار زیاد، همان سید حسنی است و از نشانه‌های ظهور معرفی شده، کسی است که از طرف دیلم خروج می‌کند، ستمگران را می‌کشد و وارد کوفه می‌شود. وقتی خبر ظهور و قیام امام مهدی علیه‌السلام به او می‌رسد، نزد حضرت می‌آید و پس از درخواست نشانه و کرامت از امام، او و بسیاری از سپاهیانش با حضرت بیعت می‌کنند و به خیل عظیم سپاهیان آن حضرت می‌پیوندند.
از مجموع روایات چنین استفاده می‌‎شود که اصل وجود شخصی با نام حسنی یقینی است. در برخی روایات ویژگی‎ها و قضایایی برای ایشان نقل شده است که از اعتبار چندانی برخوردار نیستند و ما به‌اشاره‎ای اجمالی، اکتفا می‌کنیم. 
بازديد : 94 سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 زمان : 20:05 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

 اين منجي ها دنيوي است يا اخروي ؟ و بر نامه آنها چيست ؟ در زمان او ديگر جايي براي زشتي و ظلم نيست. بنابر اين ظهور منجي حادثه‌اي بزرگ مربوط به عالم دنيا مي‌باشد.

در كتاب‌هاي مربوط به مذاهب به نام‌ها و القاب مختلفي بر مي‌خوريم مثلاً:
ـ در مذهب يهود: سرور ميكائيلي، عزير، منحاس، ماشيع؛
ـ در مذهب مسيحيت: مهميد آخر، مسيح، پسر انسان؛
ـ در مكتب زرتشت: سوشيانس؛
ـ در مكتب هندوها: ويشنو، منصور، فرخنده؛
ـ در مكتب بودا: مايتريا، بوداي پنجم؛
ـ در مذهب اسلام: مهدي، قائم؛

 امام مهدي(ع) منجي عالم بشريت است. بايد توجه داشت منجي در همه مذاهب منجي بشريت است. او مي‌آيد تا عدالت را در همه‌ي جهان پياده كند و مردمان را تحت دين واحد گرد آورد. و چون هر مذهب و مكتب خود را بر حق مي‌داند لذا منجي جهان را از خود برمي‌شمارد.
ما مسلمانان كه دين اسلام را آخرين دين الهي مي‌دانيم معتقديم امام مهدي(ع) از فرزندان پيامبر(ص) و حضرت فاطمه(س) مي‌باشد كه با آمدنش عدالت فراگير شده و دين مقدس اسلام در سرتاسر جهان گسترش مي‌يابد. خداوند مي‌فرمايد: « هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»(توبه، 33).
و پيامبر(ص) فرمود: مهدي از فرزندان من است خداوند به واسطه او جهان را پر از عدل و داد مي‌كند همانگونه كه پر از ظلم و جوب شده است.
گفتني است با توجه به روايات متعدد و معتبري كه از وجود مقدس پيامبر(ص) درباره ظهور امام مهدي(ع) صادر شده است، عموم مسلمانان ـ چه شيعه و چه اهل سنت ـ معتقد به ظهور آن بزرگوار هستند. حتي عموم اهل سنت همانند شيعه، ايشان را از فرزندان پيامبر و حضرت زهرا(س) مي‌دانند. البته تفاوت مهمي كه ميان شيعه و اهل تسنن است اينكه شيعه معتقد است: امام مهدي(ع) فرزند امام حسن عسكري(ع) است كه در سامرا به دنيا آمده است. اما اهل تسنن معتقد به ولادت ايشان نيستند، بلكه مي‌گويند در آخر الزمان به دنيا مي‌آيد.

باز نشر و تنظیم مطلب : سایت رهبران شیعه

بازديد : 61 سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 زمان : 16:31 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)
امام علی علیه‌السلام: او [امام مهدی (عج)] امیال نفسانی را تابع هدایت قرار می‌دهد آن گاه که (مردم) هوای نفس را بر هدایت مقدم بدارند. و رأی و نظر خود را دنباله رو قرآن خواهد ساخت آن گاه که دیگران قرآن را تابع نظر و آرای شخصی قرار داده باشند. و به مردم راه و رسم عدالت را نشان خواهد داد و آن چه را از قرآن و سنت مرده باشد، زنده خواهد کرد.

متن حدیث: 

یعطف الهوی علی الهدی اذا عطفوا الهدی علی الهوی، و یعطف الرای علی القرآن اذا عطفوا القرآن علی الرای، و یریهم کیف یکون عدل السیره، و یحیی میت الکتاب و السنه.

 

 

 

 

» «بحارالانوار،ج52،ص 280- نهج‌البلاغه صبحی‌صالح،ص195»
بازديد : 86 سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 زمان : 16:29 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیا یمانی از علایم حتمی ظهور است؟

امام صادق علیه‌السلام فرمود: «یمانی از علائم و نشانه‌های حتمی است».[۱] امام باقر علیه‌السلام در ضمن یک حدیث طولانی می‌فرماید: «خروج سفیانی، یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز واقع خواهد شد، با نظام و ترتیبی همچون نظام یک رشته که به بند کشیده شده، هر یک از پی دیگری...، در میان پرچم‌ها، راهنماتر از پرچم یمانی نیست که آن پرچم هدایت است؛ زیرا دعوت به صاحب شما می‌کند و چون یمانی خروج کرد، به سوی او بشتاب که همانا پرچم او پرچم هدایت است و هیچ مسلمانی را روا نباشد که با آن پرچم مقابله نماید. پس هرکس چنین کند ازاهل آتش خواهد بود؛ زیرا او را به سوی راه حق و مستقیم فرا می‌خواند».[۲] به نظر می‌رسد حرکت یمانی یک قیام بر حق در مقابل انحراف و گمراهی موجود در دوران پیش از ظهور باشد.

 پی‌نوشت‌ها
 1. غیبت نعمانی، پیشین، ص۳۶۵.
۲. همان،‌باب ۱۴، ص ۳۶۹.
بازديد : 129 دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 زمان : 21:59 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

برای آنکه ظهور امام مهدی علیه‌السلام واقع شود، چه شرایطی باید موجود باشند؟

برای انقلاب جهانی و بزرگ امام موعود، مانند هر انقلاب دیگری، چهار شرط متصور و لازم است:

الف. قانون جامع
یک انقلاب، برای در‌هم‌شکستن وضع موجود و برقراری وضع مطلوب، به دو نوع برنامه نیاز دارد:
۱. برنامه برای نابودی وضع موجود (دوران انقلاب)؛
۲. قانون مناسب برای حرکت جامعه به طرف وضعیت مطلوب و رسیدن به حالت آرمانی (دوران تثبیت).
قیام جهانی امام مهدی علیه‌السلام نیز این دو نوع برنامه را لازم دارد؛ بر اساس روایات، برنامه آن حضرت در قسمت اول، پس از دعوت به راستی، حرکت مسلحانه تا نابودی کامل شرک، کفر و فساد است. به عبارت دقیق‌تر، امام مهدی علیه‌السلام هنگام ظهور، ابتدا مردم را دعوت به دین حق و امامت خویش می‌کند و اگر کسی مخالفت کرد و خواست به راه شرک، کفر و تباهی ادامه دهد، حضرت با وی مقابله می‌کند. این روش بر گرفته از قرآن است.[1]
برنامه حضرت در بخش دوم نیز بر اساس عمل به کتاب خدا و سنت پیامبر است؛ قانونی که از طرف خالق و پروردگار انسان فرستاده شده و تضمین‌کننده سعادت دنیایی و آخرتی اوست. پیامبر اکرم در بیانی فرمود:
«سیره و سنت او، سنت من است. مردم را بر دین و آیین من به پا خواهد داشت و آنان را به کتاب پروردگارم دعوت می‌کند».[2]
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 60 یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 زمان : 21:50 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)
امام زمان چگونه در عصر غیبت، مردم را هدایت می‌کند؟

در یک دسته‌بندی کلی می‌توانیم انواع هدایت‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کنیم:
۱. هدایت تشریعی که بیان احکام شرع و معارف الهی برای مردم است. این نوع هدایت غالباً با حضور امام در میان مردم حاصل می‌شود.
۲. هدایت باطنی که همان دستگیری از راه باطن و هدایت انسان از راه درون است. این نوع هدایت از آن جهت که نوعی هدایت تکوینی است، احتیاج به حضور امام و ملاقات مردم با او ندارد، بلکه با غیبت امام نیز امکان‌پذیر است. تمام کسانی که در آن‌ها تحول و دگرگونی پیدا می‌شود و از راه درون به حق و حقیقت رهنمون می‌شوند با تصرفاتی که از ناحیه امام‌ زمان و به اراده و مشیت خداوند انجام می‌پذیرد، به راه حق دست می‌یابند.
۳. برخی از انواع هدایت‌ها نیز هست که امام مهدی علیه‌السلام در حق شیعیانش انجام می‌دهد که متوقف بر حضور و ملاقات‌های مقطعی است؛ مثل هدایت گمشدگان، شفای بیماران و... .

 

 

 

 

تعداد صفحات : 11

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 54
  • بازديد امروز : 335
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 1,490
  • بازديد ماه : 1,490
  • بازديد سال : 62,374
  • بازديد کلي : 391,538

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site