سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

امام موسی کاظم(ع)
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

امام موسی کاظم(ع)

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 268 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 163 چهارشنبه 27 خرداد 1394 زمان : 0:01 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

کربلایی جواد مقدم - سال 1394 - شهادت امام کاظم علیه السلام - بی قرارم بی قرارم (زمینه) 
• زمان : 6:11 
دانلود مداحی های کربلایی جواد مقدم - سال 1394 به مناسبت شهادت امام کاظم علیه السلام در هیئت خادم الرضا علیه السلام
منبع: چادر خاکی 

دریافت فایل 

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.

بازديد : 78 پنجشنبه 14 خرداد 1394 زمان : 11:43 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

امام موسی‌بن‌جعفر‌ علیه السلام فرمودند: مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند.
مشرق- علی‌ بن عیسی از ایوب بن یحیی از امام موسی‌بن‌جعفر‌ علیه السلام روایت می‌کند که آن حضرت فرمودند: مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد، تند بادها آنان را به‌ لرزه درنمي‌آورد و از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس به خود راه نمی‌دهند و بر خدا توکل می کنند و سرانجام، پیروزی از آن متقین است.


متن حدیث:

عَنْ عَلِیِّ بْنِ عِیسَى عَنْ أَیُّوبَ بْنِ یَحْیَى الْجَنْدَلِ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الْأَوَّلِ (ع) قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ یَتَوَكَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِین.»

منبع:مشرق
 «بحار الانوار، ج 60، ص216»
بازديد : 152 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 زمان : 22:02 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در مراسم گرامیداشت یوم شهادت امام هفتم شیعیان باب‌الحوائج امام موسی کاظم (ع) در اردبیل اظهار کرد: امام موسی کاظم (ع) در اوج خفقان رژیم سفاک عباسی سعی کرد تا در ترویج فرهنگ ناب اسلام و قرآن پیشقدم شود تا امروز جامعه اسلامی و بشری ما بهتر از هر زمان دیگر بتواند فرهنگ ارزش‌مدار اسلامی را پاسداری کرده و از آن صیانت کند.

وی تصریح کرد: همان‌هایی که زمانی امام موسی کاظم (ع) را به زندان انداختند تا به زعم خود مانع از انتشار اندیشه ولایی و تفکر شیعی شوند امروز همان دشمنان در لباس آل سعود و آل کافران روزگار ظهور پیدا کردند تا جامعه بشری را بار دیگر در مسیر انحراف، بدبختی و سیه روزی قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ اگر در آن مقطع امام هفتم به همراه شاگردان باوفایش نور علم و حقیقت اسلام را برافروختند، امروز نیز جمهوری اسلامی ایران مشعل‌دار این حرکت است تا در اوج خفقان و تاریکی‌های جامعه بشری بتواند ندای حق و حقیقت را سر بدهد.

ستوده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همه ما امروز وظیفه خطیری را بر عهده داریم که باید سعی بر پیشبرد بهتر امور و انجام شایسته کارها باشد تا بتوانیم در اوج شایستگی‌های نظام ولایی و ارزشی، عظمت و اقتدار روزافزونمان را به نمایش بگذاریم.

وی بیان کرد: امام موسی کاظم (ع) در زندان با صبر و بردباری و ترویج فرهنگ دینی و ارزشی سعی کرد تا بتواند یک حرکت ارزشمند را در آگاه‌ کردن مردم از فساد و زور و جور حاکمان فاسد اعلام کند که قطعاً این حرکت مانع از تحقق اهداف جبهه استکبار شد.

ستوده اضافه کرد: ما در یک مسئولیت و مأموریت خطیر امروز باید تلاش کنیم تا جامعه بشری بیش از گذشته به حقیقت مکتب اسلام آگاهی پیدا کرده و بتواند در مسیر اعتلای روزافزون قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در یوم شهادت امام موسی کاظم (ع) علاوه بر اردبیل در شهرهای دیگر نیز مؤمنان وفادار به مکتب اهل بیت با برپایی مجالس قرآن، دعا و سخنرانی سعی کردند تا با تبیین شخصیت امام موسی کاظم (ع) و فضائل آن حضرت در رسای این امام بزرگوار مرثیه‌خوانی کرده و سینه‌زنی کنند.

منبع:فارس

بازديد : 94 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 زمان : 19:13 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

خلاصه:

امام کاظم(ع) شب‌ها از فقرای مدینه سرکشی می‌کرد، برای آنان پول، نان و خرما می‌برد، در حالی‌که مردم متوجه حضرتش نمی‌شدند و نمی‌دانستند این پول و غذا از طرف موسی بن جعفر است

خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا/ سرویس صفحات فرهنگی:

درباره‌ی گستره‌ی علم امام موسی کاظم(ع) در علوم مختلف و فضایل اخلاقی و معنوی آن حضرت، روایات فراوانی وجود دارد. 

علماء، در فنون مختلف علم و دانش از آن حضرت فراوان حدیث نقل کرده‌اند که متون دینی ما مملوّ از آن است. 

در این‌جا به چند نمونه از روایات اشاره می‌کنیم:

یک) ابوحنیفه می‌گوید: 
در زمان امام صادق(ع) به حج رفته بودم، زمانی که وارد مدینه شدم، به منزل آن حضرت رفتم. در دهلیز (دم در) به انتظار نشستم تا حضرت اجازۀ ورود دهد، در این هنگام پسر بچه‌ای از منزل خارج شد، با او گفتگو کردم و فهمیدم موسی بن جعفر است.
از او پرسیدم: ای جوان! گناه و معصیت چیست؟ 

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 61 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 زمان : 14:03 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

الف)مشورت با غلامان و احترام به آن ها

حسن بن جهم مي گويد: در محضر امام رضا (ع) بوديم، سخن از امام کاظم(ع) به ميان آمد، امام رضا (ع) فرمود: با اين که عقل هاي مردم قابل مقايسه ي منطقي با عقل پدرم (امام کاظم) نبود، گاهي با غلامان سياه خود در امور مختلف، مشورت مي کرد و به رأي و فکر آن ها احترام مي گذاشت.
شخصي به پدرم گفت: آيا با غلامان سياه مشورت مي کني؟!
در پاسخ فرمود: «ان الله تبارک و تعالي ربما فتح علي لسانه؛(1) همانا خداوند متعال چه بسا راه حل مشکلي را بر زبان همان غلام سياه بگشايد.»

ب)صلابت و عزت نفس در برابر ترفند هارون

يکي از خصلت ها و روش هاي رفتاري امام کاظم(ع) حفظ صلابت و عزت اسلامي بود، او هرگز به خواري و ذلت تن در نداد، تا آن جا که مرگ با عزت را بر زندگي ذلت بار ترجيح داد. سرگذشت هاي جالب زير گفته ي ما را اثبات مي کند:
1- در آن هنگام که امام کاظم(ع) در زندان، در شرايط سخت بود، هارون، وزيرش يحيي بن خالد برمکي را طلبيد و به او چنين دستور داد: به زندان برو و موسي بن جعفر(ع) را از غل و زنجير آزاد کن و سلام مرا به او برسان و به او بگو: پسرعمويت (هارون) مي گويد:
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 564 پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 زمان : 13:57 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

عصا زنان راهي حرم امام موسي(ع) بود. به خستي قدم بر مي داشت. نمي توانست پايش را روي زمين بگذارد. به زحمت روي پنجه پا راه مي رفت. گاهي وقتها از شدت درد پا، زمين گير مي شد. نزديکي هاي حرم در پياده روي خيابان، روي سکوي مغازه اي نشست. توان حرکت نداشت. عصا را روي سکو گذاشت. خيابان منتهي به حرم شلوغ بود. مردم زيادي براي زيارت آمده بودند. زن ومرد، پير وجوان، تنها يا دسته جمعي به سمت مردم مي رفتند. دلش شکست. به حال آنها غبطه مي خورد. آنها پاي پياده بدون اين که مشکلي درراه رفتن داشته باشند، درحال حرکت بودند؛ نه مثل او که براي برداشتن چند قدم کوتاه هم با مشکل روبرو بود! دراين هنگام، صدايي آشنا به گوشش رسيد:
-حاج شيخ محمد!
سربرگرداند. يکي از دوستانش بود که سال ها قبل از شهر ري به قصد تحصيل علوم ديني به حوزه علميه نجف آمده بود. خواست از جا بلند شود، اما نتوانست. با او سلام واحوال پرسي کرد. مرد با کنجکاوي عصاي چوبي را برانداز کرد وگفت:
-حاج شيخ محمد! شنيده ام تازه از سفر حج آمده اي. زيارت قبول! ايران نرفتي؟
-نه بعد از زيارت عتبات عاليات، به ايران برمي گردم. شما چطوريد؟
بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 17
  • بازديد امروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 679
  • بازديد ماه : 679
  • بازديد سال : 61,563
  • بازديد کلي : 390,727

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site