سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

سوالات پیرامون مهدویت - 3
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

سوالات پیرامون مهدویت

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 119 دوشنبه 25 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

شرایط ظهور امام مهدی علیه‌السلام چیست و چه تفاوت‌هایی با علائم ظهور دارند؟

مقصود از شرایط ظهور، همان شرایطی است که تحقق روز موعود متوقف بر آنها است و گسترش عدالت جهانی به آنها وابسته است. می‌توان تعداد این شرایط را در چهار امر دانست:

۱. طرح و برنامه کلی
اولین و اساسی‌ترین شرط، وجود طرح و برنامه عادلانه کاملی است که عدالت خالص واقعی را در بر داشته باشد و بتوان آن‌ را در هر زمان و مکانی پیاده کرده. این برنامه باید برای انسانیت سعادت و خوشی به‌ بار آورد و تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد. روشن است که بدون وجود چنین برنامه و نقشه جامعی، عدالت کامل محقق نخواهد شد.

۲. مجری طرح
وجود رهبر و پیشوایی شایسته و بزرگ که شایستگی رهبری همه‌ جانبه ‌روز موعود و برنامه جامع عدالت را داشته باشد، لازم و ضروری است.

۳. یاران فداکار
پیش‌برد برنامه‌ای جامع که گستره آن پهنای جهان هستی است به وجود یاران همکار، هم‌فکر و پایدار در رکاب آن رهبر واحد ضروری است تا با همکاری آنان بتوان به‌‌صورتی طبیعی و عادی به گسترش عدل و داد پرداخت. ویژگی‌هایی را که این افراد می‌بایست واجد باشند، در همین شرط نهفته است؛ زیرا این افراد باید دارای خصوصیات معینی باشند تا بتوانند آن کار مهم را انجام دهند.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 184 جمعه 22 خرداد 1394 زمان : 14:17 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مسیح

خادمین اهل بیت به نقل از مصاف:

در شمارگان گذشته از مجموعه مقالات پیش رو، در ابتدا به بررسی نگاه ادیان غیر الهی مانند بودا و شینتو، به مقوله حکومت آخرالزمان پرداختیم و پس از آن، به صورت مبسوط، به بررسی منجی و چگونگی بشارت او، در ادیان زرتشتی و یهودیت پرداختیم. در این شماره و چند شماره آتی در نظر داریم به امید خدا، به بررسی نوع نگاه حاکم بر مسیحیت به مقوله منجی موعود، بپردازیم.

* آنچه در این مقالات با عنوان موعود در مسیحت ارائه می‎گردد با استناد به کتاب مقدس انجیل بوده و تفاوت بسیاری با آنچه امروزه به عنوان مسیحیت صهیونیسم نامیده می‎شود دارد.

مسيحيان و بازگشت مسيح

انديشه بازگشت عيسي (عليه‏السلام) يكي از باورهاي جامعه مسيحيت را تشكيل مي‏دهد. اين شوق و انتظار در بخش‏هاي قديمي‏تر عهد جديد مانند رساله اول و دوم پولس به تسالونيكيان به خوبي منعكس شده است، اما در رساله ‏هاي بعدي مانند رساله ‏هاي پولس به تيموتاؤس و تيطس، همچنين رساله پطرس، به بعد اجتماعي مسيحيت توجه گشته است .

اين مسأله از آن‏جا ناشي مي‏شد كه مسیحیان با گذشت زمان بر این دیدگاه قائل شدند كه بازگشت مسيح بر خلاف تصور آن‏ها نزديك نخواهد بود، هر چند اقليتي از آنان بر اين عقيده باقي ماندند كه عيسي به زودي خواهد آمد و حكومت هزار ساله خود را تشكيل خواهد داد؛ حاكميتي كه در روز داوري پايان خواهد يافت. از همين رو از دير باز گروه‏هاي كوچكي به نام هزاره گرا در مسيحيت پديد آمدند كه تمام سعي و تلاش خود را صرف آمادگي براي ظهور دوباره عيسي در آخرالزمان مي‏كنند.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 103 سه شنبه 19 خرداد 1394 زمان : 9:27 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی حرکتی اتفاق افتاده که یک قدم عالم به سمت ظهور می‌رود، غفلت از آن هدف و به اهداف کوچک پرداختن مثل توسعه و امثال اینها یک جور خیانت به آرمان امام زمان علیه السلام است. اینکه یک ملتی را که در مسیر ظهور حرکت می‌کنند را به سمت آرمان توسعه غربی ببرند.

 به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از  مشرق، حجت الاسلام و المسلمین استاد سید محمدمهدی میرباقری در جلسه هفتگی هیأت الرضا علیه‌السلام که در تاریخ ۱۵ خرداد انجام شد به عنوان سخنرانی جلسه به بیان نکات مهمی پیرامون ظهور و عبور از ظلمات پرداخت. 
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه عبور ما از ظلمات شیطان ممکن نیست الا اینکه از عالم غیب و بیرون از این عالم تجلیاتی بر ما شود افزود: تا نور امام علیه‌السلام در وجود ما تجلی و ظهور پیدا نکند و قلب ما روشن به نور امام نشود، امکان نجات و عبور از این وادی ظلمات نیست.
 
وی ادامه داد: وقتی آن سرچشمه حیات یعنی امام در عالم ظاهر شد، عالم نورانی می‌شود و به حیات طیبه می‌رسد و همه عالم زنده می‌شوند. نه فقط ما زنده می‌شویم، جمادات هم زنده می‌شوند؛ حیوانات هم به «حیات طیبه» می‌رسند.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه با برشماری تحلیل‌های مختلف از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام رضوان‌الله تعالی علیه گفت: این که انقلاب امام را محدود به مقابله با استبداد و استعمار کنند درست نیست، با حرکت امام جهان  وارد مرحله جدیدی شد و امام با این انقلاب عالم را یک قدم به سمت اتفاق عظیم ظهور نزدیک کرد.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 77 سه شنبه 19 خرداد 1394 زمان : 9:20 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

اگر در زمان ظهور امام عصر امکان گناه وجود دارد، پس چرا ظلم و گناه صورت نمی‌گیرد و یا بسیار اندک است؟

جواب این سؤال، به‌صورت بسیار زیبایی در روایاتی که ویژگی‌های آن زمان را بیان می‌‎کند، وارد شده است.[۱] می‌‎دانیم که ریشه گناه، غلبه‌کردن هوای نفس بر عقل و خرد است و اگر انسان تابع عقل باشد و بر عواقب گناه بیندیشد، هرگز گناه نمی‌‎کند. در روایات آمده است که در آن زمان، عقل انسان‎ها کامل می‌‎شود، پس در آن زمان، چون عقول کامل می‌‎شود و هوای نفس تابع عقل می‌‎گردد، کسی به کسی ظلم نمی‌‎کند؛ گرچه امکان ظلم و گناه هست و اختیار هم باقی است. 
باید توجه داشت که انسان‌های زمان ظهور، همانند انسان‌های دوران غیبت، دارای اختیارند. آنان خود باید نیکی را بخواهند و به آن عمل کنند، تا سزاوار دریافت پاداش الهی شده و به بهشت بروند؛ انسان مجبور، نه لایق پاداش است و نه مستحق مجازات و کیفر. 
اینکه سخن از اجرای عدالت فراگیر است، خود نشانه آن است که ممکن است فردی دچار خطا و انحراف بشود؛ ولی اگر رفتار او منجر به تجاوز به حقوق دیگران شد، به سرعت عدالت درباره او اجرا شده و مجازات می‌شود. 

پی‌نوشت‌ها
۱. ر.ک: بحارالانوار، علامه مجلسی، ج ۵۲، ص ۳۳۶.
بازديد : 89 سه شنبه 19 خرداد 1394 زمان : 9:18 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سیمای دوران ظهور و دوران حکومت امام مهدی علیه‌السلام چگونه است؟

طبق آیات شریف قرآن، آینده جهان از آنِ دین اسلام و حاکمیت دین حق است[۱]؛ تمامی کره خاکی در اختیار بندگان صالح قرار می‌گیرد و حجت خدا و به همراهی مؤمنان صالح، به خلافت و حکومت می‌رسند.[۲] در این روزگار، دین مورد رضایت خدا (اسلام) پا برجا و برقرار می‌شود، احکام و معارف آن در سرتاسر جهان اجرا می‌گردد، امنیت و آرامش کامل برقرار می‌گردد، عوامل نا‌امنی و مظاهر ظلم و فساد از بین می‌رود و عبودیت و بندگی حقیقی به‌صورت عمومی تحقق می‌یابد.[۳]
در آن روزگار طلایی، قرآن، نماز و مسجد جایگاه حقیقی خود را پیدا می‌کنند و تعلیم قرآن، به یک فرهنگ عمومی تبدیل می‌شود. 
امام علی علیه‌السلام در روایتی فرموده است:
«گویا شیعیان خود را می‌بینم که در مسجد کوفه، خیمه‌ها زده و قرآن را بدان گونه که نازل شده به مردم می‌آموزند».[۴]

در واقع مسجد مکان تعلیم و تربیت دینی می‌شود و نماز که رکن اصلی‌ دین و بهترین نوع عبادت است، خالصانه انجام می‌شود. خداوند در تبیین آن روزگار می‌فرماید:
یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بی‌شَیْئاً.[۵]
عبادت می‌کنند مرا و برای من چیزی را شریک قایل نمی‌شوند.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 76 دوشنبه 18 خرداد 1394 زمان : 14:58 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

در این باره دو دسته روایت وجود دارد: 
دسته اول روایاتی هستند که مسأله رجعت امام حسین علیه‌السلام و امامان دیگر علیهم‌السلام را بیان نموده‌اند. 
دسته دوم روایاتی هستند که می‌گویند: «چون قائم آل‌محمد از دنیا برود و یا شهید شود، چهل روز پس از آن قیامت برپا می‌گردد و مردگان از گورها به در می‌آیند و برای حساب جزای محشر آماده می‌گردند و خداوند از آنچه واقع می‌شود داناتر و ولی توفیق و صواب است».[۱]

شیخ حر عاملی رحمه‌الله در کتاب «ایقاظ» درصدد جمع کردن بین دو دسته روایات برآمده و می‌نویسد: 
شاید چهل روز ایام رجعت باشد و این عدد اشاره به کمی دوران حضرتش باشد؛‌ چون مقدار زیاد را به هفتاد و مقدار کم را با اعداد کمتر، معرفی می‌کنند و یا اینکه هر روزی برابر هزار سال باشد؛ چنان‌ که خداوند متعال می‌فرمایند: «یک روز نزد پروردگارت مثل هزار سالی است که شما می‌شمارید» و شاید مراد از قیامت در روایات دسته دوم، قیامت صغرا یعنی رجعت باشد و البته اطلاق قیامت بر رجعت مانعی ندارد، ممکن است قیامت بر هر دو اطلاق شود.[۲]


پی‌نوشت‌ها
۱.الارشاد، شیخ مفید، ص۷۰۸.
۲. الایقاظ من الهجعة فی البرهان علی الرجعة، شیخ حر عاملی، ‌ص۴۰۰.

منبع کپی:جنبش سایبری313

بازديد : 86 دوشنبه 18 خرداد 1394 زمان : 0:01 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

اینکه امام‌ زمان‌ هنگام ظهور بر عرب شدید است به چه معناست؟

در روایاتی که در آن سخن از سنت جدید، قضاوت جدید، امر جدید و کتاب جدید به ‌میان آمده این تعبیر نیز به ‌چشم می‌خورد: «علی‌ العرب شدید».[۱]
آنچه درباره معنای این جمله به ذهن می‌آید این است که با توجه به اینکه حضرت‌ مهدی‌ علیه‌السلام قیام خود را از مکه که سرزمین عرب است شروع خواهد کرد و با برنامه‌ای اصلاحی و توسعه همه‌جانبه، مقصد و مرام خویش را به پیش خواهد برد، طبیعی است که پیاده‌کردن این برنامه‌ها با مشکلات فراوانی همراه است؛ درگیری با سفیانی‌ها، دجال‌ها و دیگر منحرفان که با برنامه‌های حضرت به مقابله برخواهند خاست، در آغاز در همین منطقه خواهد بود.
واضح است که با چنین شرایطی برنامه حضرت در عصر سختی پیاده خواهد شد؛ از این رو عرب سختی‌های فراوانی از آن خواهند کشید، گرچه امام‌ زمان‌ از امکانات اعجازی نیز استفاده و بهره خواهند برد. شاهد این معنا اینکه در برخی از روایات ذیل جمله «علی‌ العرب شدید» چنین آمده است: «ویل للعرب من شرّ قد اقترب؛ وای بر عرب! از شری که بر او نزدیک شده است»[۲] و این ممکن است که به‌ جهت اظهار ترحم بر آنها باشد.

پی‌نوشت‌ها
۱. الغیبة، نعمانی، ص۱۹۴.
۲. همان.
بازديد : 74 دوشنبه 18 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیا امام ‌زمان‌ بعد از ظهور، با اعراب به جنگ برمی‌خیزد؟

مجلسی به سند خود از امام ‌صادق‌ علیه‌السلام نقل کرده که فرمود: «ما بقی بیننا و بین العرب الّا الذبح و اومأ بیده الی حلقه؛ بین ما و بین عرب، چیزی به‌جز ذبح باقی نمی‌ماند. آنگاه حضرت به‌دست مبارک خود، به حلقشان اشاره نمودند».[۱]
تحلیل و بررسی حدیث:
۱. ظاهر حدیث این است که عرب، هر یک از اهل‌ بیت را به قتل خواهند رساند.
۲. احتمال دیگر اینکه اشاره امام‌ صادق‌ علیه‌السلام به جنایات و قتل و ذبحی است که منصور عباسی در عصر آن حضرت نسبت به بنی‌هاشم و ذریه پیامبر اکرم‌ داشته است و مطابق تاریخ، تعداد زیادی از آنها را به قتل رسانید.
البته باید توجه داشت که امام زمان با هرکس که در مقابل حکومت عدل جهانی به ستیز برخیزد، میجنگد و در این راستا به نژاد افراد توجهی ندارد.

پی‌نوشت‌ها
۱. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۲، ‌ص۳۴۹.

تعداد صفحات : 11

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 54
  • بازديد امروز : 188
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 1,343
  • بازديد ماه : 1,343
  • بازديد سال : 62,227
  • بازديد کلي : 391,391

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site