سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

امامان و معصومین
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

امامان و معصومین

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 268 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 161 یکشنبه 21 تیر 1394 زمان : 16:26 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

ترديدي نيست كه اميرمؤمنان عليه السلام، نفس رسول الله صلي الله عليه وآله و دروازه علم آن حضرت است، بنابراين عجيب نيست كه اميرمؤمنان عليه السلام وارث تمام علوم نبوي باشد.
روايت صحيح السندي در منابع اهل سنت وجود دارد كه ثابت مي كند اميرمؤمنان عليه السلام از تمام اتفاقات آينده خود تا روز قيامت آگاه بوده است و به مردم اعلام كرده است كه هر سؤال خواستيد پاسخ آن را خواهم داد.
عبد الرزاق صنعاني، استاد محمد بن اسماعيل بخاري در تفسير خود مي نويسد:
عن معمر عن وهب بن عبد الله عن أبي الطفيل قال شهدت عليا وهو يخطب وهو يقول سلوني فوالله لا تسألوني عن شيء يكون إلي يوم القيامة إلا حدثتكم به وسلوني عن كتاب الله فوالله ما من آية إلا وأنا أعلم بليل نزلت أم بنهار أم في سهل أم في جبل.
از أبوطفيل نقل شده است كه شاهد بودم كه علي عليه السلام خطبه مي خواند و مي فرمود: از من بپرسيد، به خدا سوگند! از هر چه كه تا روز قيامت به وجود مي آيد و اتفاق مي افتد، سؤال نمي كنيد؛ مگر اين كه تمام آن ها را پاسخ مي گويم. از كتاب خدا بپرسيد؛ به خدا سوگند! هيچ آيه اي نازل نشده است؛ مگر اينكه از همه شما داناترم كه شب نازل شده است يا روز، در صحرا نازل شده است يا در كوه .
الصنعاني، ابوبكر عبد الرزاق بن همام (متوفاي211هـ)، تفسير القرآن، ج3، ص241، تحقيق: د. مصطفي مسلم محمد ، ناشر: مكتبة الرشد ـ الرياض، الطبعة: الأولي، 1410هـ
بقیه  در ادامه مطلب
بازديد : 109 شنبه 06 تیر 1394 زمان : 13:56 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خادمین اهل بیت به نقل از پرتال جامع مهدویت:

در روایات متعددی آمده‌ است که مقر و پایتخت حکومت جهانی امام مهدی علیه‌السلام شهر کوفه و محل زندگانی ایشان نیز در این شهر و مسجد سهله است؛ اکنون به چند نمونه از این روایات اشاره می‌کنیم:
امام باقر علیه‌السلام در این‌باره می‌فرماید: «مهدی قیام می‌کند و به سوی کوفه می‌رود و منزلش را آ‌نجا قرار می‌دهد».[1]
ابوبصیر می‌گوید: امام صادق علیه‌السلام فرمود: «ای ابامحمد! گویا می‌بینم که قائم آل‌محمد با خانواده‌اش در مسجد سهله فرود آمده است...».[2]
در روایت دیگری امام صادق علیه‌السلام از مسجد سهله یاد نمود و فرمود: «آن، خانه صاحب ما (حضرت مهدی علیه‌السلام) است؛ زمانی که با خاندانش در آنجا سکنا گزیند».[3]
مفضل از امام صادق علیه‌السلام پرسید: خانه مهدی در کجا خواهد بود و مؤمنین کجا جمع می‌شوند؟ حضرت فرمود: «مقر حکومت او، شهر کوفه است و محل حکومتش مسجد جامع کوفه و محل تقسیم غنایم در مسجد سهله واقع در زمین‌های صاف و مسطح و روشن نجف و کوفه است».[4]
همچنین امیرالمؤمنین در یک پیش‌بینی و خبر غیبی می‌فرماید: «گویی هم‌اکنون به شیعیانمان در مسجد کوفه می‌نگرم که خیمه‌ها زده‌اند و قرآن را بدان گونه که نازل شده به مردم می‌آموزند. بدانید که قائم ما چون قیام کند آن مسجد را بازسازی و قبله آن را استوار خواهد کرد».[5]
در این‌باره روایات دیگری نیز نقل شده است.[6]

اما در رابطه با علت گزینش کوفه به عنوان پایتخت حکومتی، باید گفت که کوفه مقر حکومت عدل امیرمؤمنان، حضرت علی علیه‌السلام بوده است. احتمال می‌رود انتخاب کوفه به این جهت باشد که عدالت مهدوی ادامه حکومت عدل علوی است.
برخی از محققان احتمال دیگری داده‌ و می‌گویند: «کوفه پایگاه مشترک حسین و مهدی علیهما‌السلام است. امام حسین از مکه به سمت کوفه رفت و امام مهدی هم از مکه به سوی کوفه خواهد رفت و مقر حکومت خود را در کوفه قرار خواهد داد؛ یعنی راه نیمه‌تمام سیدالشهدا علیه‌السلام را به پایان خواهد رساند».[7]

پی‌نوشت‌ها
1. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص225.
2. کافی، کلینی، ج3، ص495؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص317 و 376.
3. کافی، کلینی، ج3، ص495؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص331.
4. مهدی موعود، ص1215.
5. الغیبة، نعمانی، ص451.
6. برای اطلاع بیشتر، نک: چشم‌اندازی به حکومت مهدی، ص169.
7. عاشورا و انتظار، سید مسعود پورسیدآقایی، ص24.
بازديد : 102 دوشنبه 01 تیر 1394 زمان : 11:24 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

پيامبر اکرم صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله: چهار چيز، مايه فزونى و كمال است و چهار چيز، زُداينده گناهان.
خادمین اهل بیت به نقل ازمشرق- پيامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله فرمودند: چهار چيز، [مايه] فزونى [و كمال] است و چهار چيز، زُداينده [ گناهان ] . . . و امّا زُداينده‌ها عبارت‏ند از: روزه ماه رمضان، حجّ خانه خدا، آمدن به مسجد پيامبر خدا، و آمدن به مسجد بيت‌المقدّس.

متن حدیث: 


رسول اللّه‏ صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله:
أربَعٌ مُسبِغاتٌ و أربَعٌ ماحِياتٌ ... وأمَّا الماحِياتُ فَصِيامُ شَهرِ رَمَضانَ، وَحِجُّ البَيتِ، وإتيانُ مَسجِدِ رَسولِ اللّه‏ِ، وإتيانُ مَسجِدِ بَيتِ المَقدِسِ.


منبع:مشرق
«كنزالعمّال، جلد 15 صفحه 868 »
بازديد : 119 یکشنبه 31 خرداد 1394 زمان : 9:50 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق(ع): پیامبر(ص)مى‏‌فرمود: آب، معده و كَبِد را تميز مى‏‌كند، دهان را خوش‏بو مى‏‌كند، دندان‌‏ها را محكم مى‏‌سازد، چشم را قدرت مى‏‌دهد و ديده را جلا مى‏‌بخشد.
خادمین اهل بیت به نقل ازمشرقامام جعفر صادق عليه‌‏السلام فرمودند: 
پيامبر خدا(صلی الله علیه و آله)، به هنگام روزه گشودن، با حلوا افطار مى‌‏كرد. اگر حلوا نبود، با شكرينه‏‌اى ديگر يا چند دانه خرما، و اگر آن نيز نبود، با آبِ خالى. مى‏‌فرمود: آب، معده و كَبِد را تميز مى‏‌كند، دهان را خوش‏بو مى‏‌كند، دندان‌‏ها را محكم مى‏‌سازد، چشم را قدرت مى‏‌دهد و ديده را جلا مى‏‌بخشد، گناهان را از انسان می‌شويد، رگ‏هاى برآشفته و تلخه تحريك شده را فرو مى‏‌نشانَد، بلغم را از ميان مى‏‌بَرَد ، حرارت را از معده برمى‏‌دارد، و سردرد را نيز از ميان مى‏‌بَرَد.

متن حدیث: 

الإمام الصادق عليه‏‌السلام:
كانَ رَسولُ اللّه‏ِ صلى‏ الله ‏عليه و ‏آله و سلّم إذا أفطَرَ بَدَأَ بِحَلواءَ يُفطِرُ عَلَيها ؛ فَإِن لَم يَجِد فَسُكَّرَةٍ أو تَمَراتٍ، فَإِذا أعوَزَ ذلِكَ كُلَّهُ فَماءٍ فاتِرٍ. وكانَ يَقولُ: يُنَقِّي المَعِدَةَ والكَبِدَ، ويُطَيِّبُ النَّكهَةَ وَالفَمَ، ويُقَوِّي الأَضراسَ، ويُقَوِّي الحَدَقَ و يَجلُو النّاظِرَ، و يَغسِلُ الذُّنوبَ غَسلاً، و يُسَكِّنُ العُروقَ الهائِجَةَ و المِرَّةَ الغالِبَةَ، و يَقطَعُ البَلغَمَ، و يُطفِئُ الحَرارَةَ عَنِ المَعِدَةِ، و يَذهَبُ بِالصُّداعِ.



منبع:مشرق
«اصول كافى، ج4،ص153 -دانش نامه احاديث پزشكي، ج1،ص545»
بازديد : 115 شنبه 30 خرداد 1394 زمان : 23:09 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

در این بخش سعی بر بیان احوالات مهدی (علیه السلام)موعود از مدخل اعتقادات اهل سنت است، پس به احادیثی اشاره می‌شود که از کتب معتبر و روایی اهل سنت استخراج شده است

مهدی (علیه السلام)در اهل سنت

مهدی (علیه السلام)بارها و به اشکال مختلف در احادیث نبوی آمده است، منظور از احادیث نبوی، احادیثی است که از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل گردیده است.

ولیکن چون در این بخش سعی بر بیان احوالات مهدی (علیه السلام)موعود از مدخل اعتقادات اهل سنت است، پس به احادیثی اشاره می‌شود که از کتب معتبر و روایی اهل سنت استخراج شده است:

1- "ابوداوود" در صحیح خود از "ابیطفیل" و او از علی (علیه السلام)نقل می‌کند: قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): "لو لم یبق من الدهر الا یوم لبعث الله رجلاً من اهل بیتی،یملاءها کما ملئت جورا."

ولو یک روز هم از عمر دنیا باقی باشد، خداوند مردی را از اهل بیت من برمی‌انگیزد که زمین را پر از عدل و داد می‌کند، بعد از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد. (جلد 2، صفحه 208)

2- ابوداوودترمذی در صحیح خود از عبدالله از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)نقل می‌کند که فرمودند:"لو لم یبق من الدنیا الا یوم لطول الله ذلک الیوم حتی یبعث رجلاً منی او من اهل بیتی یواطی اسمه اسمی... یملأ الارض قسطاً و عدلاً کما ملئت ظلما و جورا."

هرگاه به پایان دنیا فقط یک روز بماند، خداوند این روز را به‌قدری طولانی می‌کند، تا اینکه در این روز فردی که از فرزندان من بوده و نامش مانند من است را برمی‌انگیزد و زمین را از عدل و داد پر می‌کند بعد از آنکه از ظلم و ستم پر شده باشد. (کتاب تاج، جلد 5، صفحه343)

3- احمد در مسند خود از "ابوسعید خدری" نقل می‌کند: قال رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم): "یملأالارض ظلماً وجورا ثم یخرج رجل من عترتی یملک سبعاً اوتسعاً فی ملاء الارض قسطاً و عدلاً."

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 117 شنبه 30 خرداد 1394 زمان : 14:19 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

برای کسانی که بگومگو را رها كنند، دروغ گفتن را ترك گويند و اخلاقشان را نيكو گردانند، خانه‌ای در بهشت تضمین شده است.
خادمین اهل بیت به نقل ازمشرق- رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و اله فرمودند:‌ من براى كسى كهبگومگو را رها كند، هر چند حق با او باشد و براى كسى كه دروغ گفتن را اگر چه به شوخى باشد، ترك گويد و براى كسى كه اخلاقش را نيكو گرداند، خانه اى در حومه بهشت و خانه اى در مركز بهشت و خانه اى در بالاى بهشت ضمانت مى‌كنم.

متن حدیث: 

اَنا زَعيمٌ بِبَيتٍ فى رَبَضِ الجَنَّةِ وَ بَيتٍ فى وَسَطِ الجَنَّةِ وَ بَيتٍ فَى اَعلَى الجَنَّةِ، لِمَن تَرَكَ المِراءَ وَ اِن كانَ مُحِقّـا وَ لِمَن تَرَكَ الكِذبَ وَ اِن كانَ هازِلاً وَ لِمَن حَسَّنَ خُلقَهُ.



منبع:مشرق
«خصال، صفحه 144، حدیث177»
بازديد : 120 جمعه 29 خرداد 1394 زمان : 10:48 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مجموعه کلام امير سعي دارد در ماه مبارک رمضان بصورت روزانه بخشي از بيانات اميرالمؤمنين(ع) در نهج‌البلاغه را در قالب کليپي کوتاه منتشر نمايد.

جهت دانلود با کیفیت زیاد کلیک کنید

جهت دانلود با کیفیت متوسط کلیک کنید

بازديد : 120 جمعه 29 خرداد 1394 زمان : 10:44 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

امام علی علیه‌السلام: به آثار عبادات بنگريد كه چگونه شاخه‌هاى درخت تكبّر را در هم مى‌شكند و از روييدن كبر و خودپرستى جلوگيرى مى‌كند.
خادمین اهل بیت به نقل از مشرقامیرالمومنین امام علی علیه‌السلام فرمودند: خداوند بندگانش را، با نماز و زكات و تلاش در روزه دارى، حفظ كرده است، تا اعضا و جوارحشان آرام، و ديدگانشان خاشع، و جان و روانشان فروتن، و دل هايشان متواضع باشد، كبر و خودپسندى از آنان رخت بربندد، چرا كه در سجده، بهترين جاى صورت را به خاك ماليدن، فروتنى آورد، و گذاردن اعضاء پر ارزش بدن بر زمين، اظهار كوچكى كردن است. 
و روزه گرفتن، و چسبيدن شكم به پشت، عامل فروتنى است، و پرداخت زكات، براى مصرف شدن ميوه جات زمين و غير آن، در جهت نيازمنديهاى فقرا و مستمندان است. به آثار عبادات بنگريد كه چگونه شاخه‌هاى درخت تكبّر را در هم مى‌شكند و از روييدن كبر و خودپرستى جلوگيرى مى‌كند.

متن حدیث:


عَنْ ذَلِكَ مَا حَرَسَ اللَّهُ عِبَادَهُ الْمُؤْمِنِينَ بِالصَّلَوَاتِ وَ الزَّكَوَاتِ وَ مُجَاهَدَةِ الصِّيَامِ فِي الْأَيَّامِ الْمَفْرُوضَاتِ تَسْكِيناً لِأَطْرَافِهِمْ وَ تَخْشِيعاً لِأَبْصَارِهِمْ وَ تَذْلِيلًا لِنُفُوسِهِمْ وَ تَخْفِيضاً لِقُلُوبِهِمْ وَ إِذْهَاباً لِلْخُيَلَاءِ عَنْهُمْ وَ لِمَا فِي ذَلِكَ مِنْ تَعْفِيرِ عِتَاقِ الْوُجُوهِ بِالتُّرَابِ تَوَاضُعاً وَ الْتِصَاقِ كَرَائِمِ الْجَوَارِحِ بِالْأَرْضِ تَصَاغُراً وَ لُحُوقِ الْبُطُونِ بِالْمُتُونِ مِنَ الصِّيَامِ تَذَلُّلًا مَعَ مَا فِي الزَّكَاةِ مِنْ صَرْفِ ثَمَرَاتِ الْأَرْضِ وَ غَيْرِ ذَلِكَ إِلَى أَهْلِ الْمَسْكَنَةِ وَ الْفَقْرِ.انْظُرُوا إِلَى مَا فِي هَذِهِ الْأَفْعَالِ مِنْ قَمْعِ نَوَاجِمِ الْفَخْرِ وَ قَدْعِ طَوَالِعِ الْكِبْرِ.

منبع:مشرق

«نهج البلاغه، خطبه192»

تعداد صفحات : 20

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 20
  • بازديد امروز : 63
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 675
  • بازديد ماه : 675
  • بازديد سال : 61,559
  • بازديد کلي : 390,723

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site