سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

مقاله درباره جنگ نرم
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

مقاله درباره جنگ نرم

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 269 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 421 جمعه 11 اردیبهشت 1394 زمان : 10:46 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

جنگ نرم غرب در خلق بحران‌های اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی به منظور تضعیف مشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی ایران، هویدا گشته است.

دانلود این مقاله:

جهت دانلود کلیک کنید

فرمت:WORD/DOCX

تضاد منافع دولت ایالات متحده آمریکا و نظام جمهوری اسلامی ایران باعث شد دولت آمریکا از آغاز با جمهوری اسلامی ایران مخالفت کند. برخی از سیاست‌مداران غربی بر این باور بودند که انقلاب اسلامی ایران به کشورهای چپ از جمله اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی گرایش دارد و این انقلاب بر مبنای اندیشه‌های کمونیستی شکل گرفته است.

ایران به لحاظ وسعت سرزمین، کمیت جمعیت، کیفیت نیروی انسانی، امکانات نظامی، منابع طبیعی، موقعیت جغرافیایی در منطقه خاورمیانه و هارتلند نظام بین‌الملل، قدرتی کم‌نظیر است که از دید کارشناسان سیاسی کشورهای غربی نمی‌توان با یورش نظامی و جنگ سخت آن را سرنگون کرد. (ماه‌پیشانیان، ۱۳۸۹: ۳۴)

استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها در جنگ نرم بر فعالیت‌ها با صبغه اجتماعی و فرهنگی به منظور جلب و تسخیر قلب‌ها، مغزها، عواطف و احساسات مخاطبان در جامعه هدف، بدون خونریزی متمرکز است. در جنگ نرم که هزینه آن از نظر مادی و عینی و تخریب فیزیکی کمتر است، وقوع تخاصم و پذیرش دشمن در کوتاه‌مدت، راحت‌تر صورت می‌پذیرد؛ اما هزینه‌ها، ویرانی‌ها، معضلات و پیامدهای فرهنگی، روانی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی،

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 403 جمعه 11 اردیبهشت 1394 زمان : 10:39 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

جنگ نرم غرب در خلق بحران‌های اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی به منظور تضعیف مشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی ایران، هویدا گشته است.

دانلود این مقاله:

جهت دانلود کلیک کنید

فرمت:WORD/DOCX

 

مقدمه

وقوع انقلاب اسلامی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران برای دولت‌مردان آمریکا از مسائل پر دغدغه بوده است؛ آنان تلاش کرده‌اند تا با انواع تحریم و کارشکنی در مسیر پیشرفت ایران، نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند و با تهاجم فرهنگی به عقاید و باورهای سیاسی، مذهبی و اجتماعی، موجبات تضعیف ایدئولوژی انقلاب اسلامی و شکست نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند. البته، در راستای استحاله نظام، از ترویج و تقویت افکار و اندیشه‌های انحرافی در کشور دریغ نمی‌ورزند و در صورت نیاز و امکان، تهدید و برخورد نظامی را در دستور کار قرار می‌دهند. در پاسخ به این سؤال که هدف جنگ نرم غرب علیه ایران چیست؟ باید گفت: یکی از اهداف جنگ نرم غرب، تضعیف و زوال مقبولیت مردمی و مشروعیت دینی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران و مواجه کردن نظام با بحران مشروعیت است.

استفاده از قدرت نرم و ابزارهای آن برای تهدید امنیت ملی ایران، استراتژی بنیادین غرب در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. جنگ نرم غرب علیه جمهوری اسلامی در ایجاد نابسامانی و نارضایتی در جامعه، ناکارآمد جلوه دادن نظام و شبیخون فرهنگی برای ایجاد بحران مقبولیت و مشروعیت نظام ایران متبلور می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 127 پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394 زمان : 1:22 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

دانلود تحقیق مختصر و مفید پیرامون جنگ نرم و شبکه های اجتماعی و بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد جنگ روانی و پیشگیری ان

حجم:269KB

فرمت:DOCXیا WORD

جهت دانلود کلیک کنید

بازديد : 322 دوشنبه 13 بهمن 1393 زمان : 22:43 نظرات (2) چاپ این صفحه

به نام خدا

روياروئي با آمريكا در جبهه جنگ نرم وآمادگي براي روياروئي با تهديدات اوباما   رهبر انقلاب در ديدار جمع زيادي از پرستاران سراسر کشور با تاکيد مجدد بر سياست هسته اي جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کردند: ما بارها گفته ايم که به دنبال استفاده از سلاح هاي کشتارجمعي نيستيم اما ملت ايران هم در مقابل اين گونه تهديدها وگنده گويي ها تسليم نخواهد شد و تهديدکنندگان را به زانو درخواهد آورد. رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان سراسر كشور: امروز اولویت اصلی كشور مقابله با جنگ نرم دشمن كه هدف آن ایجاد تردید، اختلاف و بدبینی میان آحاد مردم است و مهمترین راه‌های مقابله با این تهاجم حفظ و تقویت بصیرت، روحیه بسیجی، امید كامل به آینده و مراقبت جدی در تشخیص‌ها است.

 

جنگ نرم

http://rvahvaz.blogfa.com/cat-9.aspx     در ديدار جمع زيادي از پرستاران سراسر کشور رهبر انقلاب: تهديد اتمي ملت ايران تبديل ادبيات روباه منش دولت آمريکا به ادبيات گرگ منش است رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار جمع زيادي از پرستاران سراسر کشور، با تجليل از نقش پرستاران در سلامت جسمي و روحي بيماران، حضرت زينب سلام ا... عليها را الگوي بشريت در طول تاريخ و الگوي ملت ايران در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي دانستند و تاکيد کردند: عامل اصلي قدرت و الهام بخشي ملت ايران، جوهر ايماني او است و اين ملت، به لطف خداوند در همه عرصه ها پيش خواهد رفت و با ايمان و بصيرت روزافزون خود، بر تهديدها و ترفندها نيز فائق خواهد آمد. حضرت آيت ا... خامنه اي در بخشي از سخنانشان در اين ديدار خاطرنشان کردند

: تهديد تلويحي اتمي، در ملت ايران تاثيري نخواهد داشت اما اين تهديد، مايه ننگي در تاريخ سياسي آمريکا و نقطه سياهي در کارنامه دولت آمريکا خواهد بود. ايشان تاکيد کردند: با اين تهديد، پشت صحنه نمايش صلح دوستي و بشردوستي، و پايبندي به معاهدات اتمي و دراز کردن دست دوستي به سوي ملت ايران، کاملا مشخص شد. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: تهديد اتمي ملت ايران، در واقع تبديل ادبيات روباه منش دولت آمريکا به ادبيات گرگ منش است. ايشان با تاکيد مجدد بر سياست هسته اي جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کردند: ما بارها گفته ايم که به دنبال استفاده از سلاح هاي کشتارجمعي نيستيم اما ملت ايران هم در مقابل اين گونه تهديدها وگنده گويي ها تسليم نخواهد شد و تهديدکنندگان را به زانو درخواهد آورد. رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين شخصيت والا و کم نظير حضرت زينب سلام ا... عليها و نقش برجسته آن حضرت در زنده ماندن حادثه عاشورا و پيام تاريخي آن پرداختند و خاطرنشان کردند: عامل اصلي پيروزي خون بر شمشير در حادثه عاشورا، حضرت زينب سلام ا... عليها بودند که با نقش برجسته خود نشان دادند که زن در متن حوادث مهم تاريخي قرار دارد. رهبر معظم انقلاب: عامل اصلي قدرت و الهام بخشي ملت ايران جوهر ايماني اوست ايسنا گزارش داد: رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار جمع زيادي از پرستاران سراسر کشور با تجليل از نقش پرستاران در سلامت جسمي و روحي بيماران، حضرت زينب سلام ا... عليها را الگوي بشريت در طول تاريخ و الگوي ملت ايران در مقاطع مختلف انقلاب اسلامي دانستند و تاکيد کردند: عامل اصلي قدرت و الهام بخشي ملت ايران، جوهر ايماني او است و اين ملت، به لطف خداوند در همه عرصه ها پيش خواهد رفت و با ايمان و بصيرت روزافزون خود، بر تهديدها و ترفندها نيز فائق خواهد آمد. آن چه باعث شده ملت ايران همواره يک چهره الهام بخش در دنياي اسلام باشد تاثيرپذيري از شخصيت هاي برجسته ديني از جمله حضرت زينب سلام ا... عليهاست حضرت آيت ا... خامنه اي با تبريک ايام ولادت حضرت زينب سلام ا... عليها، به تاثيرپذيري انقلاب اسلامي از حرکت تاريخي آن حضرت و نقش ايمان و معنويت در قدرت و عظمت اين انقلاب اشاره کردند و افزودند: آن چه که باعث شده است ملت ايران در ۳۰ سال گذشته، همواره يک چهره الهام بخش در دنياي اسلام باشد، تاثيرپذيري از شخصيت هاي برجسته ديني از جمله حضرت زينب سلام ا... عليها است و قدرت ملت ايران در واقع ناشي از اين تاثيرپذيري معنوي است

. ملت ايران در عرصه تجهيزات دفاعي و سخت افزاري پيشرفت هاي جهشي داشته اما عامل اصلي قدرت و عظمت ملت اسلامي جوهر ايماني است.ايشان با تاکيد بر اين که قدرت ملت ايران به تجهيزات نظامي نيست، خاطرنشان کردند: البته ملت ايران در عرصه تجهيزات دفاعي و سخت افزاري پيشرفت هاي جهشي داشته است اما عامل اصلي قدرت و عظمت کشور و ملت اسلامي، جوهر ايماني است. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: به همين دليل است که ملت ايران با وجود ۳۰ سال تحريم

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 762 دوشنبه 13 بهمن 1393 زمان : 22:37 نظرات (0) چاپ این صفحه

 

به نام خدا

مقدمه ای در مورد جنگ نرم

 

جنگ نرم

 

 

یکی از شیوه های جنگی، جنگ نرم است که جنگ روانی شاخه ای از آن به شمار می آید. درجنگ نرم، به جای ابزارهای جنگی متعارف چون توپ و تانک، از ابزارهای فرهنگیتاثیرگذار بر فکر واندیشه و عواطف و احساسات انسانی بهره گرفته میشود.

 

 

 

با نگاهی به جریان شناسی جنگ نرم می توان گفت که این شیوه جنگی، از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته و همواره از سوی انسان ها در جنگ ها به عنوان یک ساز و کار موثر مورد توجه بوده است. تنها تفاوتی که می توان در میان جنگ های نرم در دوران گذشته و عصر معاصر یافت، تفاوت در ابزارها و روشهای آن است و اصولا بهره گیری از هر نوع ابزاری در جنگ نرم بر این پایه و محور قرار می گیرد که بر اندیشه و احساسات مخاطب تاثیرگذاشته و او را مرعوب خود سازد و بی آن که واکنشی از خود نشان دهد، تسلیم دشمن شده و یا در مسیر خواسته های او گام بردارد.

 

 

 

براساس این فرضیه می توان به سراغ آموزه های قرآنی رفت و تحلیل قرآن را از جنگ نرم و مسایل و مباحث مربوط به آن را استخراج کرد. نویسنده در این مطلب با توجه به چنین پیش فرضی به سراغ آیات قرآنی رفته تا نگرش قرآن را در این موضوع ارائه دهد. با هم این مطلب را از نظر می گذرانیم.

 

 

 

جنگ نرم و حدود و مرزهای آن

 

 

دشمن در جنگ نرم تلاش دارد با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطاتی پیشرفته و با شایعه و دروغ پراکنی و استفاده از برخی بهانه ها، میان آحادمردم تردید، بدبینی، و اختلاف ایجاد کند. (رهبر معظم انقلاب)

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 360 دوشنبه 13 بهمن 1393 زمان : 22:31 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

این مقاله یکی از بهترین و کامل ترین مقاله ها برای تعریف جنگ نرم میباشد.

جنگ نرم

فرمت این مقاله به صورت PDFمی باشد. در صورت نداشتن این برنامه به سایت بروید

 

برای دانلود این مقاله لطفا اینجا کلیک کنید

 

منبع

تعداد صفحات : 2

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 20
  • بازديد امروز : 81
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 693
  • بازديد ماه : 693
  • بازديد سال : 61,577
  • بازديد کلي : 390,741

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site