سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

مهدویت در غرب و سایر ادیان
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

مهدویت در غرب و سایر ادیان

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 269 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 97 شنبه 30 خرداد 1394 زمان : 2:27 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خادمین اهل بیت به نقل از پرتال جامع مهدویت:مطابق احادیث بسیاری از شیعه و سنی، حضرت عیسی علیه‌السلام وزیر امام زمان خواهد بود. آن پیامبر خدا، به امام عصر اقتدا می‌کند و پشت سر او نماز می‌خواند.[۱] حضرت عیسی علیه‌السلام، از هنگامی که پیغمبر اکرم به رسالت مبعوث شده‌اند ـ به فرض اینکه در عالم تکلیف باشند و عبادات و تکالیفی انجام دهند ـ به آیین اسلام و احکام قرآن و روش پیامبر عمل می‌کنند و اینکه وزارت حضرت مهدی علیه‌السلام را نیز بر عهده دارند، این مطلب را تأیید می‌کند.
مسیحیان نیز مانند سایر ملت‌ها هستند که بسیاری از آنها به ندای توحید و عدل منجی موعود، لبیک می‌گویند و ایمان می‌آورند. البته اندکی از آنان مانند سایر افراد لجوج، سرسختی نشان خواهند داد. مفسران طبق روایتی، آیه ۱۵۹ سوره نساء را که می‌فرماید: «و هیچ کسی از اهل کتاب نیست مگر اینکه پیش از مرگش، به او ایمان می‌آورد» چنین معنی کرده‌اند: پیش از روز رستاخیز (در قیام حضرت مهدی علیه‌السلام) عیسای مسیح نزول می‌کند و هیچ کس از یهود و نصاری نمی‌ماند مگر اینکه به او ایمان می‌آورد.[۲]
بنابراین طبق تفسیر فوق از آیه مذکور و به حسب سایر احادیث، در آخرالزمان و حکومت حضرت حجت، اهل کتاب همگی به او ایمان می‌آورند.


پی‌نوشت‌ها
۱. منتخب‌الاثر، آیت‌الله صافی گلپایگانی، صص ۳۱۷ـ۳۱۶.
۲. کنزالدقائق، میرزا محمد مشهدی، ج۲، ص ۶۷۹.

منبع:پرتال جامع مهدویت

بازديد : 184 جمعه 22 خرداد 1394 زمان : 14:17 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مسیح

خادمین اهل بیت به نقل از مصاف:

در شمارگان گذشته از مجموعه مقالات پیش رو، در ابتدا به بررسی نگاه ادیان غیر الهی مانند بودا و شینتو، به مقوله حکومت آخرالزمان پرداختیم و پس از آن، به صورت مبسوط، به بررسی منجی و چگونگی بشارت او، در ادیان زرتشتی و یهودیت پرداختیم. در این شماره و چند شماره آتی در نظر داریم به امید خدا، به بررسی نوع نگاه حاکم بر مسیحیت به مقوله منجی موعود، بپردازیم.

* آنچه در این مقالات با عنوان موعود در مسیحت ارائه می‎گردد با استناد به کتاب مقدس انجیل بوده و تفاوت بسیاری با آنچه امروزه به عنوان مسیحیت صهیونیسم نامیده می‎شود دارد.

مسيحيان و بازگشت مسيح

انديشه بازگشت عيسي (عليه‏السلام) يكي از باورهاي جامعه مسيحيت را تشكيل مي‏دهد. اين شوق و انتظار در بخش‏هاي قديمي‏تر عهد جديد مانند رساله اول و دوم پولس به تسالونيكيان به خوبي منعكس شده است، اما در رساله ‏هاي بعدي مانند رساله ‏هاي پولس به تيموتاؤس و تيطس، همچنين رساله پطرس، به بعد اجتماعي مسيحيت توجه گشته است .

اين مسأله از آن‏جا ناشي مي‏شد كه مسیحیان با گذشت زمان بر این دیدگاه قائل شدند كه بازگشت مسيح بر خلاف تصور آن‏ها نزديك نخواهد بود، هر چند اقليتي از آنان بر اين عقيده باقي ماندند كه عيسي به زودي خواهد آمد و حكومت هزار ساله خود را تشكيل خواهد داد؛ حاكميتي كه در روز داوري پايان خواهد يافت. از همين رو از دير باز گروه‏هاي كوچكي به نام هزاره گرا در مسيحيت پديد آمدند كه تمام سعي و تلاش خود را صرف آمادگي براي ظهور دوباره عيسي در آخرالزمان مي‏كنند.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 74 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 زمان : 10:00 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)
آیا با توجه به شرایط کنونی جهان، زمینه‌ها و شرایط برای ظهور امام مهدی علیه‌السلام آماده است؟

برای تحقق امر فرج حضرت ولی عصر علیه‌السلام باید دست‌کم چهار شرط فراهم باشد.[1] دو شرط از شروط چهارگانه تحقق یافته است؛ دین مقدس اسلام که دربردارنده طرح و برنامه حرکتی امام زمان است و همچنین وجود مقدس امام مهدی علیه‌السلام که رهبرِ قیامِ بزرگِ جهانی است و در سال ۲۵۵ هـ.ق. به دنیا آمد. امّا تشخیص اینکه آیا سایر شرایط فراهم شده و جهان، آماده پذیرش و ظهور آن امام شده یا خیر، امری مشکل و به بیان دقیق‌تر، از دسترس علم بشری بیرون است. 
حقیقتاً ما نمی‌‎دانیم که شمار یاران امام زمان کامل شده است یا نه. ما در شرایط کنونی جهان، امیدوار ظهور امام مهدی علیه‌السلام و نجات مظلومان هستیم؛ ولی نمی‌دانیم آیا مردم، به‌راستی آمادگی پذیرش آن حضرت و عدل فرا‌گیر او را دارند و در راه اعتلای دین و برقراری احکام نورانی آن، حاضر به همکاری و فداکاری هستند یا خیر. به نظر می‌‎آید اظهار نظر قطعی دراین‌باره، صحیح نباشد. آنچه برای ما بسیار مهم و کاربردی است، شناخت وظیفه و حرکت صحیح در جاده انتظار است. ما باید کردار خود را اصلاح کنیم و در وفای به عهدی که با خدا بسته‎ایم، ثابت قدم باشیم. حضرت مهدی علیه‌السلام در نامه خود به شیخ مفید چنین نوشته است: «اگر شیعیان ما، در اجتماع به وفای عهد خود پایدار بودند، ظهور به تأخیر نمی‌‎افتاد».[2] نیز برای ظهورش دعای فراوان، بکنیم؛ چراکه آن حضرت فرمود: «اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج؛ برای تعجیل فرج، بسیار دعا کنید».[3] 

پی‌نوشت‌ها
۱. این چهار شرط عبارتند از: ۱. قانون جامع؛ ۲. رهبر آگاه و توانمند؛ ۳. پذیرش عمومی؛ ۴. یارانی که برای به ثمر رساندن اهداف رهبر خود آماده جان‎فشانی باشند. 
2. بحارالأنوار، ج53، ص177.
3. بحارالأنوار، ج۵۳، ص۱81.
بازديد : 59 چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 زمان : 19:02 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

وجه مشترک علائم ظهور را در ادیان الهی بیان کنید.

برخی از علائم ظهور، در میان برخی ادیان مشترک است. علائم زیر در عهد جدید، با روایات اسلامی هم‌گون‌اند:
۱. نزول حضرت عیسی؛ حضرت عیسی هنگام ظهور حضرت مهدی از آسمان فرود می‌آید و در قدس، پس از اعلام بیعت با حضرت مهدی، پشت سر حضرت نماز می‌گذارد؛
۲. صیحه آسمانی؛ از مجموع روایات استفاده می‌شود که «صیحه» از نشانه‌های حتمی ظهور است که از آسمان شنیده می‌شود، به‌گونه‌ای که همه مردم زمین از شرق و غرب آن را می‌شنوند.
بازديد : 93 سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 زمان : 20:05 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

 اين منجي ها دنيوي است يا اخروي ؟ و بر نامه آنها چيست ؟ در زمان او ديگر جايي براي زشتي و ظلم نيست. بنابر اين ظهور منجي حادثه‌اي بزرگ مربوط به عالم دنيا مي‌باشد.

در كتاب‌هاي مربوط به مذاهب به نام‌ها و القاب مختلفي بر مي‌خوريم مثلاً:
ـ در مذهب يهود: سرور ميكائيلي، عزير، منحاس، ماشيع؛
ـ در مذهب مسيحيت: مهميد آخر، مسيح، پسر انسان؛
ـ در مكتب زرتشت: سوشيانس؛
ـ در مكتب هندوها: ويشنو، منصور، فرخنده؛
ـ در مكتب بودا: مايتريا، بوداي پنجم؛
ـ در مذهب اسلام: مهدي، قائم؛

 امام مهدي(ع) منجي عالم بشريت است. بايد توجه داشت منجي در همه مذاهب منجي بشريت است. او مي‌آيد تا عدالت را در همه‌ي جهان پياده كند و مردمان را تحت دين واحد گرد آورد. و چون هر مذهب و مكتب خود را بر حق مي‌داند لذا منجي جهان را از خود برمي‌شمارد.
ما مسلمانان كه دين اسلام را آخرين دين الهي مي‌دانيم معتقديم امام مهدي(ع) از فرزندان پيامبر(ص) و حضرت فاطمه(س) مي‌باشد كه با آمدنش عدالت فراگير شده و دين مقدس اسلام در سرتاسر جهان گسترش مي‌يابد. خداوند مي‌فرمايد: « هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»(توبه، 33).
و پيامبر(ص) فرمود: مهدي از فرزندان من است خداوند به واسطه او جهان را پر از عدل و داد مي‌كند همانگونه كه پر از ظلم و جوب شده است.
گفتني است با توجه به روايات متعدد و معتبري كه از وجود مقدس پيامبر(ص) درباره ظهور امام مهدي(ع) صادر شده است، عموم مسلمانان ـ چه شيعه و چه اهل سنت ـ معتقد به ظهور آن بزرگوار هستند. حتي عموم اهل سنت همانند شيعه، ايشان را از فرزندان پيامبر و حضرت زهرا(س) مي‌دانند. البته تفاوت مهمي كه ميان شيعه و اهل تسنن است اينكه شيعه معتقد است: امام مهدي(ع) فرزند امام حسن عسكري(ع) است كه در سامرا به دنيا آمده است. اما اهل تسنن معتقد به ولادت ايشان نيستند، بلكه مي‌گويند در آخر الزمان به دنيا مي‌آيد.

باز نشر و تنظیم مطلب : سایت رهبران شیعه

بازديد : 94 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 زمان : 16:17 نظرات (0) چاپ این صفحه
به نام خدا
 در این شماره ضمن بررسی بخش انتهایی فراز مطرح شده در شماره پیشین، به نگاه اجمالی بر دو بخش دیگر از این کتاب که به طور مستقیم به ویژگی‎های عصر ظهور اشاره دارد، خواهیم پرداخت.

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در شماره گذشته، فرازهایی از کتاب «اشعیای نبی» که به طور مستقیم، به ظهور حضرت بقیه‎الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره داشت را مورد بررسی قرار دادیم و برخی از احادیث شیعی مرتبط با آن‎ را یادآور شدیم:

در آخرین فراز از بشارت کتاب «اشعیای نبی» که در شماره قبل به تفصیل آن را ارائه دادیم،  آمده است: «جهان از معرفت خداوند پر خواهد بود مثل آبهایی كه دریا را می‌پوشاند»، این مطلب نشانگر این واقعیّت است كه در عهد با سعادت آن موعود آسمانی چنان تحول عظیم علمی و فرهنگی به وجود می‌آید كه همه‌ی مردمان به خدای یگانه ایمان می‌آورند. درهای رشته‌های گوناگون علوم و دانش به روی انسان‌ها گشوده می‌شود، سطح معلومات بشری بالا می‌رود، راهی را كه بشریّت در طول تاریخ در هزاران سال پیش به دنبال آن بوده در زمان كوتاه می‌پیماید، عقل‌ها كامل و اندیشه‌ها شكوفا می‌گردد، و كوته بینی‌ها و تنگ نظری‌ها از بین می‌رود، و انسان‌ها به كمال و بلوغ عقلی و اخلاقی و انسانی می‌رسند و به تمام ناكامی‌ها، شكست‌ها، ستم‌ها، نادانی‌ها و بدبختی‌ها پایان می‌دهند، و زندگی شرافتمندانه‌ تازه‌ای را آغاز می‌نمایند.

چنان كه در حدیثی از امام باقر ـ علیه السّلام ـ آمده است كه فرمود:

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 65 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 زمان : 15:54 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

علائم ظهور در ادیان دیگر، چه چیزهایی هستند؟

1. علائم ظهور در کتاب‌های هندویان
الف. در کتاب دادتگ درباره ظهور آمده است: «بعد از آنکه مسلمانی به هم رسد در آخرالزمان و اسلام در میان مسلمانان از ظلم ظالمان و فسق عالمان و تعدّی حاکمان و ریای زاهدان و بی‌دیانتی امینان و حسد حاسدان برطرف شود، به جز نام از آن چیزی نماند و دنیا مملو از ظلم و ستم شود و پادشاهان، ظالم و بی‌رحم شوند و رعیت بی‌انصاف گردند و در خرابی یک‌دیگر کوشند و عالم از کفر و ضلالت و فساد [فرا] بگیرد، دست حق درآید و جانشین آخر ظهور کند».[1] 
ب. علائم ظهور در کتاب ریگ ودا چنین بیان شده است: «هنگام ظهور وی، خورشید و ماه تاریک می‌شوند و زمین خواهد لرزید».[2]
ج. چنان‌که در کتب مقدس جین‌ها آمده، هنگامی‌ که فساد و انحطاط و تباهی، جهان را فراگیرد، شخص کاملی که آن را تیر تنگر (نوید دهنده) می‌گویند، ظهور خواهد کرد.

2. علائم ظهور در کتاب انجیل
الف. در انجیل متی درباره ظهور آمده است: «آفتاب تاریک گردد و ماه نور خود را ندهد و ستارگان از آسمان فرو ریزند و افلاک متزلزل گردند».[3]
ب. در انجیل لوقا آمده: «و در آفتاب و ماه و ستارگان علامات خواهد بود و بر زمین تنگی و حیرت از برای امت‌ها روی خواهد داد».[4]

پی‌نوشت‌ها
1. علائم ظهور، کرمانی، ص18.
2. او خواهد آمد، ص65، به نقل از ماندالمای، ریگ ودا، 4، 16، 24.
3. انجیل متی، ص41.
بازديد : 71 دوشنبه 07 اردیبهشت 1394 زمان : 16:01 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)
غربی‌ها چه نقشی در جریان ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام دارند؟
تحلیل و بررسی اندیشه منجی موعود در ادیان ابراهیمی نشان می‌دهد، باور به منجی موعود در جوامع غربی و ظهور او در آخرالزمان، موجب رهایی و نجات جامعه از مشکلات شناخته شده است. از منظر قرآن کریم، تحقق وعده الهی مبنی بر ظهور منجی موعود، امری مسلم به شمار آمده، بشارت به آمدن منجی موعود در ادیان ابراهیمی، یهودیّت و مسیحیّت را تأیید می‌کند: «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر أن الأرض یرثها عبادی الصالحون».[۱]
از این رو، پرورش موعود‌باوری و پرداختن به وجود منجی در ادیان ابراهیمی اسلام و یهودیّت و مسیحیت، نقطه عطف این ادیان به شمار آمده، موجب برقراری پیوند با آموزه مهدویت می‌شود. منجی‎گرایی در غرب، به مثابه موعود‌باوری در اندیشه اسلامی بوده، موجب تلاقی ارزش‌ها و گرایش به نقاط مشترک موعود‌باوران و منجی‌گرایان خواهد شد. این در حالی است که منابع و مستندات الهیّاتی غرب، چهره‌ای شفاف و ماهیّتی معین از موعود آخرالزمان ترسیم نمی‌کند و تحقیقات، تناقض‌گویی‌های متعددی درباره منجی را نشان می‌دهد. از دیگر سو، اندیشه سیاسی غرب در پی دستیابی به منافع از پیش تعیین شده غرب در سایه منجی‎گرایی غربی مبتنی بر ترویج مسیحیّت و یهودیّت صهیونیستی می‌باشد؛ در نتیجه، این اندیشه بنیادین در غرب، با وضعیت کنونی به تسریع ظهور نمی‌‎ا‎نجامد، هر چند به‌رغم دشمنی غرب با این آموزه و ستیز با مهدویت، اخلال چندانی نیز در روند ظهور مشاهده نخواهد شد و بعید نیست چالش‎هایی برای مهدی‎باوران را به دنبال داشته، موجب تشدید فتنه‌های آخرالزمان و سخت‎تر‌شدن دوران امتحان برای منتظران باشد.

بقیه در ادامه مطلب

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 17
  • بازديد امروز : 104
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 716
  • بازديد ماه : 716
  • بازديد سال : 61,600
  • بازديد کلي : 390,764

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site