سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

حضرت فاطمه زهرا(س)
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

حضرت فاطمه زهرا(س)

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 269 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 197 admin
بازديد : 83 جمعه 21 فروردین 1394 زمان : 21:28 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

من یک روزی شوخی کردم و گفتم: من خدمتم پیش آقا، آقازادگی نیست. من کارم اینجا کار قنبر و فضه است.

 

 توسل به حضرت زهرا(س) از نگاه آیت‌الله بهجت

 

به نقل از سایت آیت الله بهجت، در ادامه ، سخنان فرزند ایت الله بهجت در جمع گروهی از ارادتمندان آن فقیه پارسا در شهر رفسنجان به بیان فضایل سرور زنان عالمیان علیهاالسلام پرداخت؛ متنی که در ادامه آمده است خلاصه‌ای از این سخنرانی است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و السر المستودع فیها

امتیازات حضرت زهرا علیهاالسلام مربوط به قبل از تکون و خلقت ایشان است. به دنیا آمدن ایشان مقدماتی داشته است. پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله را آماده می‌کردند. پیامبر خدا همیشه در طهارت و پاکی بود، اما چهل روز [برای عبادت به غار حرا رفت و پس از آن نطفه حضرت زهرا علیهاالسلام منعقد شد].

بعد از تکوین نطفه، در رحم مادر با مادر بود. مادر را آرامش می‌داد؛ چون ازدواج حضرت خدیجه علیهاالسلام با پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله باعث تنهایی آن بانو شده بود.

گاهی حاج آقا [حضرت آیت‌الله‌ بهجت] می‌فرمود: «قربان مقاماتش که در رحم مادر بود و مادر را تسلیت می‌داد»!

هنگام تولدش خدا برای حضرت خدیجه زنان خوب عالم را به‌جای همسایگان بت‌پرست و سرمایه‌دار و آنهایی که ناراحت شده بودند که چرا خدیجه با پیامبر ازدواج کرده، فرستاد.

حضرت حوا، حضرت آسیه، خواهر موسی و مریم مادر حضرت عیسی علیه‌السلام برای وضع حمل آمدند.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 312 جمعه 21 فروردین 1394 زمان : 21:19 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)


وقتی آیه مودة «قُلْ لاَ أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى» نازل شد، ابن عباس از پیامبر اکرم(ص) سؤال کرد چه کسانی ذوی القربی هستند؟ حضرت فرمود: علی و فاطمه و فرزندان علی و فاطمه علیهم‌السلام.

 

 

ارزش و منزلت مقام مادر با هیچ بیان و زبانی قابل توصیف نیست، انسان‌ها واقعاً عاجز هستند از اینکه مقام و عظمت مادر را وصف کنند. در فرهنگ و سیره ائمه اطهار علیهم‌السلام مادر جایگاه خاصی دارد به طوری که حضرت رسول(ص) در شأن و منزلت مادر می‌فرمایند: «الجنة تحت اقدام امهات» یا در جای دیگر می‌فرمایند: زیر پای مادران باغی از باغ‌های بهشت است.

آنچه در این نوشتار آمده است به بیان «ویژگی‌های بارز» حضرت زهرا(س) به عنوان مادر ائمه اطهار(ع) می‌پردازد که از کتاب «سبک زندگی مادران معصومین» اثر حجت‌الاسلام تقی حسینی نویسنده و پژوهشگر دینی انتخاب شده است:

دست تقدیر بر آن شد که فرزندان پسر پیامبر اکرم (ص) از دنیا بروند و پیامبر اکرم (ص) بدون فرزند پسر باشد. ولی نسل مبارک او از فاطمه زهرا (س) ادامه پیدا کند. کفار قریش که دلبسته بودند بعد از پیامبر (ص) کسی نیست راه و مرام و دین را ادامه دهد خوشحال و سرمست بودند ولی خوشحالی و سرور آنها خیلی سریع‌ تبدیل به یأس و ناامیدی شد. خداوند متعال سوره مبارکه «کوثر» را نازل کرد در شأن و عظمت حضرت زهرا (س) که ای پیامبر ما به تو کوثر عنایت کرده‌ایم، پس تو به شکرانه آن به پیشگاه خداوند نماز بگذار و شتر قربانی کن که دشمن توابتر و بی‌دنباله است.


ج - حجاب

درباره فضیلت حجاب و رعایت حجاب به چند حدیث از حضرت زهرا (س) اشاره می‌کنیم:

در کتاب مناقب ابن شهر آشوب حدیثی نقل شده که پیامبر اسلام (ص) فرموده است: چه چیزی برای زن بهتر است؟ حضرت زهرا (س) فرمودند: اینکه مردی را نبیند و مردی هم او را نبیند.

در کتاب بحار حدیثی نقلی می‌کند از موسی بن جعفر (ع) که آن حضرت از جدّ خود علی (ع) نقل می‌کند: مردی که نابینا بود اجازه می‌خواهد از فاطمه(س)، حضرت خود را می‌پوشاند، پیامبر اکرم(ص) از ایشان سؤال می‌کند چرا خودت را از این مرد پوشاندی؟ در صورتی که او تورا نمی‌بیند، حضرت زهرا (س) فرمود: اگر او من را نمی‌بیند من که او را می بینم و او بوی مرا حس می‌کند، حضرت در این موقع فرمود: شهادت می‌دهم که تو پاره تن من هستی.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 64 پنجشنبه 20 فروردین 1394 زمان : 21:57 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

از علی (ع) نقل شده که روزی رسول خدا (ص) بر فاطمه وارد شد و به او گفت: ای فاطمه! هنگامی که به در بهشت رسیدی دوازده هزار حوریه با تو ملاقات می‌کنند که قبلاً با هیچکس ملاقات نکرده‌اند و بعد از ملاقات با تو نیز با هیچکس ملاقات نخواهند کرد.

در پاره‌ای از روایات آمده فاطمه (س) یکی از سواران چهارگانه روز قیامت است که سوار بر «غضباء» ناقه (شتر) رسول خدا (ص) می‌شود. مرحوم ابن شهر آشوب، روایت می‌کند: هنگامی که پیامبر اسلام (ص) در بستر رحلت قرار گرفت، ناقه غضباء به پیامبر (ص) عرض کرد، مرا بعد از خود برای چه کسی وصیت می‌کنی؟ پیامبر (ص) فرمود: «ای غضباء، خدا به تو برکت دهد، تو از آن دخترم فاطمه (س) هستی، که در دنیا و آخرت بر تو سوار می‌شود.»

هنگامی که پیامبر (ص) رحلت کرد، آن ناقه، شبانه نزد فاطمه (س) آمد و گفت:‌سلام بر تو ای دختر رسول خدا، اکنون فراق من از دنیا نزدیک شده است سوگند به خدا پس از رحلت رسول خدا (ص) لب به آب و علف نزده‌ام، آن ناقه (از فراق جانسوز پیامبر) سه روز بعد از رحلت رسول خدا (ص) جان داد.

در تفسیر فرات ابن ابراهیم نقل شده که امیرالمومنین علی (ع) فرمود: روزی رسول خدا (ص) بر فاطمه (س) وارد شد درحالیکه فاطمه (س)‌ غمگین بود (صفحه 36) پیامبر (ص) مطالبی درباره قیامت فرمود تا به اینجا رسید: ای فاطمه! هنگامی که به در بهشت رسیدی دوازده هزار حوریه با تو ملاقات می‌کنند

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 93 پنجشنبه 20 فروردین 1394 زمان : 16:37 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حضرت زهرا(س)

به قدری ابعاد وجود این انسیّه‌ی حوراء، این روح مجرّد و این خلاصه‌ی نبوّت و ولایت برای ما پهناور و بی‌پایان و درک ناشدنی است که حقیقتاً متحیّر می‌مانیم.


«یکی از خصوصیاتی که در انقلاب ما بارز است، مطرح شدن مکررِ مضاعف نام مبارک حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است». این جمله را رهبر انقلاب در یکی از دیدارهایی که در روز ولادت حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام‌الله‌علیها بزگرار شد، فرمودند و همگان را به حفظ ارتباط معنوی با حضرات معصومین علیهم‌السلام دعوت کردند. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، مجموعه‌ای از بیانات ایشان درباره‌ی سبک زندگی دخت گرامی پیامبر اسلام را در پنج سرفصلِ «رابطه با خدا؛ مدافع ولایت؛ همسر امیرالمؤمنین علیه‌السلام؛ ام ابیها و الگوی زن مسلمان ایرانی» تدوین و منتشر کرده است.

 

 

فصل اول: رابطه با خدا

حضرت زهرا سلام‌الله علیها در نقش بندگی خدا

 

* درس زندگی حضرت زهرا برای ما

عزیزان من، جوانان عزیز! امروز در دوران جمهوری اسلامی این فرصت برای آحاد جامعه هست که درست حرکت کنند، درست زندگی کنند، مؤمنانه زندگی کنند، با عفّت زندگی کنند. درس زندگی صدّیقه‌ی طاهره، فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها) این است برای ما: تلاش، اجتهاد، کوشش، پاک زندگی کردن؛ همچنان‌که آن بزرگوار یکپارچه معنویّت و نور و صفا بود: الطُّهرَةِ الطّاهِرَةِ المُطَهَّرَةِ التَّقیَّةِ النَّقیَّةِ [الرَّضیَّة] الزَّکیَة؛ پاکی و آراستگی و تقوا و نورانیّت آن بزرگوار، همان چیزی است که در طول تاریخ تشیّع بر معارف ما سایه‌افکن بوده است.  
بیانات در دیدار جمعی از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام ۱۳۹۳/۰۱/۳۱

 


* اساس زندگی مؤمنانه صداقت در بندگی است

میخواهم عرض کنم که ارزش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در فاطمه‌ی زهرا(سلام‌اللَّه‌علیها) نبود، او صدیقه‌ی کبری نبود. صدّیق یعنی چه؟ صدّیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و میگوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است؛ میشود صدّیق؛ «اولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین». «صدّیقین» پشت سر «نبیین»اند.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 98 چهارشنبه 19 فروردین 1394 زمان : 20:14 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)
حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: حسن و حسین علیهما السلام دو سبط این امت هستند، و آن دو برای محمد صلی الله علیه و آله همانند دو چشم برای سرند، و من [برای محمد صلی الله علیه و آله] همانند دست برای بدن هستم، و فاطمه علیها السلام [برای محمد صلی الله علیه و آله] همانند قلب برای بدن است.

متن حدیث:


... ان الحسن والحسین سبطا هذه الامة وهما من محمد کمکان العینین من الراس واما انا فکمکان الید من البدن واما فاطمة فکمکان القلب من الجسد ...

منبع

بازديد : 88 سه شنبه 11 فروردین 1394 زمان : 23:11 نظرات (1) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

کامل ترین دانشنامه فاطمیه، کتاب (پشت در، کوچه بنی هاشم) در 744 صفحه و در مدت 2 سال نگارش شده است و در این مدت 354 کتاب(اهل سنت – وهابیون) مورد بررسی قرار گرفته است. در این کتاب به جایگاه حضرت فاطمه، تمامی اسناد هجوم به خانه حضرت فاطمه، بررسی صحت سند های روایات، پاسخ به همه شبهات فاطمی، بررسی های تاریخی شامل همسران پیامبر و پاسخ به شبهات آن، سن عایشه هنگام ازدواج، بررسی فدک و حمله اعراب به ایران و در بخش ویژه ها صحابه اهل سنت مانند ابوبکر، عمر، عایشه و ... مورد بررسی قرار گرفته اند. همچنین مناظره شیعه و سنی و  140 موضوع دیگر در این کتاب مورد نقل و بررسی قرار گرفته است. 

 

 

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 15
  • بازديد امروز : 136
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 748
  • بازديد ماه : 748
  • بازديد سال : 61,632
  • بازديد کلي : 390,796

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site