سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

عراق
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 269 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 197 admin
بازديد : 77 شنبه 06 تیر 1394 زمان : 16:56 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا جنگ روانی از سوی برخی رسانه‌های مخالف دولت سوریه مطرح شده که مدعی است بشار اسد رئیس ‌جمهور این کشور تجزیه عراق را در برابر حفظ نظام خود پذیرفته است و در برابر داعش از تدمر و دیگر مناطق اطراف آن عقب نشینی کرده تا دولت کوچک اهل تسنن در محیط حیاتی خود تشکیل شود.

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از گروه بین‌الملل مشرق - همان طور که پیش‌بینی می‌شد نشست پاریس که دولت‌های ائتلافی ضد داعش برگزار کردند، غیر از برخی مسائل حاشیه‌ای و فرار غرب از مسئولیت خود در اعتراف به ایجاد داعش و مسئولیت در زمینه مهار و رهایی از آن و خشکاندن منابع مالی آن هیچ نتیجه قابل توجهی نداشت. 

نظارت بر سیاست‌های غرب در منطقه نشان می‌دهد که داعش وسیله‌ای برای ایجاد هرج‌ و مرج و قتل و کشتار جهت تجزیه منطقه است. در همین راستا  برای اولین بار از زمان اشغال عراق توسط آمریکا و جنگ بر ضد سوریه به صورت علنی و صریح از نقشه های تجزیه سوریه و عراق سخن به میان آمده است.

پایگاه خبری تحلیلی الثبات در مقاله‌ای در مورد طرح‌های کشورهای استکباری در زمینه تجزیه منطقه نوشت: متأسفانه برخی سیاست‌مداران عرب نیز بعلاوه تعدادی از دانشگاهیان آن ها تجزیه را موضوعی قطعی تلقی می‌کنند که غرب مطرح کرده است. آمریکایی‌ها از مدت‌ها پیش به آن اشاره کرده و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز به دنبال بازاریابی برای آن است. مسلم است که نظر برخی سیاست‌مداران عرب در این زمینه این است که آن چیزی که غرب برای منطقه طراحی کرده، قضا و قدر قطعی منطقه است.‌ به همین علت است که اگر به عمق وجود آنها مراجعه کنیم می‌بینیم که از خداوند می‌خواهند که قضا و قدر قطعی از آن ها برنگردد. 
بقیه خبر در ادامه مطلب
بازديد : 95 یکشنبه 31 خرداد 1394 زمان : 13:56 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مرگ ۱۷ تن بر اثر گرسنگی ناشی از کمبود شدید مواد غذایی در موصل

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل ازشفقنا، «سعید مموزینی» مسئول اطلاع رسانی حزب دمکرات کردستان عراق با اعلام این خبر گفت: شمار زیادی از شهروندان هر روز به خاطر گرسنگی و کمبود شدید مواد غذایی در بیمارستان جان می دهند..

وی با بیان این که کمبود مواد غذایی هر روز تشدید می شود افزود: تا کنون ۱۷ نفر در بیمارستان الجمهوری شهر موصل به خاطر گرسنگی جان باخته اند.

این مقام کُرد با اشاره به خبری مربوط به تحولات شهر موصل تصریح کرد: یک بمب در نزدیکی ایست بازرسی جنوب موصل منفجر شده که بر اثر آن مسئول عملیات بمگذاری گروهک تروریستی داعش کشته شده است.

گفتنی است تروریست های داعش ژوئن گذشته شهر موصل را به کنترل خود درآوردند و در حال حاضر این شهر با اوضاع انسانی دشواری دست و پنجه نرم می کند.

منبع: شفقنا

بازديد : 88 سه شنبه 26 خرداد 1394 زمان : 17:03 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

گروه تروریستی تکفیری داعش به موازات فعالیتهای نظامی، بر کیفیت و کمیت فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی خود در شهرهای مختلف استانهای الانبار و نینوی افزوده است.
خادمین اهل بیت به نقل از  مشرق- گروه تروریستی تکفیری داعش به موازات فعالیتهای نظامی، بر کیفیت و کمیت فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی خود در شهرهای مختلف استانهای الانبار و نینوی افزوده است. واحد رسانه ای داعش صبح امروز با انتشار تصاویری، گوشه ای از فعالیتهای تبلیغاتی این گروه برای جذب نیرو از میان ساکنان شهر "رمادی" مرکز استان الانبار در غرب کشور عراق را به نمایش در آورده است.
گسترش فعالیتهای تبلیغی داعش در الانبار
گسترش فعالیتهای تبلیغی داعش در الانبار
بقیه+تصاویر در ادامه مطلب
بازديد : 65 سه شنبه 26 خرداد 1394 زمان : 11:13 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

منابع آگاه از دستور جدید واشنگتن به اعضای گروهک تروریستی منافقین درباره نحوه همکاری با داعش در موصل و سوریه خبر دادند.

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از فارس منابع آگاه دیپلماتیک غربی اعلام کردند که واشنگتن به عناصر گروه تروریستی منافقین (موسوم به مجاهدین خلق) که هنوز در شهر موصل به سر می‌برند و در حال جنگ در کنار داعش هستند توصیه کرده که این شهر را ترک کنند و به اردن بروند.

بر اساس این گزارش از این افراد خواسته شده تا به اتاق عملیات ویژه در نزدیکی مرزهای سوریه ملحق شوند و خود را برای مرحله پس از «بشار اسد» آماده کنند.

بنا بر این گزارش، آمریکا خود را برای انجام یک عملیات گسترده در موصل و عملیات ویژه با مشارکت معارضان مسلح سوریه علیه بشار اسد آماده می‌کند. این عملیات‌ها با هدف بازپس‌گیری موصل و تعدیل توازن قوای اهل سنت در جنوب سوریه و آماده شدن برای مرحله دستیابی به یک راهکار سیاسی در این کشور صورت می‌گیرد.

این منابع اعلام کردند: تروریست‌های مجاهدین خلق ماه‌ها است که در سوریه می‌جنگند و اکنون برخی از آنها در حال تکرار این سناریو در عراقند.

گروهک تروریستی منافقین تاکنون شمار زیادی از عناصر خود را برای کمک به داعش به موصل فرستاده است.بر اساس این گزارش، هواپیماهای ترکیه این افراد را به ترکیه انتقال دادند و از آنجا، این تروریست‌ها به داعش در موصل، ارتش آزاد و جبهة النصره در سوریه پیوستند. برخی از این افراد نیز به اتاق عملیاتی که «بندر بن سلطان» رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در مرزهای اردن و سوریه تاسیس کرده، پیوستند.در این اتاق عملیاتی برخی فرماندهان نظامی و امنیتی و اطلاعاتی آمریکا، فرانسه، عربستان و اردن نیز فعالیت دارند.

«تیری میسان» تحلیل‌گر و خبرنگار فرانسوی که برای شبکه «روسیا الیوم» در سوریه کار می‌کند، تایید می‌کنند که در طول سال گذشته شمار زیادی از منافقین در سوریه جنگیده‌اند و با آغاز بحران موصل، شماری از آنها به عراق و این شهر انتقال یافتند تا به داعش کمک کنند.

منبع:فارس

بازديد : 94 یکشنبه 24 خرداد 1394 زمان : 11:12 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

آمریکایی ها با دامن زدن به مشکلات میان سه طیف اصلی یعنی کُردها، شیعیان و سنی ها و نیز با بهره گیری از داعش به دنبال تقویت نفوذ خود در عراق هستند.

 به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از تسنیم عبدالباری عطوان در مطلبی با اشاره به سیاست های جدید آمریکا در قبال عراق نوشته است: دولت آمریکا به دنبال دیکته کردن خواسته های خود بر عراق از طریق دریچه داعش است. تعداد نظامیان آمریکا در عراق رو به افزایش است و باراک اوباما از اعزام 450 کارشناس نظامی اضافی به عراق خبر داد تا تعداد آنها به 3500 نفر برسد.

وی می افزاید: استراتژی جدید آمریکا در عراق بر اساس اقداماتی است که کاملا با تصمیم آمریکا در عقب نشینی از عراق در سال 2011 منافات دارد و می توان آن را در موارد سه گانه خلاصه کرد؛ نخست، آموزش و تجهیز شبه نظامیان سنی عشایر تحت عنوان مشارکت در نبرد آینده برای آزاد سازی الرمادی و بعد از آن نبرد موصل تا حامی ارتش عراق و جایگزینی برای نیروهای مردمی که عمدتا شیعی هستند باشند.

دوم، ایجاد پایگاه نظامی آمریکایی در خاک عراق. مارتن دمپسی به وضوح از این طرح خبر داد و آن هنگامی بود که اعلام کرد طرح های نظامی نیازمند مراکز نظامی در نزدیکی خطوط مقدم علیه داعش است.

سوم، آمریکا موفق به ایجاد شکاف میان طیف های عراقی اصلی یعنی شیعی، سنی و کردی شده است و آن را به جان یکدیگر می اندازند و آنها را غرق در جنگ های طایفه ای می کند.

عطوان تاکید کرد: روابط میان این سه (کُردها، شیعیان و سنی ها) بحرانی است و هیچ هماهنگی آشکاری میان آنها در عرصه تحولات میدانی وجود ندارد بلکه برخورد و بی‌اعتمادی و نفرت میان آنها حاکم است و در چنین شرایطی است که آمریکا وارد عمل می شود زیرا سه طرف ضعیف هستند و نیازمند به نظامیان آمریکایی برای تامین حمایت خود و در جنگ علیه دیگران هستند.

وی می نویسد: هنگامی که می گوییم دولت آمریکا از برگه مبارزه با داعش برای تحمیل دیکته های خود استفاده می کند و به دنبال تقویت حضور خود در عراق مصداق آن این است که جنگ علیه داعش وارد دومین سال خود شده است اما هیچ دستاورد عملی در عرصه میدانی وجود ندارد زیرا داعش در حال توسعه تحرکات خود است. بر اساس مطالعات و آمارهای نظامی آمریکایی 75 درصد از هواپیماهای آمریکایی که بر بالای سر داعش در عراق پرواز می کننند به پایگاه های خود باز می گردند بدون اینکه بمب های خود را بر روی داعش بریزند زیرا اهداف واضحی برای زدن وجود ندارد.

عطوان می افزاید: واشنگتن مانع از مشارکت نیروهای مردمی در آزاد سازی الرمادی می شود و اقدام به اعزام مستشاران نظامی برای تسلیح و تجهیز عشایر سنی و فرزندان آنها کرده و نیز با قدرت با نامگذاری عملیات آزاد سازی الرمادی به نام لبیک یا حسین مخالفت و آن را به لبیک یا عراق عوض کرد.

عطوان در پایان می نویسد: عراق خاضع و خاشع آمریکا شده و به طور مستقیم تحت قیمومیت آمریکا قرار گرفته است آمریکایی که به دنبال توسعه دادن دایره نفوذ خود است و این دامنه نفوذ خود را گسترش داده و برحریم هوایی، آبی و منابع نفتی و همه ثروت های دیگر آن مسلط شده است و این قیمومیت یا تحت الحمایگی به نفع داعش است زیرا جنگ خود را جنگ آزادی بخش و مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی که به عراق بازگشته اند می‌داند؛ آمریکایی که این بار از دریچه داعش وارد شده است نه تحکیم دموکراسی و حقوق بشر.

منبع:تسنیم

بازديد : 84 شنبه 23 خرداد 1394 زمان : 20:13 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمانده عملیات سامراء گفت: نیروهای امنیتی توانستند در عملیات پاکسازی اطراف سامراء تا شعاع یکصدکیلومتری در غرب جزیره سامراء تلفات سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد کنند که از این مناطق برای حمله به حرمین عسکریین(ع) استفاده می‌کردند.

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سرلشکر ستاد عماد الزهیری، فرمانده عملیات سامراء گفت: نیروهای عراقی با پاک‌سازی مناطق اطراف سامراء تا یکصد کیلومتری آن، امنیت حرمین امامین عسکریین(ع) را به‌طور کامل تأمین می‌کنند.

الزهیری اظهار داشت: نیروهای امنیتی توانستند در عملیات پاکسازی اطراف سامراء تا شعاع یکصدکیلومتری در غرب جزیره سامراء، تلفات سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد کنند که از این مناطق برای حمله به حرمین عسکریین(ع) استفاده می‌کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی چندین خودروی تروریست‌ها از جمله یک خودروی بمب‌گذاری‌شده را در جریان عملیات تأمین امنیت سامراء منهدم کردند.

خاطرنشان می‌شود، نیروهای امنیتی عراق تا کنون به پیشرفت‌های بزرگی در عملیات پاکسازی مناطق مختلف از لوث تروریست‌های تکفیری داعش دست یافته‌اند و مناطق متعددی را آزاد کرده‌اند.

منبع:تسنیم

بازديد : 108 دوشنبه 18 خرداد 1394 زمان : 18:17 نظرات (0) چاپ این صفحه

تک‌تیراندازهای داعش روز گذشته دو پیرمرد، یک زن و سه کودک را در حویجه عراق به قتل رساندند.

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از سایت جبهه جهانی مستضعفین: تک‌تیراندازهای داعش، 6 غیر نظامی از جمله 3 کودک و یک زن را در منطقه حویجه کرکوک به قتل رساندند.
سایت خبری "صوت العرب" عراق در این‌باره گزارش داد، بنا‌بر‌اعلام یک منبع امنیتی عراق روز گذشته تک‌تیراندازهای داعش، جان دو پیرمرد، یک زن و سه کودک را در حویجه گرفتند.
این منبع تصریح کرد: در پی حملات گروهک تروریستی داعش به این منطقه، مردم حویجه اقدام به فرار به سمت نیروهای امنیتی عراق می‌کنند و این گروهک نیز برای جلوگیری از فرار مردم، با استقرار تک‌تیراندازهایی در ارتفاعات حمرین به خانواده‌های فراری تیر‌اندازی کرده و آنان را به قتل می‌رساند.

منبع:جبهه جهانی مستضعفین

منبع کپی:فارس

بازديد : 81 یکشنبه 17 خرداد 1394 زمان : 14:22 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمارتش و نیروهای مردمی کنترل کامل شهر بیجی واقع در 40 کیلومتری شمال تکریت را به دست گرفتند.

قیس خزعلی دبیرکل عصائب الحق با اعلام خبر آزادی کامل بیجی گفت که ارتش عراق و نیروهای مردمی پرچم این کشور را بر فراز ساختمان فرمانداری برافراشته است.

یک منبع وابسته به پلیس عراق اعلام کرد: عملیات آزاد سازی بیجی به طور کامل به هلاکت 70 تروریست داعش منجر شده است و در این عملیات شمار زیادی از داعشی ها فرار کرده  یا زخمی شده اند.

این منبع همچنین از به اهتزاز درآمدن پرچم عراق بر فراز بیمارستان بیجی و ساختمان شهرداری این شهر خبر داد.

اهمیت استراتژیک شهر بیجی

بیجی شهری است در استان صلاح‌الدین عراق که در کنار رود دجله و نزدیک شهر موصل قرار دارد. بیجی به دلیل هم‌جواری با پالایشگاه نفت بیجی، شهری مهم به‌حساب می‌آید. 

پالایشگاه بیجی بزرگ‌ترین پالایشگاه عراق  و از مهم‌ترین سایت‌های صنعتی این کشور است. پالایشگاه در 210 کیلومتری شمال بغداد واقع شده‌ و زمانی با تولید 300 هزار بشکه نفت در روز تامین‌کننده اصلی فرآورده‌های سوختی در عراق بوده است و در حدود «یک سوم» سوخت مصرفی این کشور را تامین می‌کرد.

در اوایل یورش داعش به مناطق از عراق و اشغال موصل و بخش هایی از صلاح الدین در سال گذشته میلادی، شهر بیجی نیز به اشغال داعش درآمده بود اما در ماه نوامبر سال 2014 منابع وابسته به وزارت دفاع عراق از آزاد سازی بیجی خبر داده بودند.این شهر همانند مناطق دیگر عرصه جنگ و گریز نیروهای امنیتی و تروریست های داعش بود.

اخیرا تروریست ها پس از آزاد سازی تکریت به دنبال وارد کردن اتهامات به نیروهای مردمی و خارج شدن نیروهای مردمی از عرصه نبرد موفق به پیشروی هایی شده بود و عملیات لبیک یا رسول الله که قرار بود همه مناطق باقیمانده از اشغال داعش را آزاد کند نتوانست به اهداف خود برسد و داعشی ها بر بخش اعظم پالایشگاه بیجی مسلط شدند به ویژه که اهمیت شهر بیجی به پالایشگاه آن است.اما پس از ورود نیروهای مردمی به عرصه طی هفته های گذشته پیروزی های چشمگیری به دست آمده و منابع امنیتی عراق و منابع وابسته به عصائب اهل الحق از آزاد سازی کامل بیجی خبر دادند.

شروع عملیات برای آزادسازی دو منطقه در شمال الکرمه در الانبار

منابع امنیتی وابسته به نیروهای واکنش سریع در استان الانبار اعلام کردند: نیروهای امنیتی و مردمی عملیات نظامی برای آزاد سازی دو منطقه در شمال الکرمه را آغاز کرده اند.این عملیات به منظور آزاد سازی مناطق المقالع و الحمره در شمال الکرمه در 53 کیلومتری شرق الرمادی صورت گرفته است.

این منابع افزودند: نیروهای امنیتی و مردمی در این دو منطقه در حال پیشروی هستند ودرگیری های سنگینی میان نیروهای امنیتی ومردمی با داعش در این دو منطقه در جریان است.‎

منبع:تسنیم

تعداد صفحات : 10

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 13
  • بازديد امروز : 116
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 728
  • بازديد ماه : 728
  • بازديد سال : 61,612
  • بازديد کلي : 390,776

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site