سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

وظایف منتظرین
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

وظایف منتظرین

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 320 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 268 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 268 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 270 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

عصر ظهور

 او مظهر عدلی است که همگان منتظر اویند، در زمان او عدل چون نور خورشید به درون خانه افراد نفوذ می‌کند و عدالت او شمول داشته و افراد بدکار و نیکوکار را فرا می‌گیرد

 

 آنگونه که از متون اسلامی استفاده می‌گردد، در عصر ظهور برکات و نعم فراوانی بر اهل زمین آشکار می‌گردد. این برکات و نعم را در حالت کلی می‌توان به دو دسته تقسیم نمود:

الف) برکات مادی                        ب) برکات معنوی

که در زیر، با رعایت اختصار به عده‌ای از آنان اشاره می‌گردد:

1- برقراری عدالت:

او مظهر عدلی است که همگان منتظر اویند، در زمان او عدل چون نور خورشید به درون خانه افراد نفوذ می‌کند و عدالت او شمول داشته و افراد بدکار و نیکوکار را فرا می‌گیرد؛ همچنین با ظهور او کتابهای آسمانی انبیای گذشته، بدون هیچ انحرافی عرضه می‌گردد و او بین اهل تورات با تورات و بین اهل انجیل با انجیل و با اهل قرآن با قرآن قضاوت می‌کند. درآن دوران حق هر کس به او بازگردانده می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 109 چهارشنبه 27 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

وظایف پنجگانه منظران امام زمان(عج)

منتظران واقعی آن دسته از افرادی هستند که ضمن دوری از گناه و معصیت، برای سلامتی حضرت و نزدیک شدن ظهورش دعا می کنند تا إن شاءالله به همین زودی شاهد برپایی حکومت عدل جهانی باشیم

 

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، در گفتگویی ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج)، با بیان این که بهترین اعمال در پیش خداوند متعال انتظار فرج است، اظهار داشت: در تفکر اهل تشیع و تسنن انتظار منجی عالم بشریت به عنوان یک اصل قطعی پذیرفته شده، و در آیین دینی شیعیان از مقوله انتظار به عنوان یکی از برترین اعمال یاد شده است.

شناخت و معرفت به امام زمان(عج)

وی به بیان وظایف منتظران مصلح جهانی حضرت مهدی موعود(عج) اشاره کرد و گفت: در درجه اول مهمترین وظیفه برای یک منتظر واقعی، "شناخت امام زمان خویش” براى کسب معرفت نسبت به وجود مقدس این امام است.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد، در ادامه با بیان این که عدم شناخت انسان از حجت خدا، سبب عدم درک وظیفه اصلی یک مؤمن یعنی انتظار برای ظهور مصلح جهانی، می شود، تصریح کرد: بنا به حدیث شریف «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَهً جاهِلِیَّهً»، هرکس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است؛ پس باید تلاش کرد تا با اخلاص نیت و تلاش برای درک اهداف ظهور منجی عالم بشریت، معرفت خویش نسبت به امام زمان(عج) را بالا برد.

 

 

دوری از رذائل اخلاقی

امام جمعه باغملک، "تهذیب نفس، کسب فضایل اخلاقى و دوری از رذائل” را دومین ویژگی منتظر واقعی آقا امام زمان(عج) برشمرد و افزود: منتظر واقعى، همواره در تلاش برای کسب فضایل اخلاقى و دور شدن از رذائل است تا بدین صورت قلب آقا امام زمان(عج) را از خود راضی نگه دارد.

خودسازی اجتماعی

این کارشناس فرهنگی، با تأکید بر این که "خودسازی اجتماعی”، دیگر وظیفه منتظر مصلح جهانی است، بیان داشت: طلاب و روحانیون که پرچم داران اسلام هستند، باید نسبت به این وظیفه مهم فعال بوده و دیگران را در این خصوص تشویق کنند؛ چراکه برای داشتن جامعه ای مهدوی باید ابتدا آن را به سوی آرمان های نظام اسلامی سوق داد.

ولایتمداری

حجت الاسلام هاشمی نژاد، با بیان تأکید بر این که "تبعیت محض از ولایت فقیه” به عنوان یکی از مهمترین وظایف منتظران است، گفت: امروزه اداره حکوت اسلامی بر عهده ولی فقیه است؛ پس باید با اطاعت کامل از سخنان و رهنمودهای ایشان، جامعه را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم.

دعا برای سلامتی امام زمان(عج)

وی در پایان، "دعا براى سلامتى امام زمان(عج)” را وظیفه منتظران آن حضرت خواند و گفت: منتظران واقعی آن دسته از افرادی هستند که ضمن دوری از گناه و معصیت، برای سلامتی حضرت و نزدیک شدن ظهورش دعا می کنند تا إن شاءالله به همین زودی شاهد برپایی حکومت عدل جهانی باشیم


منبع:حوزه

بازديد : 108 دوشنبه 25 خرداد 1394 زمان : 0:04 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

ظهور امام زمان به اراده الهی بستگی دارد که در صورت فراهم‌بودن شرایط، به دستور خداوند تحقق می‌یابد؛ بنابراین، تاریخ آن را فقط خداوند می‌داند و هیچ‌کس نمی‌تواند تاریخ دقیق آن را پیش‌بینی کند. در روایات، بیان شده که هر کس وقتی را برای ظهور مشخص کند، دروغ‌گوست.
مهزم اسدی از امام صادق علیه‌السلام پرسید: «فدایت شوم! ظهور قائم آل‌محمد و تشکیل دولت حق که در انتظارش هستید، طول کشید؛ این امر کی تحقق خواهد یافت؟» حضرت فرمود: «تعیین‌کنندگان وقت ظهور دروغ‌گویند؛ عجله‌کنندگان هلاک می‌شوند و کسانی که تسلیم هستند، نجات می‌یابند».[۱] خود امام زمان در این‌باره فرمود‌ه‌اند: «ظهور فرج، به اراده خداوند متعالی بستگی دارد و کسانی که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند، دروغ‌گو هستند».[۲]
بنابراین، هیچ‌کس نمی‌تواند زمان ظهور را پیش‌بینی کند، البته ما باید همیشه و در هر لحظه منتظر ظهور باشیم و از عجله، تعیین وقت و گوش‌سپردن به سخن کسانی که وقت مشخص می‌کنند، بپرهیزیم و همواره تسلیم امر خداوند باشیم.


پی‌نوشت‌ها
۱. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۲، ص۱۰۳.
۲. کمال‌الدین، شیخ صدوق، ج۲، ص۴۸۴.

منبع کپی:jc313.ir

بازديد : 115 دوشنبه 25 خرداد 1394 زمان : 0:01 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیا خود امام زمان منتظر ظهور است؟

باید بدانیم که امام زمان بیشتر از همه ما آرزوی ظهور دارد و برای آن دعا می‌کند و بارها به شیعیان نیز فرموده: «برای تعجیل در ظهورم دعا کنید».[1] آن حضرت با دیدن ظلم و فساد گسترده بیش از ما ناراحت می‌شود[۲] و منتظر روزی است که بتواند عدالت، معنویت و اسلام را در تمام جهان حکم‌فرما نماید. 
طبق روایت امام صادق علیه‌السلام منظور از مضطر (ناچار) در آیه «أَمَّن یجُِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ»،[۳] امام عصر است؛[۴] یعنی ایشان در دوران غیبت در حال ناچاری به سر می‌برند و هر آن منتظر پایان این دوران است.

پی‌نوشت‌ها
۱. منتخب‌الاثر، لطف‌الله صافی، ص۳۶۲.
۲.طبرسی، الاحتجاج ، ج۲، ص۲۷۸. (در این نامه امام زمان علیه‌السلام می‌فرمایند: به دلیل به شک افتادن گروهی از شما ناراحت شدیم).
۳. نمل: ۶۲.
۴. تفسیر قمی، ج۲، ص۱۲۹.
بازديد : 119 دوشنبه 25 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

شرایط ظهور امام مهدی علیه‌السلام چیست و چه تفاوت‌هایی با علائم ظهور دارند؟

مقصود از شرایط ظهور، همان شرایطی است که تحقق روز موعود متوقف بر آنها است و گسترش عدالت جهانی به آنها وابسته است. می‌توان تعداد این شرایط را در چهار امر دانست:

۱. طرح و برنامه کلی
اولین و اساسی‌ترین شرط، وجود طرح و برنامه عادلانه کاملی است که عدالت خالص واقعی را در بر داشته باشد و بتوان آن‌ را در هر زمان و مکانی پیاده کرده. این برنامه باید برای انسانیت سعادت و خوشی به‌ بار آورد و تضمین‌کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد. روشن است که بدون وجود چنین برنامه و نقشه جامعی، عدالت کامل محقق نخواهد شد.

۲. مجری طرح
وجود رهبر و پیشوایی شایسته و بزرگ که شایستگی رهبری همه‌ جانبه ‌روز موعود و برنامه جامع عدالت را داشته باشد، لازم و ضروری است.

۳. یاران فداکار
پیش‌برد برنامه‌ای جامع که گستره آن پهنای جهان هستی است به وجود یاران همکار، هم‌فکر و پایدار در رکاب آن رهبر واحد ضروری است تا با همکاری آنان بتوان به‌‌صورتی طبیعی و عادی به گسترش عدل و داد پرداخت. ویژگی‌هایی را که این افراد می‌بایست واجد باشند، در همین شرط نهفته است؛ زیرا این افراد باید دارای خصوصیات معینی باشند تا بتوانند آن کار مهم را انجام دهند.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 103 سه شنبه 19 خرداد 1394 زمان : 9:27 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی حرکتی اتفاق افتاده که یک قدم عالم به سمت ظهور می‌رود، غفلت از آن هدف و به اهداف کوچک پرداختن مثل توسعه و امثال اینها یک جور خیانت به آرمان امام زمان علیه السلام است. اینکه یک ملتی را که در مسیر ظهور حرکت می‌کنند را به سمت آرمان توسعه غربی ببرند.

 به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از  مشرق، حجت الاسلام و المسلمین استاد سید محمدمهدی میرباقری در جلسه هفتگی هیأت الرضا علیه‌السلام که در تاریخ ۱۵ خرداد انجام شد به عنوان سخنرانی جلسه به بیان نکات مهمی پیرامون ظهور و عبور از ظلمات پرداخت. 
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه عبور ما از ظلمات شیطان ممکن نیست الا اینکه از عالم غیب و بیرون از این عالم تجلیاتی بر ما شود افزود: تا نور امام علیه‌السلام در وجود ما تجلی و ظهور پیدا نکند و قلب ما روشن به نور امام نشود، امکان نجات و عبور از این وادی ظلمات نیست.
 
وی ادامه داد: وقتی آن سرچشمه حیات یعنی امام در عالم ظاهر شد، عالم نورانی می‌شود و به حیات طیبه می‌رسد و همه عالم زنده می‌شوند. نه فقط ما زنده می‌شویم، جمادات هم زنده می‌شوند؛ حیوانات هم به «حیات طیبه» می‌رسند.
 
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه با برشماری تحلیل‌های مختلف از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام رضوان‌الله تعالی علیه گفت: این که انقلاب امام را محدود به مقابله با استبداد و استعمار کنند درست نیست، با حرکت امام جهان  وارد مرحله جدیدی شد و امام با این انقلاب عالم را یک قدم به سمت اتفاق عظیم ظهور نزدیک کرد.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 72 یکشنبه 17 خرداد 1394 زمان : 13:05 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)
آیا گناهان شیعیان، سبب تأخیر در ظهور می‌شود؟


از آنجایی که امام زمان در هنگام ظهورش احتیاج به افرادی پاک و خالص دارد تا بتواند حکومت عدل توحیدی خود را پیاده کند، طبیعتاً گناهان می‌تواند سبب تأخیر در ظهور حضرت و فراهم‌نشدن یکی از شرایط اساسی ظهور (وجود افراد پاک و بااخلاص) باشد.
از طرفی دیگر حضرت‌ مهدی علیه‌السلام در عصری ظهور خواهد کرد که مردم نوعاً از سطح عالی فرهنگی برخوردار باشند که با ظهورش عقل‌ها کامل گردد و این هدف در سایه عمل به دستورات شرع تحقق می‌یابد.

منبع کپی:جنبش سایبری313

بازديد : 94 شنبه 16 خرداد 1394 زمان : 19:51 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

علت تأخیر فرج حضرت مهدی علیه‌السلام چیست؟

به تأخیر افتادن ظهور، علت‌های مختلفی دارد كه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

۱. عدم پذیرش جهانی

برای اینكه قیام حضرت به نتیجه برسد، لازم است بیشتر مردم، آمادگی پذیرش حكومت امام موعود را بیابند و با جان و دل، به دستورهای ایشان گردن نهند. این پذیرش جهانی زمانی روی می‌دهد كه مردم از تمام حكومت‌های برپا شده ناامید شوند و ببینند كه افراد عادی نمی‌توانند عدالت و معنویت جامعه را تأمین کنند. در این صورت، خودبه‌خود به این نتیجه می‌رسند كه فقط امامی معصوم كه به اسرار عالم آفرینش و انسان‌ها آگاه است، می‌تواند حكومت عدل را برپا كند. همچنین درمی‌یابند كه عدالت، ضروری‌ترین چیزی است كه باید به آن پای‌بند بود و حتی در موارد ضرر به خود نیز، نباید روی عدالت پا گذاشت و ظلم بر دیگران را روا دانست. بعد از فراهم آمدن این مقدمات، مردم سراسر جهان احكام اسلام و فرمان‌های امام عصر را كه عین اسلام است، به جان می‌پذیرند.

۲. نبودن یاران حقیقی
برای پیروزی قیام و نهضت، باید یارانی پاك‌باخته و مجاهد وجود داشته باشند؛ به‌طوری‌كه تمام هستی خود را در راه تحقق اسلام و عدالت فدا كنند و در راه خدمت به دین و مردم آماده تحمل هرگونه سختی باشند؛ افرادی دانا، توانا، باتقوا و دارای روحیه گذشت و ایثار كه با تلاش شبانه‌روزی، دستورهای حضرت را اجرا كنند و هدف قیام را تحقق بخشند.
بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 3

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 9
  • بازديد امروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 623
  • بازديد ماه : 623
  • بازديد سال : 61,507
  • بازديد کلي : 390,671

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site