سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

سوالات پیرامون مهدویت - 4
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

سوالات پیرامون مهدویت

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 78 یکشنبه 17 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مطابق روایات شیعه، قتل‌ها در چه زمانی رخ می‌دهد؟


با توجه به احادیث اهل ‌بیت، جهان، اندکی قبل از ظهور شاهد جنگ‌های خونینی خواهد بود. مردم با مشاهده و مواجهه با این جنگ‌ها به استقبال مصلحی جهانی خواهند رفت و حضرت در این شرایط با کمترین استقامتی از طرف مخالفین خود و ظالمین، عالم را فتح خواهد کرد.
امام‌ صادق‌ علیه‌السلام فرمود: «لا یکون هذا الأمر حتی یذهب ثلث الناس؛ این امر (قیام امام‌ ‌زمان‌ علیه‌السلام) واقع نمی‌شود تا اینکه دو سوم مردم از بین بروند». راوی می‌گوید: به حضرت عرض کردم اگر دو سوم مردم از بین بروند، چه‌ کسی باقی می‌ماند؟ حضرت فرمود: أما ترضون أن تکونوا الثلث الباقی؛ آیا راضی و خرسند نمی‌شوید، شما از یک‌ سوم باقی‌ مانده باشید».[١]
همچنین زراره می‌گوید به امام‌ صادق‌ علیه‌السلام عرض کردم: آیا ندای آسمانی حقیقت دارد؟ فرمود:‌ «ای والله حتی یسمعه کل قوم بلسانهم؛ آری به خدا سوگند، چنان است که هر قومی با زبان خودشان آن ‌را می‌شنوند» و قال‌ علیه‌السلام «لا یکون هذا الامر حتی یذهب تسعة اعشار الناس؛ این امر محقق نمی‌شود تا اینکه نه دهم مردم از میان بروند».[٢]
سلیمان‌بن‌خالد می‌گوید از امام ‌صادق‌ علیه‌السلام شنیدم که می‌فرمود: «قدم القائم موتتان: موت احمر و موت ابیض حتی یذهب من کل سبعة‌ خمسة. الموت الاحمر السیف و الموت الابیض الطاعون؛ قبل از قیام قائم دو نوع مرگ رخ می‌دهد، مرگ سرخ و مرگ سپید، تا اینکه از هر هفت نفر پنج نفر از بین برود؛ مرگ سرخ با شمشیر و مرگ سپید با طاعون است».[٣]
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 94 شنبه 16 خرداد 1394 زمان : 19:51 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

علت تأخیر فرج حضرت مهدی علیه‌السلام چیست؟

به تأخیر افتادن ظهور، علت‌های مختلفی دارد كه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

۱. عدم پذیرش جهانی

برای اینكه قیام حضرت به نتیجه برسد، لازم است بیشتر مردم، آمادگی پذیرش حكومت امام موعود را بیابند و با جان و دل، به دستورهای ایشان گردن نهند. این پذیرش جهانی زمانی روی می‌دهد كه مردم از تمام حكومت‌های برپا شده ناامید شوند و ببینند كه افراد عادی نمی‌توانند عدالت و معنویت جامعه را تأمین کنند. در این صورت، خودبه‌خود به این نتیجه می‌رسند كه فقط امامی معصوم كه به اسرار عالم آفرینش و انسان‌ها آگاه است، می‌تواند حكومت عدل را برپا كند. همچنین درمی‌یابند كه عدالت، ضروری‌ترین چیزی است كه باید به آن پای‌بند بود و حتی در موارد ضرر به خود نیز، نباید روی عدالت پا گذاشت و ظلم بر دیگران را روا دانست. بعد از فراهم آمدن این مقدمات، مردم سراسر جهان احكام اسلام و فرمان‌های امام عصر را كه عین اسلام است، به جان می‌پذیرند.

۲. نبودن یاران حقیقی
برای پیروزی قیام و نهضت، باید یارانی پاك‌باخته و مجاهد وجود داشته باشند؛ به‌طوری‌كه تمام هستی خود را در راه تحقق اسلام و عدالت فدا كنند و در راه خدمت به دین و مردم آماده تحمل هرگونه سختی باشند؛ افرادی دانا، توانا، باتقوا و دارای روحیه گذشت و ایثار كه با تلاش شبانه‌روزی، دستورهای حضرت را اجرا كنند و هدف قیام را تحقق بخشند.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 60 شنبه 16 خرداد 1394 زمان : 15:42 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

همان‌طور که روایاتی داریم که مردانی برای یاری حضرت حجت(عج) زنده می‌شوند، روایتی هم داریم که نشان می‌دهد زنانی از طول تاریخ، برای یاری ایشان زنده می‌شوند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جواد جعفری، عضو هیئت‌ علمی پژوهشکده مهدویت گفت: ما معتقدیم که در رابطه با بحث ظهور، یکی از اساسی‌ترین شرایط، آمادگی مردم است و مردم نقش اساسی در تعجیل یا تأخیر ظهور دارند؛ لذا کسانی که در تربیت افراد جامعه مؤثرند، به مقدار تأثیرشان، نقش‌شان در زمینه‌سازی ظهور، پررنگ‌تر یا کم‌رنگ‌ترتعریف می‌شود. 

نقش زنان در هدایت و پرورش نسل منتظر

وی درخصوص نقش زنان در زمینه‌سازی ظهور، با اشاره به چند نکته اظهار داشت: زنان نیمی از جشامعه را تشکیل می‌دهند و در نتیجه همان‌مقدار که مردان جامعه باید برای ظهور آماده باشند، زنان هم باید آمادگی برای ظهور داشته باشند، اما از این گذشته، بانوان جامعه در تربیت فرزندان نقش اساسی دارند؛ لذا اگر بخواهیم نسل منتظری داشته باشیم و فرزندانی را تربیت کنیم که توان ‌همراهی و یاری امام زمان (عج) را داشته باشند، یکی از اساسی‌ترین پایه‌های آن، مادران جامعه است و ازاین‌جهت نیز می‌توان گفت که نقش زنان در هدایت و پرورش نسل منتظر، مهم است.

عضو هیئت‌مدیره انجمن علمي مهدويت افزود: بحث دیگر غیر از پرورش فرزندان، بحث خانواده به معنای یاری‌کردن یکدیگر به‌عنوان شریک زندگی است؛ چراکه فضای داخل خانه تحت اشراف و تأثیر بانوان جامعه است و ازاین‌جهت هم می‌توانیم بگوییم که بانوان نقش اساسی در زمینه‌سازی ظهور دارند؛ زیرا آن‌ها هستند که می‌توانند فضای مناسبی را برای پرورش فرزندان و همسرشان فراهم سازند و کانونی پاک، معنوی و مهدوی تشکیل دهند. البته جنبه‌های متعدد دیگری را نیز می‌توان شمرد که بیان‌گر آن است که زنان جامعه نقش مهمی در زمینه‌سازی ظهور دارند. 
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 99 شنبه 16 خرداد 1394 زمان : 15:38 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

امام باقر (ع) می‌فرمایند: امام دوازدهم(عج) ۸ ماه تمام، شمشیر بر دوش نهاده و دشمنان خدا را می‏‌کشد تا اینکه خدا خشنود شود. حکومت عدل، پس از ۸ ماه درگیری پیوسته برقرار می‏‌شود و صلح و امنیت جهانی فراگیر می‌شود.
درباره دوران ظهور حضرت مهدی(عج) و اینکه بعد از ظهور حضرت، چه اتفاقاتی خواهد افتاد و و جهان چه وضعیتی خواهد داشت، همواره سؤالات فراوانی مطرح می‌شود و اغلب افراد دوست داریم که اطلاعاتی را در این خصوص به دست آوریم.

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به برخی از این سؤالات پاسخ داده است که آن را برای علاقه‌مندان و عاشقان ساحت مقدس حضرت حجت(عج) می‌آوریم:

بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) چه مدت زمان طول خواهد کشید تا حکومت عدل برقرار شود؟ آیا بعد از استقرار حکومت آن حضرت فقیری یا ستمگری در جامعه یافت می‌شود؟ اگر نه پس ظاهراً گناهی صورت نخواهد گرفت؟
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 79 چهارشنبه 13 خرداد 1394 زمان : 0:51 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مساله انتظار و مهدویت منحصر به روایات فراوان شیعه و سنی نبوده بلکه در آیات قران کریم نیز انعکاس ويژه ای دارد. البته فهم آن منوط به مراجعه به تفسیر اهل بیت علیهم السلام از قران است که اشراف بر ظاهر و باطن قران داشته و تاویل آیات الهی را بیان می کنند.
گروه فرهنگی مشرق ؛ آنچه در پی می آید گزیده ای از آیاتی است که بر اساس تفسیر اهل بیت علیهم السلام مربوط به مساله مهدویت است:  

1. امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه: «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‏ بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» (ابراهیم / 5) (و در حقيقت، موسى را با آيات خود فرستاديم (و به او فرموديم‏] كه قوم خود را از تاريكي‌ها به سوى روشنايى بيرون آور، و روزهاى خدا را به آنان يادآورى كن) فرمود: «ایام الله سه روز است: روز قیام قائم صلوات الله علیه، روز مرگ و روز قیامت.» (تفسیر قمی 1 : 369)

2. امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه «فَلَمَّا أَحَسُّوا بَأْسَنا» (انبیاء / 12) (پس چون عذاب ما را احساس كردند) فرمود: «یعنی بنی امیه وقتی احساس گزند از قائم آل محمد صلی الله علیه و آله کردند»؛ «إِذا هُمْ مِنْها يَرْكُضُونَ  لا تَرْكُضُوا وَ ارْجِعُوا إِلى‏ ما أُتْرِفْتُمْ فيهِ وَ مَساكِنِكُمْ لَعَلَّكُمْ تُسْئَلُونَ»، (به ناگاه از آن مى‏گريزند (هان‏] مگريزيد، و به سوى آنچه در آن متنعّم بوديد و (به سوى‏] سراهايتان بازگرديد، باشد كه شما مورد پرسش قرار گيريد) فرمود: «یعنی گنج‌هایی که اندوخته بودند.» فرمود: «زمانی که قائم علیه‌السّلام از آنان مطالبه می‌کند، بنی امیه داخل در روم می‌شوند، سپس حضرت آنان را از روم اخراج می‌کند و از آنان گنج‌هایی را که اندوخته بودند مطالبه می‌فرماید.» پس همان گونه که خداوند فرموده، می‌گویند: «قالُوا يا وَيْلَنا إِنَّا كُنَّا ظالِمينَ فَما زالَتْ تِلْكَ دَعْواهُمْ حَتَّى جَعَلْناهُمْ حَصيداً خامِدينَ»، (گفتند: «اى واى بر ما، كه ما واقعاً ستمگر بوديم سخنشان پيوسته همين بود، تا آنان را دروشده بى‏جان گردانيديم) فرمود: «(قائم) با شمشیر و زیر سایه شمشیر‌ها چنین می‌کند.» (تفسیر قمی 2 : 43)
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 100 سه شنبه 12 خرداد 1394 زمان : 11:20 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیر مؤسس مدرسه فقه و اصول امام رضا(ع)در خصوص نشانه‌ها و علائم ظهور گفت: یکی از نشانه‌های ظهور امام زمان قیام فردی ملقب به یمانی است که از یمن قیام کرده و شش ماه بعد از قیام او امام زمان ظهور می‌کند.
حجة‌الاسلام ناصر نیلساز مدیر مدرسه‌ی فقه و اصول امام رضا(ع)در خصوص یمانی به عنوان یکی از نشانه‌های ظهور حضرت ولی عصر (عج) اظهار کرد: پنج علامت حتمی داریم که یکی از آن‌ها ظهور شخصی ملقب به یمانی در کشور یمن است.

مدیر مؤسس مدرسه‌ی فقه و اصول امام رضا(ع) تاکید کرد: آن حادثه‌ای می‌تواند به عنوان علامت ظهور پذیرفته‌ شود که حداقل برای افرادی که اخبار ظهور را پیگیری می‌کنند، آشکار باشد.
بنابر این اگر قرار باشد شخص طبق روایات ما به عنوان یمانی قیام کند باید خودش را با همین عنوان به دنیا معرفی کند.
حجة‌الاسلام نیلساز افزود: اگرچه ممکن است چنین شخصی پیش از قیام زندگی عادی داشته و یا فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی داشته باشد اما هنگامی که می‌خواهد قیام کند باید تمام دنیا او را به عنوان یمانی بشناسند.
وی در خصوص ویژگی‌های یمانی بیان کرد: همانطور که اشاره شد ظهور و قیام او علامات حتمی است به این معنی که باید حتماً قیام یمانی اتفاق بیافتد تا بعد از حضرت ولی عصر (عج) ظهور کند.
مدیرمدرسه فقه و اصول امام رضا(ع) ادامه داد: در روایات ما در خصوص تاریخ قیام یمانی اشاره شده که در همان سال ظهور امام زمان سه نفر به طور همزمان در یک سال و یک ماه و یک روز قیام خود را اعلام می‌کنند قیام قیام دو نفر از آن‌ها جزو علامات حتمی بوده بطوریکه در وقایع ظهور نقش آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.
حجة‌الاسلام نیلساز افزود: غیر سفیانی که از شام قیام می‌کند و دشمن حضرت امام زمان است دو نفر دیگر از یاران آن حضرت هستند که یکی همان یمانی و دیگری سید خراسانی است.
وی در خصوص سید خراسانی گفت: بر اساس روایات او از ایران قیام می‌کند و همانطور که اشاره شد قیام این سه نفر همزمان است و بر طبق روایات امام زمان در ماه محرم قیام کرده و قیام این سه نفر شش ماه قبل و در ماه رجب اتفاق می‌افتد.
مدیر مدرسه فقه و اصول امام رضا تاکید کرد: بنابراین از یک طرف باید این سه نفر با هم و در یک روز از ماه رجب قیام کنند و از طرف دیگر باید شش ماه بعد از آن امام زمان در ماه محرم ظهور کند.
وی گفت: در روایات آمده شخصی از امام صادق درباره‌ی ابومسلم خراسانی پرسید که آیا او همان یمانی است که در پاسخ امام صادق فرمود چگونه ابومسلم می‌تواند یمانی باشد در حالیکه او از امام علی برداشت می‌جوید ولی یمانی دوستدار امرالمؤمنین است.

مثل یک مربی فوتبالی بودم که دست به هر مهره‌ای میزدم بقیه به هم میریخت

 از روایت فوق نتیجه گرفت : یمانی کسی است که امام علی (ع) را دوست داشته و از محبین آن حضرت است.
وی اظهار داشت: طبق روایات در میان لشگرهایی که طرفدار امام زمان هستند از جمله سید خراسانی و غیره پرچمی با هدایت تراز پرچم لشگرنمایی نیست.
مدیر مدرسه فقه و اصول امام رضا ادامه داد: در خبری که از عبدالله بن عمر بن خطاب پسر دوم خلیفه به ما رسیده، این شخص نقل می‌کند در سفری که به یمن داشته به اهالی یمن گفته است " گمان نکنید یمانی از قبیله‌های شما است بلکه یمانی از قریش است " .
وی با تاکید بر اینکه خبر مذکور روایت نیست بلکه گفته یکی از اصحاب پیغمبر است گفت: البته احتمال زیاد این صحابی پیغمبر مطلبی را از خودش نگفته بلکه بر اساس روایات پیامبر این موارد را مطرح کرده است.
بازديد : 107 سه شنبه 12 خرداد 1394 زمان : 10:54 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

سربازی برای امام زمان(ع) مقدماتی دارد که دست یافتنی است و البته توفیق بسیاری می خواهد. انسان می تواند با عمل به وظایف خود در عصر غیبت، آماده سربازی برای امام زمان(ع) باشد و خود را در دسته یاران آن بزرگوار در آورد و این توفیق بسیار بزرگی است.
انسان می تواند با عمل به وظایف خود در عصر غیبت، آماده سربازی برای امام زمان(ع) باشد و خود را در دسته یاران آن بزرگوار در آورد و این توفیق بسیار بزرگی است. بنابراین اگر گناه نکردیم، مراقبه کردیم و در بستر اخلاق رشد و نمو پیدا کردیم، صد در صد ایمانمان قوی می‌شود و هر کس ایمانش قوی شد، عملش صالح است. دیگر طبیعی است نسبت به مولای خود شکّی نخواهد داشت. یک خصوصیت اصحاب امام عصر(ع) این است.

چگونه می توانیم امام زمان(ع) را بشناسیم؟

در این رابطه باید گفت که ما در دوران غیبت وظیفه ای نداریم که حتما چهره امام را بشناسیم که به چه شکلی هستند و اینکه اگر امام را در کوچه و خیابان دیدیم، موظف باشیم که ایشان را بشناسیم و احترام بگذریم و وقتی گفته می شود امام زمانتان را بشناسید، منظور چنین شناختی نیست.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 129 دوشنبه 11 خرداد 1394 زمان : 14:17 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

چرا حضرت در مکه ظهور می‌کند؟

علت اصلی و حقیقی آن برای ما روشن نیست؛ ولی توجه به چند نکته باعث می‌شود، مکه مکان مناسبی برای ظهور باشد: 
۱. مکه و کعبه قبله‌گاه مسلمین بوده و مردم هر روز بار‌ها به سوی آن مکان مقدس توجه پیدا می‌کنند و در برابر آن سر به خاک می‌سایند. 
۲. کعبه و مکه، مکان مقدسی است که انبیای بزرگوار الهی از آدم علیه‌السلام تا حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله به امر خدا در آنجا حاضر شده و ضمن زیارت و طواف، عبودیت خود را نشان داده‌اند. 
۳. مکه زادگاه پیامبر خاتم و محل بعثت او است. 
شاید ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام در مکه بیانگر آن باشد که ظهور آن بزرگوار در ادامه حرکت همه انبیای الهی و اوصیای او و در راستای رسالت پیامبر اکرم است و او با ظهورش می‌خواهد قرن‌ها تلاش و مجاهدت پیامبران را به نتیجه برساند و دین حق را با استقرار کامل عدالت در جهان پیاده کند.

تعداد صفحات : 11

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 57
  • بازديد امروز : 415
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 1,570
  • بازديد ماه : 1,570
  • بازديد سال : 62,454
  • بازديد کلي : 391,618

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site