سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

اقدامات حضرت مهدی(عج)پس از ظهور
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

اقدامات حضرت مهدی(عج)پس از ظهور

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 321 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 268 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 269 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 196 admin
بازديد : 109 شنبه 06 تیر 1394 زمان : 13:56 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خادمین اهل بیت به نقل از پرتال جامع مهدویت:

در روایات متعددی آمده‌ است که مقر و پایتخت حکومت جهانی امام مهدی علیه‌السلام شهر کوفه و محل زندگانی ایشان نیز در این شهر و مسجد سهله است؛ اکنون به چند نمونه از این روایات اشاره می‌کنیم:
امام باقر علیه‌السلام در این‌باره می‌فرماید: «مهدی قیام می‌کند و به سوی کوفه می‌رود و منزلش را آ‌نجا قرار می‌دهد».[1]
ابوبصیر می‌گوید: امام صادق علیه‌السلام فرمود: «ای ابامحمد! گویا می‌بینم که قائم آل‌محمد با خانواده‌اش در مسجد سهله فرود آمده است...».[2]
در روایت دیگری امام صادق علیه‌السلام از مسجد سهله یاد نمود و فرمود: «آن، خانه صاحب ما (حضرت مهدی علیه‌السلام) است؛ زمانی که با خاندانش در آنجا سکنا گزیند».[3]
مفضل از امام صادق علیه‌السلام پرسید: خانه مهدی در کجا خواهد بود و مؤمنین کجا جمع می‌شوند؟ حضرت فرمود: «مقر حکومت او، شهر کوفه است و محل حکومتش مسجد جامع کوفه و محل تقسیم غنایم در مسجد سهله واقع در زمین‌های صاف و مسطح و روشن نجف و کوفه است».[4]
همچنین امیرالمؤمنین در یک پیش‌بینی و خبر غیبی می‌فرماید: «گویی هم‌اکنون به شیعیانمان در مسجد کوفه می‌نگرم که خیمه‌ها زده‌اند و قرآن را بدان گونه که نازل شده به مردم می‌آموزند. بدانید که قائم ما چون قیام کند آن مسجد را بازسازی و قبله آن را استوار خواهد کرد».[5]
در این‌باره روایات دیگری نیز نقل شده است.[6]

اما در رابطه با علت گزینش کوفه به عنوان پایتخت حکومتی، باید گفت که کوفه مقر حکومت عدل امیرمؤمنان، حضرت علی علیه‌السلام بوده است. احتمال می‌رود انتخاب کوفه به این جهت باشد که عدالت مهدوی ادامه حکومت عدل علوی است.
برخی از محققان احتمال دیگری داده‌ و می‌گویند: «کوفه پایگاه مشترک حسین و مهدی علیهما‌السلام است. امام حسین از مکه به سمت کوفه رفت و امام مهدی هم از مکه به سوی کوفه خواهد رفت و مقر حکومت خود را در کوفه قرار خواهد داد؛ یعنی راه نیمه‌تمام سیدالشهدا علیه‌السلام را به پایان خواهد رساند».[7]

پی‌نوشت‌ها
1. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص225.
2. کافی، کلینی، ج3، ص495؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص317 و 376.
3. کافی، کلینی، ج3، ص495؛ بحارالانوار، علامه مجلسی، ج52، ص331.
4. مهدی موعود، ص1215.
5. الغیبة، نعمانی، ص451.
6. برای اطلاع بیشتر، نک: چشم‌اندازی به حکومت مهدی، ص169.
7. عاشورا و انتظار، سید مسعود پورسیدآقایی، ص24.
بازديد : 107 جمعه 05 تیر 1394 زمان : 21:58 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)

بررسی و مرور روایات آخرالزمان نشان می‌دهد که رخدادهای آخرالزمان، از چند جهت می‌‎تواند مورد تحقیق قرار گرفته، و پاسخی برای سؤال فوق باشد. 
ابتدا باید توجه داشت که سند روایاتی که به وقوع جنگ در آخر‌الزمان می‌پردازند، از قوّت چندانی برخوردار نبوده، بدون اشکال نیستند؛ به‌همین‌جهت، قبول و پذیرش قطعی آنها ممکن نیست. 
از دیگرسو، ستیز با امامت و مهدویّت، حادثه نوبنیادی نیست. از کاوش تاریخ درمی‌یابیم که انبیای الهی و پیروان واقعی آنها، همواره مورد ستیز امام‎ستیزان و ولایت‎گریزان قرار گرفته‎اند؛ چنانکه در قرآن کریم اشاره شده است وقتی به فرعون گفته شد: «از بنی‌اسرائیل فرزندی به دنیا می‌‎آید که پادشاهی و حکومت تو را از بین خواهد برد»، او ظلم و ستم بر بنی‎اسرائیل را شدت بخشید و حتی به دستور او، زنان باردار را شکم دریدند و برای مقابله با این پیامبر الهی، مادر و فرزندان زیادی را قربانی کردند. 
در حدیثی از پیامبر، چنین روایت شده است: «پس از من، فتنه‎هایی پدید می‌‎آید که راه نجاتی از آن نخواهد بود»[۱]؛ به‌همین‌جهت، در روایات متعددی، خروج سفیانی را حتمی معرفی کرده‎اند که فلسفه خروج او، آغاز جنگ با حضرت مهدی علیه‌السلام است. 
راوی می‌‎گوید از امام صادق علیه‌السلام سؤال کردم که امام باقر علیه‌السلام فرموده‎اند: «خروج سفیانی از امور حتمی است که هنگام ظهور، واقع خواهد شد». امام صادق علیه‌السلام پاسخ دادند: «بله؛ خروج سفیانی از امور حتمی است».[۲] 
بنابراین، می‌توان از این‌گونه روایات، چنین نتیجه گرفت که به‌هر‌حال، عده‌ای به جنگ با امام زمان برمی‌خیزند؛ هر چند طبق روایات، تمام جنگ‌افروزان ـ به‌ویژه سفیانی ـ قبل از رویارویی با امام زمان، در منطقه بیداء (بین مکه و مدینه) از بین خواهند رفت و هرگز موفق به مقابله با مهدی علیه‌السلام نخواهند شد.
بررسی روایات، نشان می‌‎دهد که مهم‌ترین جنگ‎های آخرالزمان، میان امام‎ستیزان و مهدی‎گریزان روی خواهد داد و نزاع، میان دشمنان خواهد بود؛ بنابراین، خطری مسلمانان و مهدی‎باوران را تهدید نمی‌‎کند. در روایتی از امام صادق علیه‌السلام آمده است: «حضرت، هنگامی ظهور می‌‎کند که یک‌سوم مردم از بین رفته باشند». راوی سؤال می‌‎کند: «پس در عصر ظهور، چه کسی باقی خواهد ماند؟» امام صادق علیه‌السلام  می‌فرماید: «آیا دوست ندارید شما به رغم کش‎مکشِ دشمنان، باقی بمانید».[۳]

پی‌نوشت‌ها
۱. کمال‌الدین، شیخ صدوق، ج۲، ص۳۷۱. 
۲. همان، ص۶۵۲، ح۱۴. 
۳. ر. ک: همان، ص۶۵۶، ح۲۹.
منبع:پرتال جامع مهدویت
بازديد : 92 پنجشنبه 04 تیر 1394 زمان : 12:27 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)

از فلسفه مخفی بودن قبر حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها چنین برمی‌آید که در آن زمان، دیگر قبر مخفی ایشان آشکار می شود؛ چرا که فلسفه و حکمت مخفی بودن آن قبر شریف، اعتراض به غصب خلافت، پای‌مال کردن حق حضرت علی علیه‌السلام، تصرف اموال حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها (فدک) و به طور کلی به دلیل اعتراض به عمل‌کرد مسلمانان، به ویژه خلفای جور بوده است. حضرت با این کار خواسته‌اند به مسلمانان اعلام کنند که من (فاطمه، تنها دختر و فرزند پیامبر) از خلفا رضایت ندارم و به همین دلیل نخواستم آنان بر جنازه من نماز بگزارند و در تشییع جنازه من حاضر شوند. برای اینکه مسلمانان آن زمان و دیگر زمان‌ها به این مسأله بیندیشند که چرا فاطمه سلام‌الله‌علیها چنین وصیتی کرده است؛ مگر آنان که ادعای جانشینی پیامبر را داشتند، با تنها یادگار او چه کردند؟ این اعتراض، تا زمان ظهور امام زمان عجل الله فرجه و روشن شدن حق و انتقام گرفتن آن حضرت ادامه خواهد داشت. اما وقتی که آن حضرت ظهور کرد و حقانیت مادرش بر همگان روشن شد و آن حضرت از ظالمان انتقام گرفت، دیگر به مخفی ماندن قبر ایشان نیازی نیست؛ زیرا همه چیز روشن شده و حق به حق‌دار رسیده است.

 

 

 

 

» پورتال جامع مهدویت
بازديد : 102 جمعه 29 خرداد 1394 زمان : 18:49 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیا در حکومت حضرت‌ مهدی علیه‌السلام، تمام مردم اصلاح خواهند شد؟

مطابق برخی از روایات، اصلاحات حضرت‌ مهدی علیه‌السلام فراگیر بوده و شامل همه افراد روی زمین خواهد شد؛ از امام ‌حسن ‌مجتبی علیه‌السلام نقل شده که فرمود: «خداوند در آخرالزمان مردی را برمی‌انگیزاند که کسی از منحرفان و فاسدان نمی‌ماند مگر اینکه اصلاح گردد».[1]
امام‌ باقر علیه‌السلام می‌فرماید: «هنگامی ‌که قائم ما قیام کند، دستش را بر سر بندگان خدا می‌گذارد و خِرَدهایشان را جمع کرده (تمرکز می‌بخشد و رشد می‌دهد)، اخلاقشان را کامل می‌کند».[2] 
رسول‌ خدا به حضرت‌ فاطمه علیها‌السلام می‌فرماید: «خداوند از نسل این دو (حسن و حسین علیهماالسلام) شخصی را برمی‌انگیزد که دژهای گمراهی را می‌گشاید و دل‌های سیاه قفل‌خورده را تسخیر می‌نماید».[3] 

پی‌نوشت‌ها
1. اثبات‌الهداة، ج3، ص524.
2. کافی، کلینی، ج1، ص25.
3. عقدالدور، ص152؛ اثبات‌الهداة، ج3، ص448.
منبع:پرتال جامع مهدویت
بازديد : 139 جمعه 29 خرداد 1394 زمان : 0:58 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

در روایات، در مورد ظهور حضرت ولی‌عصر، تعبیر روز قیامت یا یوم‌المحشر وجود ندارد، البته گاهی به ظهور آن حضرت، قیامت صغرا گفته می‌شود؛ یعنی قیامت کوچک و قیامت در همین دنیا! شاید علت این نام‌گذاری، اتفاقات شگفتی است که در زمان ظهور آن حضرت پدیدار می‌شود؛ مثل زنده‌شدن گروهی از مردم. از آن‌جا که این امور به هنگام قیامت انجام می‌گیرد و از امور مربوط به قیامت است، به این دوره زمانی نیز که با دوران گذشته متفاوت است و به دوران بعد شباهت دارد، قیامت صغرا می‌گویند.

منبع:پورتال جامع مهدویت

بازديد : 87 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 19:37 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خلاصه

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در آثار روایی به نکته مهمی اشاره شده است که «القائم منا منصور بالرعب» مهدی ما با رعب و وحشتی که در دل دشمنان افکنده می شود یاری می شود با نصرت الهی مؤید است و زمین در اختیار او قرار می گیرد.

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از ابنا ـ «حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله احمدی» در نشست «پدیده ظهور» که در نهم خرداد در قم برگزار شد، اظهار داشت: تعیین وقت ظهور به عنوان یک آسیب در موضوع مهدویت مطرح است و اهل بیت(ع) به این موضوع پرداخته و هشدار داده اند که تعیین وقت امر کذبی است و کسی نباید برای ظهور امام زمان(عج) وقت تعیین کند. و عبارت «کذب الوقاتون» در بسیاری از آثار روایی به چشم می خورد.

وی در مورد بردن نام اصلی حضرت مهدی(عج) عنوان کرد: در مورد بردن نام اصلی حضرت مهدی(عج) یعنی "محمد" دو قول وجود دارد علامه مجلسی قائل است که همچنان باید در زمان غیبت از نام بردن ایشان اجتناب کرد. در مقابل نظریه مرحوم طبرسی این است که بردن نام حضرت در زمان غیبت اشکالی ندارد و بلکه مطلوب است. چون ممنوعیت نام بردن اسم حضرت به دوران کودکی ایشان مربوط می شود در زمان کودکی ایشان خطرهایی وجود داشت و به همین خاطر گفته شده که نام ایشان را نبرید ولی در غیبت صغری و کبری خطری وجود ندارد و این گونه روایات را نمی شود تعبدی فرض کنیم. و به نظر می رسد که نظریه دوم درست است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه پدیده ظهور از مباحث مهم مهدویت است، افزود: در مورد پدیده ظهور نظر اول که بسیاری از شیعیان به آن معتقدند این است که در ظهور امام زمان(عج)، کشتار جمعی صورت می گیرد به گونه ای که خون تا رکاب می آید تا ایشان بتواند به اهداف متعالی خود دسترسی پیدا کند و نظام جهانی و مدیریت واحدی بر تمام جامعه اسلامی مستقر کند.


وی در ادامه گفت: دیدگاه دوم این است که در پدیده ظهور مهدی(عج)، کشتار جمعی رخ نمی دهد، یک نفر کشته نمی شود و حتی به اندازه خونریزی حجامت، در انقلاب مهدی خونریزی نمی شود.

بقیه خبر در ادامه مطلب

بازديد : 67 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 16:18 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مطابق برخی از روایات، حضرت‌ مهدی علیه‌السلام بین اهل تورات به توراتشان و بین اهل انجیل به انجیلشان و بین اهل زبور به زبورشان حکم خواهد کرد.
حال سؤال این است که اگر همه اهل عالم مسلمان هستند، چرا حکم بین تمام مردم در عصر ظهور یکسان نخواهد بود؟
با توجه به اینکه در زمان حضور، آن دسته از اهل کتاب که معاند نبوده و درصدد ستیز، جنگ و مقابله با حضرت و حکومت او برنیایند می‌توانند در ذمه اسلام بوده و با اعطای جزیه به زندگی خود ادامه دهند دو احتمال در جواب این سؤال قابل طرح است:
۱. مقصود تطبیق این کتب در آن قسمتی است که فرمان به دخول در اسلام و ایمان به پیامبر داده است؛ اموری که در نسخه‌های از انجیل که حضرت‌ مهدی علیه‌السلام یا حضرت‌ عیسی علیه‌السلام به آنها نشان می‌دهند موجود است.
۲. مقصود آن است که حضرت احکام این کتب را بر معتقدان به آنها که اسلام نیاورده‌اند، ولی تحت ذمه اسلامند به‌ اجرا خواهد گذاشت.

منبع:پرتال جامع مهدویت

بازديد : 270 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

عصر ظهور

 او مظهر عدلی است که همگان منتظر اویند، در زمان او عدل چون نور خورشید به درون خانه افراد نفوذ می‌کند و عدالت او شمول داشته و افراد بدکار و نیکوکار را فرا می‌گیرد

 

 آنگونه که از متون اسلامی استفاده می‌گردد، در عصر ظهور برکات و نعم فراوانی بر اهل زمین آشکار می‌گردد. این برکات و نعم را در حالت کلی می‌توان به دو دسته تقسیم نمود:

الف) برکات مادی                        ب) برکات معنوی

که در زیر، با رعایت اختصار به عده‌ای از آنان اشاره می‌گردد:

1- برقراری عدالت:

او مظهر عدلی است که همگان منتظر اویند، در زمان او عدل چون نور خورشید به درون خانه افراد نفوذ می‌کند و عدالت او شمول داشته و افراد بدکار و نیکوکار را فرا می‌گیرد؛ همچنین با ظهور او کتابهای آسمانی انبیای گذشته، بدون هیچ انحرافی عرضه می‌گردد و او بین اهل تورات با تورات و بین اهل انجیل با انجیل و با اهل قرآن با قرآن قضاوت می‌کند. درآن دوران حق هر کس به او بازگردانده می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 18
  • بازديد امروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 660
  • بازديد ماه : 660
  • بازديد سال : 61,544
  • بازديد کلي : 390,708

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site