سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

امام زمان(عج) - 4
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

امام زمان(عج)

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 71 جمعه 28 فروردین 1394 زمان : 22:05 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در دعای عهد می‌گوید: به مقدار وزن عرش خدا و به مقدار کلمات الهی، «وَ مُنْتَهَى رِضَاه‏» به اندازه آخرین درجه‌ رضایت او، به عدد آنچه کتاب شمارش کرده، «وَ أَحَاطَ بِهِ عِلْمُه» به عدد علمت، به تو سلام و درود می‌فرستم.

 

 

«دعای عهد» دعایی جهت برقراری ارتباط‌ بین ما و امام زمان(عج) است، در این دعا با آن حضرت عهد و پیمان می‌بندیم که در جهت تشکیل حکومت عدل مهدوی زمینه‌سازی کنیم، در این دعا نکاتی مطرح می‌شود که حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در کتاب «زندگی مهدوی در سایه دعای عهد» به تشریح آن می‌پردازد که در ادامه می‌آید:

*علاقه به امام زمان(عج) باید جمعی باشد

در دعای عهد داریم که: «اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلَانَا الْإِمَامَ الْمَهْدِیَّ الْقَائِمَ بِأَمْرِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ الطَّاهِرِینَ عَنْ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات‏»، به امام زمان(عج) ابلاغ کن، از طرف چه کسی؟ «عَنْ جَمِیعِ» از طرف همه‌ مؤمنین و مؤمنات «عَنْ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَات‏» این خودش یک مطلب مهمی است

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 115 جمعه 28 فروردین 1394 زمان : 21:51 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

شعر زیبا برای امام زمان همراه با صوت و فیلم به منتظران مهدی فاطمه(ع) تقدیم می شود.

 

 

غفلت از یار گرفتار شدن هم دارد

از شما دور شدن زار شدن هم دارد

 

 

هر که از چشم بیفتاد محلش ندهند
عبد آلوده شدن خار شدن هم دارد

بقیه و دانلود در ادامه مطلب

بازديد : 98 پنجشنبه 27 فروردین 1394 زمان : 22:03 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

مراد از گسترش و فراگیر‌شدن ظلم در آخرالزمان و پیش از ظهور چیست؟


درباره مفهوم و چیستی فراگیری ظلم و ستم، دو دید‌گاه اصلی و مهم مطرح است:
۱. فراگیری ظلم و ستم به معنای غالبیّت
طبق این دید‌گاه، در آستانه ظهور، ظلم و ستم در جهان غالب شده و چهره جهان، چهره ظلم و ستم خواهد بود، البته به همراه غالبیت ظلم و ستم، صلاح و رستگاری نیز میان مردم مطرح می‌باشد. نکته قابل ذکر اینکه در روایات، از فراگیری ظلم و ستم خبر داده شده است، نه فراگیری ظالم و ستمگر. با این نگاه، اگر در جهان یک ظالم باشد و از او ظلم‌های متعدد و متنوع سر زند و بقیه مردم، مظلوم و ستم‎دیده باشند، باز «ملئت ظلماً و جوراً» به معنی پُرشدن زمین از ستم و جور، تحقق پیدا خواهد کرد.
۲. فراگیری ظلم و ستم به معنای کامل و تمام
این عده قائلند که فراگیری ظلم و ستم در جهان، به طور کامل و تمام صورت می‌پذیرد و جهان به‌صورت یک‌پارچه، پُر از ظلم و ستم خواهد شد و از صلاح و رستگاری هیچ خبری نخواهد بود.
البته دیدگاه صحیح،‌‌ همان دید‌گاه اول است.
اینک به نمونه‌هایی از روایات که به ظلم و جور قبل از ظهور اشاره دارند، می‌پردازیم:
پیامبر اکرم می‌فرماید: «قیامت برپا نمی‌شود تا اینکه مردی از اهل ‌بیت من حکومت ‌کند، نام او هم‌نام من است؛ زمین را پر از عدل و قسط می‌کند، همان‌طور که از ظلم و جور پُر شده است».
امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرماید: «یازدهمین از فرزندان من، مهدی است؛ کسی که زمین را از عدل و داد پُر می‌کند؛ همان‌گونه که از ظلم و ستم پر شده است».
امام حسین علیه‌السلام می‌فرماید: «اگر از دنیا جز یک روز باقی نمانده باشد، خداوند، آن روز را طولانی کند تا مردی از فرزندان من قیام کند و زمین را از عدل و داد پُر کند، پس از آنکه از ستم و بیداد پُر شده باشد».
از مجموع روایات موجود، نوعی همسانی میان واژگان عدل و داد و ظلم و جور دیده می‌شود؛ یعنی‌‌ همان‌طور که در جامعه بعد از ظهور، عدل و داد فراگیر و همه‌جانبه می‌شود، در جامعه پیش از ظهور نیز، ظلم و جور فراگیر و همه‌جانبه خواهد شد، نه اینکه همه ظالم می‌شوند.
در نگاه ابتدایی، چنین برداشت می‌شود که فراگیری ظلم و ستم، پیش‌زمینه و از شرایط تحقق ظهور عدل و داد، توسط امام مهدی علیه‌السلام است، اما با نگاه ژرف‌ و دقیق‌، معلوم خواهد شد که اصل این نظریه و تفکر، غلط و حاکی از سوء‌برداشت یا عدم اطلاع کافی از فرهنگ و تعالیم روح‌بخش اسلام است. اثبات این مدعا بدین‌گونه است:
الف. فراگیری ظلم و ستم، شرط ظهور نیست: در هیچ یک از روایات، فراگیری ظلم و ستم، شرطی از شرایط ظهور دانسته نشده است، بلکه فراگیری ظلم و ستم، در واقع به نوعی، ‌‌نهایت آمادگی و احساس نیاز شدید مردم به منجی را می‌رساند.
ب. فراگیری ظلم و ستم، از علائم حتمی ظهور نیست: علائم و نشانه‌های ظهور نیز، به حتمی و غیر حتمی تقسیم شده‌اند و فراگیری ظلم و ستم پیش از ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام، از علائم ظهور نمی‌باشد.
از سوی دیگر و بر طبق روایات، یاران امام زمان علیه‌السلام پیش از ظهور، در آن جامعه رشد کرده، تربیت یافته و در زمان ظهور حضرت، در رکاب او به جان‌فشانی می‌پردازند؛ پس بی‌شک، جامعه‌ای که توان پرورش و تربیت یاران آن‌چنانی را داشته باشد، باید در خود، زمینه‌ها و بسترهای مناسب نیز داشته باشد. معلوم است که این تربیت و پرورش، قهری نیست؛ بلکه در سایه تلاش و زحمت و استفاده از بستر مناسب است که به این لیاقت می‌رسند. بر این اساس، اگر در جامعه عصر ظهور، ظلم و ستم، همه جای عالم را فرا گرفته باشد، بستر و زمینه‌های مناسب رشد و تربیت، از بین خواهد رفت و دیگر پرورش یاران حضرت ولی‌عصر ممکن نخواهد بود.


پی‌نوشت‌ها
۱. «لا تقوم الساعة حتی یملک رجل من اهل ‌بیتی، یواطئ اسمه اسمی، یملأ الارض عدلاً و قسطاً کما ملئت ظلما و جوراً»؛ کشف الغمة، ج۲، باب ذکر علامات قیام القائم، ص۲۵۵.
۲. «الحادی عشر من ولدی، هو المهدی الذی یملأ الارض عدلاً و قسطاً کما ملئت جوراً و ظلماً»؛ کافی، کلینی، ج۱، ح۷، باب فی الغیبة، ص۳۳۸.
۳. «لو لم یبق من الدنیا الّایوم واحد لطوّل الله عزوجل ذلک الیوم حتی یخرج رجل من وُلدی فیملأ‌ها عدلا و قسطاً کما ملئت جوراً و ظلماً»؛ کمال‌الدین، شیخ صدوق، ج۱، باب۳۰، ح۴.

منبع

بازديد : 288 سه شنبه 25 فروردین 1394 زمان : 21:29 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

چنانكه در نوشتار پيشين گذشت، گروهي از اهل سنت در فضاي مجازي فعاليت وسيعي در زمينه پيشگويي زمان ظهور امام مهدي ع صورت داده اند و سال 2015-2016 را به عنوان سال ظهور ايشان معين نموده اند. نكته قابل تامل در اين موضوع، حساسيت، توجه و انعكاس اين موضوع توسط چندين سايت غربي است كه از قضا غالبا متعلق به جريان اوانجليستي مسيحيت هستند. در اين نوشتار به شيوه انعكاس و بازخورد اين پيشگويي در چند پايگاه غربي مي پردازيم.

بازتاب پيشگويی ظهور امام زمان(عج) توسط اهل سنت در سايتهای غربی

 

TheseChristianTimes

1-

سايت These Christian Times در مطلبي با عنوان «پيشگويي سايت مهم مسلمانان در مورد ظهور مهدي در 2016 و بازگشت عيسي در 2022» به انعكاس اين پيشگويي پرداخته است.[1] در ابتداي اين مطلب –كه در تاريخ 7 مارس 2015، 16 اسفند 93 نوشته شده-  عبارت معروف انجيل متي (24:36) خودنمايي مي كند: «از آن روز و آن ساعت هيچ كس خبر ندارد نه انساني و نه فرشته آسماني مگر خداوند پدر» ابتدا اين سايت در صدد معرفي مهدي بر مي آيد:

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 142 دوشنبه 24 فروردین 1394 زمان : 17:14 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

حضرت مهدی(عج)

آیا طول عمر امام مهدی علیه‌السلام طبیعی است یا جنبه اعجاز دارد؟


در پاسخ این پرسش، توجه به چند نکته ضروری است:

۱. پدیده‌های طبیعی دو گونه‌اند:
الف. روی‌دادهای طبیعی اکثری و عادی که بسیار اتفاق می‌افتد؛ مانند باد و باران، طلوع خورشید، تغییر فصول و...؛
ب. روی‌دادهای طبیعی اقلی و غیرعادی که کمتر پدیدار می‌شود؛ مانند سقوط سنگ‌های آسمانی، خسوف و کسوف، رعد و برق‌های تند، زلزله و... .
این دو قسم، در تعداد روی‌دادها با هم اختلاف دارند. مسأله طول عمر امام موعود از نوع پدیده‌های اقلی و غیرعادی است که کمتر در میان انسان‌ها دیده می‌شود و با هیچ‌قانونی متضاد نیست.

۲. علوم مرتبط به حیات و طبیعت مانند بیولوژی، فیزیولوژی، فیزیک، طب و... هیچ‌یک حد دقیقی برای عمر بشر مشخص نکرده‌اند؛ گرچه عمر عادی را در این روزگار حداکثر ۱۱۵ تا ۱۲۰ سال دانسته‌اند.

۳. دلیل بر اینکه علوم مرتبط به طبیعت، عمری را دقیقاً تعیین نکرده‌اند، عبارتند از:
الف. بشر در تلاش است که پدیده پیری را که به مرگ منجر می‌شود به تأخیر بیندازد؛
ب. معنای دقیق و تاریخی پیری مشخص نیست و در افراد گوناگون متفاوت است؛
ج. رعایت تغذیه و بهداشت، متوسط عمر انسان را بالا برده است؛
د. دانشمندان عوامل مؤثر در طول عمر را برشمرده‌اند که عبارتند از: تغذیه، ظرفیت فیزیولوژیکی، تغذیه با عسل، فعالیت فیزیکی، کاستی وزن، ورزش، راه رفتن و... .
هـ. افراد بسیاری دارای طول عمر بوده‌اند که در کتب الهی، تاریخی و حدیثی از آنها یاد شده است؛ مانند: حضرت آدم، شیث پسر آدم، انوش فرزند شیث، قنیان پسر انوش، مهلل ئیل پسر قنیان، یارد پسر مهلل ئیل، خنوخ پسر یارد، متوشالح پسر خنوخ، لحک پسر متوشالح و نوح پسر لحک که به ترتیب دارای عمر 930، 912، 905، 910، 895، 962، 365، 969، 777، 950 سال بوده‌اند. همچنین در سال‌نامه پارس مربوط به سال ۱۳۱۱هـ.ش. آمده است که هم‌اکنون مردی چینی به نام «لی‌چینک» دارای ۲۵۲سال می‌باشد و ۲۳ زن در خانه او عمر سپری کرده‌اند.

بقیه در ادمه مطلب

بازديد : 63 جمعه 21 فروردین 1394 زمان : 21:24 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

در برابر فتنه‌هایی که پیش می‌آید و البته عده‌ای در این آزمایش و برخورد با فتنه‌ها هلاک می‌شوند، مقاومت کنید و البته همه اینها از نشانه‌های حرکت و قیام ما هستند.

 


یا صاحب الزمان (عج)! نمی دانم الآن کجا هستید...این استقرت بک النوی...
اما می دانم که دل نازنینتان بر مظلومیت شیعیانتان در سراسر دنیا ریش است...

نمی دانم تا طلوع خورشید وجود مبارکتان بر دنیای ظلمانی خلایق چقدر مانده ؟ اما می دانم که شما هم به انتظار اذن الهی هستید برای زدودن تمام ناپاکی ها و پلشتی ها از تارَک دین و دنیا.

و چه زیباست روزهای آمدنتان که فصل اقتدار شیعه ی مظلوم و مهجور است.کاش آن روز نزدیک باشد...ونراه قریبا.

روزی که صدای آسمانی «انا المهدی» شما در گوش زمینیان بپیچد و نحن نقول الحمدلله رب العالمین اللهم انت کشاف الکرب و البلوی(۱)

اللهم عجل لولیک الفرج....

نشانه های ظهور در کلام امام مهدی (عج)

در برابر فتنه‌هایی که پیش می‌آید و البته عده‌ای در این آزمایش و برخورد با فتنه‌ها هلاک می‌شوند، مقاومت کنید و البته همه اینها از نشانه‌های حرکت و قیام ما هستند. اوامر و نواهی ما را متروک نگذارید و بدانید که علی‌رغم کراهت و ناخشنودی کفار و مشرکان، خداوند نور خود را تمام خواهد کرد.

....من ولی خدا هستم، سعادت پویندگان راه حق را تضمین می‌کنم

پس سعی کنید اعمال شما طوری باشد که شما را به ما نزدیک سازد و از گناهانی که موجب نارضایتی ما را فراهم نماید بترسید و دوری کنید.

امر قیام ما با اجازه‌ی خداوند به طور ناگهانی انجام خواهد شد و دیگر در آن هنگام توبه فایده‌ای ندارد و سودی نبخشد.(۲)



مفهوم علائم ظهور

علائم در لغت جمع علامت از مادۀ علم است. و مقصود از آن اثرى است كه به توسط آن چيزى دانسته مى‌شود، يا چيزى است كه در جايى نصب مى‌شود تا مردم به توسط آن هدايت يابند، مثل علم لشكر و نشانه‌هاى راه‌ها و در اصطلاح علم ملاحم وفتن كلمۀ «علائم ظهور» به هراتفاقى كه دلالت بر خبر غيبى دارد اطلاق مى‌گردد كه قرار است در آينده تحقّق يابد، تا آن‌كه علامت و نشانۀ وقوع حادثه‌اى ديگر بعد از آن باشد. و در علم ملاحم اين عنوان بيشتر اطلاق مى‌گردد بر خبر دادن از علائم ظهور امام مهدى عليه السّلام در آخر الزمان كه نشانه‌اى بر نزديك شدن ظهور آن حضرت است، مثل خروج سفيانى در شام و خروج يمانى از يمن و وقوع صيحۀ آسمانى و....

امام صادق عليه السّلام به اصل علائم ظهور اشاره كرده و مى‌فرمايد:
«همانا قبل از ظهور مهدى علائم و نشانه‌هايى است از جانب خداوند براى مؤمنين»(۳)

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 76 پنجشنبه 20 فروردین 1394 زمان : 16:50 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

تغییر رفتار، نخستین اقدام پیامبر اکرم در ایجاد تمدن اسلامی

حضرت مهدی(عج)

به نظر می رسد که شکل گیری تمدن اسلامی در فرهنگ اسلامی به این صورت نبوده است که حضرت محمد (ص) صنف های متفاوت فرهنگی را جمع کند و برای هر گروه، جلسه ای جداگانه بگذارد و توصیه های خاصی متناسب با شغل شان ارائه دهد، به طور مثال بگوید که روزهای دوشنبه اهل هنر بیایند تا با آنها سخن گفته شود و یا اینکه روزهای سه شنبه صنعت گران بیایند و. ... البته وجود اصحاب سر و طرح سخنان گرانبهای حکمی برای عده ای مخصوص در نزد پیشوایان دینی دلیل دیگری داشته است و آن این است که این دسته از سخنان برای توده مردم مناسب نبوده است و باید به افراد خاص گفته می شد، به همین جهت تا به امروز عرفان راهکاری خاص برای عده ای ویژه است و از عمومی شدن آن پرهیز می گردد؛ اما در دیگر عرصه های زندگی روش و شیوه پیامبر اسلام (ص) این چنین بوده است که ایشان در قدم نخست تلاش نمود تا با تکیه بر معارف و مبانی اسلامی، تحولی در انسان شناسی، معرفت شناسی، هستی شناسی و ارزش شناسی مسلمانان به وجود آورد و نخستین کاری را که پیامبر در شکل دهی تمدن اسلامی به آن همت گمارد، این است که تلاش نمود تا اندیشه، رفتار و احساس مسلمانان را تغییر دهد، به طوری که با این تحول، فرهنگ اسلامی بدون نظارت شخص پیامبر اسلام به سمت فرم و اسلوب خاصی رفت که به شکل گیری فرهنگ خاصی انجامید که گاه از آن به تمدن اسلامی تعبیر می گردد.

بقیه در ادامه مطلب

 

بازديد : 266 پنجشنبه 20 فروردین 1394 زمان : 11:43 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

شايد تا چند سال قبل اگر در نقطه اي از جهان شخصي بحث مهدويت وآخرالزمان را مطرح مي نمود، متصف به شيعه مي گرديد و توجه به اين موضوع، مختص شيعيان قلمداد مي شد. اما امروزه ديگر اينچنين نيست و كسي كه اندكي در ميان رسانه هاي جهاني حضور داشته باشد، از سايتها، كتابها، سخنرانيها، مقالات و ... مختلفي كه در ميان اهل سنت با اين موضوع توليد و عرضه شده است، مطلع مي گردد. آيا در ميان اهل سنت كسي هست كه تاريخ معيني را براي ظهور امام مهدي ع معين نموده باشد؟

تعيين زمان ظهور امام مهدي ع در ميان شيعيان امري مردود و ممنوع بوده و امامان معصوم ع پيروان خويش را از اين كار منع فرموده اند.  با اين حال در طول تاريخ –و از جمله در دوران معاصر- برخي شيعيان با تطبيق حوادث روزگار با علائم ظهور، نزديكي ظهور را وعده مي داده اند كه البته از نظرگاه علماي بزرگوار شيعه تخطئه شده و مورد مذمت قرار گرفته اند. با اين توصيف آيا پيشگويي ظهور امام مهدي ع، در ميان اهل سنت نيز نمونه دارد؟ و آيا اين جريان در ميان غيرشيعيان نيز امري مورد توجه و استناد است؟

شايد تا چند سال قبل اگر در نقطه اي از جهان شخصي بحث مهدويت وآخرالزمان را مطرح مي نمود، متصف به شيعه مي گرديد و توجه به اين موضوع، مختص شيعيان قلمداد مي شد. اما امروزه ديگر اينچنين نيست و كسي كه اندكي در ميان رسانه هاي جهاني حضور داشته باشد، از سايتها، كتابها، سخنرانيها، مقالات و ... مختلفي كه در ميان اهل سنت با اين موضوع توليد و عرضه شده است، مطلع مي گردد. بنابراين عجيب نيست اگر ببينيم محمد العريفي[1] مفتي معروف وهابي مسلك كتاب "نهايه العالم"[2] را با همين موضوع بنگارد و يا كتاب "End of Times and the Mahdi" از هارون يحيي شخصيت معروف ترك به زبانهاي متعددي ترجمه شود و يا گويندگان معروف سني مذهب همچون عمران حسين[3]، توفيق شودري[4] و يا ياسر قاضي[5] بارها در اين زمينه سخنراني نمايند.

 

بقیه در ادامه طلب

تعداد صفحات : 6

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 134
  • بازديد امروز : 850
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 2,005
  • بازديد ماه : 2,005
  • بازديد سال : 62,889
  • بازديد کلي : 392,053

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site