سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

وظایف منتظرین - 2
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

وظایف منتظرین

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 72 چهارشنبه 13 خرداد 1394 زمان : 14:28 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خلاصه

کارشناس اداره پاسخ به شبهات مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: شخصی که منتظر امام زمان (عج) است و می داند این وعده، وعده الهی است و محقق خواهد شد با تمام توان خود تلاش و کوشش می کند تا به اهداف خود برسد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کارشناس اداره پاسخ به شبهات مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره معنای انتظار فرج گفت: مسئله انتظار از نظر معنای لغوی یعنی چشم داشت نسبت به حقیقت؛ به عبارت دیگر مسئله و مطلبی داشته باشیم و تغییری در وضعیت موجود را مورد نظر قرار دهیم.

«حجت الاسلام و المسلمین دکتر جعفر فکری فلاح» که با خبرنگار ابنا گفتگو می کرد افزود: در شرع مقدس مسئله انتظار به معنای منتظر شدن برای وضعیت بهتر، خیلی مورد تأکید قرار گرفته است. انتظار فرج به معنای کلی آن یعنی هر انسان مؤمن و مسلمانی اگر در وضعیت سخت قرار گرفت آن را پایان راه تلقی نکند و با امید و توکل به حق و اقدامات مناسبی که خودش می تواند انجام دهد، وضعیت بهتری پیش رویش ساخته و به آن برسد. 

 وی در مورد مفهوم انتظار در روایات خاطرنشان کرد: منتظران واقعی برترین مردم همه اعصار و دوران ها هستند همانطور که امام زین العابدین (ع) در کتاب کمال الدین شیخ صدوق می فرمایند: « إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ الْقَائِلِينَ بِإِمَامَتِهِ وَ الْمُنْتَظِرِينَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ مِنْ أَهْلِ كُلِّ زَمَان‏» کسانی که در زمان غیبت امام عصر (عج) قائل به امامت حضرت و منتظر ظهور ایشان هستند، با فضلیت و برتر از مردم هر زمانی هستند. امام صادق (ع) مسئله انتظار را با صراحت در سخنانش بیان می کند: « مَنْ مَاتَ مِنْكُمْ عَلَى أَمْرِنَا هَذَا فَهُوَ بِمَنْزِلَةِ مَنْ ضَرَبَ فُسْطَاطَهُ إِلَى رِوَاقِ الْقَائِم‏» هر یک از شما بر این امر (امامت معصوم) از دنیا رود در حالی که در حال انتظار باشد، مانند کسی است که در خیمه فرماندهی امام عصر (عج) حضور داشته است.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 106 چهارشنبه 13 خرداد 1394 زمان : 11:02 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

نباید توقع داشته باشیم که هر موضوعی به صراحت در قرآن کریم ذکر شده باشد هر چند که آن موضوع در حقیقت وجود داشته باشد.
نباید توقع داشته باشیم که هر موضوعی به صراحت در قرآن کریم ذکر شده باشد هر چند که آن موضوع در حقیقت وجود داشته باشد ولی گاهی اوقات قرآن کریم به آن موضوع به صورت غیر مستقیم ذکر می کند درباره این موضوع بر آن شدیم که با کارشناس علوم قرآنی سازمان پاسخگویی به سوالات دینی که زیر نظر حوزه علمیه قم می باشد صحبتی داشته باشیم:

 درباره حضرت مهدی(ع) به طور مستقیم آیه ای نداریم منتها آیاتی داریم که در تفاسیر گفته شده این آیه مربوط به زمان ظهوره یا مربوط به حکومت حضرت مهدی است و مثلا آیه داریم که اراده خدا بر این است که مستضعفین به حکومت برسند یا حکومت سرانجام به صالحان میرسد و امثال این.

چند نمونه از این آیات را برایتان می گويیم:
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 85 چهارشنبه 13 خرداد 1394 زمان : 0:54 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

بر مولايمان امام صادق وارد شديم، ديديم كه بر خاك نشسته و قبای خيبرى طوقدار بى‏ گريبان آستين كوتاهى در بر دارد و مانند مادر فرزند مرده شيداى جگر سوخته ‏اى مى‏ گريد و اندوه چهره اش را پرکرده و گونه ‏هايش دگرگون شده و ديدگانش پر از اشك است...

گروه فرهنگی مشرق؛
  مرحوم شیخ صدوق در کتاب کمال الدین روایتی را با این مضمون نقل می کند که سدیر صیرفی (از یاران خاص امام صادق علیه السلام) می گويد: من و مفضّل بن عمر و ابو بصير و ابان بن تغلب بر مولايمان امام صادق وارد شديم، ديديم كه بر خاك نشسته و قبای خيبرى طوقدار بى‏ گريبان آستين كوتاهى در بر دارد و مانند مادر فرزند مرده شيداى جگر سوخته ‏اى مى‏ گريد و اندوه چهره اش را پرکرده و گونه ‏هايش دگرگون شده و ديدگانش پر از اشك است و مى‏ گويد:
آقاى من! غيبت تو خواب از ديدگانم ربوده و بسترم را بر من تنگ ساخته و آرامش قلبم را از من سلب کرده است.
آقاى من! غيبت تو اندوه مرا به فجايع ابدى پيوند داده، و فقدان يكى پس از ديگرى، جمع و گروه را نابود كرده است. من ديگر اشكى را كه از ديدگانم روان است و ناله ‏اى را كه از مصائب و بلاياى گذشته از سينه‏ ام سر مى ‏كشد، احساس نمی کنم جز آنچه را كه در برابر ديدگانم مجسّم است و از همه گرفتاري ها بزرگتر و جانگدازتر و سخت ‏تر و ناآشناتر است، ناملايماتى كه با غضب تو در آميخته و مصائبى كه با خشم تو عجين شده است.

سدير گويد: چون امام صادق عليه السّلام را در چنين حالى ديديم از شدّت حیرانی، عقل از سرمان پريد و به واسطه آن رخداد هائل و پديده وحشتناك، از شدّت جزع قلوبمان چاك چاك گرديد و پنداشتيم كه آن نشانه حادثه ای كوبنده و يا مصيبتى از مصائب روزگار است كه بر ایشان نازل شده است. و گفتيم: اى فرزند بهترين خلايق! چشمانت گريان مباد! از چه حادثه اى اشكتان روان و سرشك از ديدگانتان جاری است و كدام حادثه ای است كه اين ماتم را بر شما واجب كرده است؟
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 107 سه شنبه 12 خرداد 1394 زمان : 10:54 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

سربازی برای امام زمان(ع) مقدماتی دارد که دست یافتنی است و البته توفیق بسیاری می خواهد. انسان می تواند با عمل به وظایف خود در عصر غیبت، آماده سربازی برای امام زمان(ع) باشد و خود را در دسته یاران آن بزرگوار در آورد و این توفیق بسیار بزرگی است.
انسان می تواند با عمل به وظایف خود در عصر غیبت، آماده سربازی برای امام زمان(ع) باشد و خود را در دسته یاران آن بزرگوار در آورد و این توفیق بسیار بزرگی است. بنابراین اگر گناه نکردیم، مراقبه کردیم و در بستر اخلاق رشد و نمو پیدا کردیم، صد در صد ایمانمان قوی می‌شود و هر کس ایمانش قوی شد، عملش صالح است. دیگر طبیعی است نسبت به مولای خود شکّی نخواهد داشت. یک خصوصیت اصحاب امام عصر(ع) این است.

چگونه می توانیم امام زمان(ع) را بشناسیم؟

در این رابطه باید گفت که ما در دوران غیبت وظیفه ای نداریم که حتما چهره امام را بشناسیم که به چه شکلی هستند و اینکه اگر امام را در کوچه و خیابان دیدیم، موظف باشیم که ایشان را بشناسیم و احترام بگذریم و وقتی گفته می شود امام زمانتان را بشناسید، منظور چنین شناختی نیست.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 73 دوشنبه 11 خرداد 1394 زمان : 22:43 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره «انتظار فرج» و «وظیفه منتظران» منتشر شد.
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به‌مناسبت فرارسیدن نیمه‌ی شعبان، سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر (عجل‌ الله‌ تعالی‌ فرجه‌ الشریف)، گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را درباره «انتظار فرج» و «وظیفه منتظران» منتشر می‌کند.

* این، آینده‌ی قطعی شماست

ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهی، با کمکهای معنوی غیبی و با ادعیه‌ی زاکیه و هدایتهای معنوی ولی‌الله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامی را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامی را برافراشته نماید. این، آینده‌ی قطعی شماست. جوانان، خودشان را برای این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهای مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند. بیانات در دیدار جمعی از ایثارگران و خانواده‌های شهدا 1376/05/29

* امروز باید در  جهت حکومت امام زمان(ع) کار و تلاش کنیم

ما که منتظر امام زمان هستیم، باید در جهتی که حکومت امام زمان(علیه الاف التحیة و الثناء و عجل‌الله تعالی فرجه) تشکیل خواهد شد، زندگی امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم. البته، ما کوچکتر از آن هستیم که بتوانیم آن گونه بنایی را که اولیای الهی ساختند یا خواهند ساخت، بنا کنیم؛ اما باید در آن جهت تلاش و کار کنیم.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 433 چهارشنبه 06 خرداد 1394 زمان : 10:55 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

نویسنده : صرالله حکمت

عقل با تمام شکوه، عظمت و جایگاه برجسته ای که در حیات انسان دارد، موهبتی است از جانب خداوند و حقیقتی است با دو چهره: چهرة اقبال به حق و چهرة ادبار به آن.

چهره اقبال عقل، در سعی و تلاش انسان برای اتّصال به حق، و ایمان به غیب تجلّی کرده و ارتباط انسان را با ابدیت تحقّق می بخشد امّا، چهرة ادبار او به حق، با وقوع در زمان (عَصر) و زیان (خُسر) ترسیم شده و با اغوای شیطان استمرار یافته است. این عقل ادبار، که جایگاه نفوذ شیطان است، با زمان گره خورده و تاریخ بشری را رقم زده، اکنون پس از پشت سرنهادن فراز و نشیب های بسیار، در آستانة پایان خود قرار دارد و چون عقل به پایان رسد، زمان فانی به پایان می رسد؛ آخرالزّمان یعنی «آخر العقل».

تعارض درونی عقل ادبار، امروزه پس از عبور از پیچ و خم قرن ها، کسب تجارب فراوان، پس از پشت سر نهادن تحوّلات دوران پرماجرای خلق و وضع که اوج شکوفایی و اقتدار او بوده است، و بعد از پیمودن تمام راه هایی که محتمل بود بتواند استقلال و سیطرة فراگیر و دائمی او را تأمین کند و برای انسان مُعرِض از حق، مدینة فاضله و بهشت زمینی بسازد؛ بیش از همیشه آشکارا و برملا شده است.

نشان هویدایی این تعارض، نواندیشی و نوآوری پرشتاب عقل است. چاره اندیشی بی وقفة عقل واقع در بحران، حکایت از سرگشتگی و اضطراب درونی او می کند. این بحران سخن از پایان عقلانیت و سقوط نهایی او دارد. به این نکته باید توجّه کرد که تحوّلات و تطوّرات عقل با نوآوری های او تفاوت دارد. عقل در درون آن دو دوران کلّی خود ـ دوران کشف و دوران وضع ـ ادوار و اعصار مختلفی را تجربه کرده و منازل بسیاری را پشت سر نهاده است. تطوّر عقل، یعنی خروج اضطراری او از یک منزل ـ بر اثر رسیدن به بن بست ـ و ورودش به منزلی دیگر و نوآوری های او یعنی تلاش برای مستورکردن بحران درونی یک منزل. امروز عقل قرن بیستم پس از عبور از آخرین دورة تحوّل، دوران وضع و جعل، در میانة بحرانی همه جانبه و فراگیر گرفتار آمده است. نواندیشی و نوآوری مدام و لحظه به لحظة او، نه حکایت از شادابی و خرّمی که نشان از ویرانی و آشفتگی دارد. او باید مدام پاسخ گوی پرسش ها، تقاضاها و توقّعات فزاینده باشد و از این رو همواره باید امر جدیدی ارائه کند و برای این تجدّد دائم، به کشفیات علمی و اطّلاعات تجربی تازه نیازمند است و همین علم و اطّلاع روزافزون ـ و محصولات آن ـ بر شتاب زمان افزوده است. در نتیجه روز، ماه و سال امروز سرعت و شتابی به مراتب بیشتر و افزون تر از روزها و سال های قرون گذشته دارد. زمان در گرداب سرعتی تب آلوده و شتابی سرسام آور افتاده و بی مقصد و کور، بر گرد خود می چرخد و با سرعت تمام به پایان خود نزدیک می شود. پایان زمان یعنی به نهایت رسیدن تمام راه های مولود علم و ادراک بشری؛ و آخرالزّمان یعنی آخرالعقل. آنجا که عقل ادبار، پس از هزاران سال تلاش و جِدّ و جهد برای معماری بنای استقلال انسان و انفکاک او از حق، به بن بست می رسد، زمان فانی نیز بی وجه می شود و ضرورت وجودی خود را از دست می دهد. هم پا و همراه عقل، زمان نیز خسته و فرسوده می گردد. با این عقل فرسوده و از نفس افتاده، و درون این زمان ناتوان و هویت از کف داده، چهرة خسران آدمی بیشتر و بیشتر هویدا می شود. در چنین وضعیتی است که ماهیت فسادانگیز و فسق افروز ادبار به حق، عیان و حقیقت عقل و زمان برملا خواهد شد.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 91 سه شنبه 05 خرداد 1394 زمان : 16:03 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)
شیعیان در دوران غیبت برای حل مسائل دینی باید به چه کسی رجوع کند؟

امام عصر در دوران غیبت، وکیل و نایب خاص نداشته و تکلیف شیعیان را این گونه مشخص فرموده‌اند:

و أما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواة احادیثنا فأنهم حجتی علیکم و أنا حجة الله علیهم.
در حوادث واقعه و جدید به روایان حدیث ما مراجعه کنید که آنها حجت من بر شما و من حجت خدا بر ایشان هستم.[۱] 

همچنین امام حسن عسگری علیه‌السلام در روایت مفصلی راجع به فقها و علما این گونه فرموده‌اند: 

فأما من کان من الفقها صائناً لنفسه، حافظاً لدینه، مخالفاً علی هواه، مطیعاً لامر مولاه، فللعوام أن یقلدوه.
 

هر فقیهی که نفس خود را از فساد نگه دارد، محافظ دینش باشد، با هوای نفسش مخالفت کند [و از همه مهم‌تر] مطیع امر مولایش باشد، بر عوام واجب است که [در فروع دین] از او تقلید نماید.[۲]

آری، در این روایت بسیار مهم، شیعه را در دورانی که به امام دسترسی ظاهری ندارد، به چنین افرادی (فقهای جامع‌الشرایط) سپرده‌اند که نواب عام امام هستند و البته در ادامه این روایت، امام تأکید می‌فرمایند که این ویژگی‌ها در همه فقهای شیعه یافت نمی‌شود.

پی‌نوشت‌ها
۱. وسایل‌الشیعه، شیخ حر عاملی، ج۲۷، ص۱۴۰.   
۲. همان.

 

 

 

 

» پورتال جامع مهدویت
بازديد : 340 یکشنبه 03 خرداد 1394 زمان : 16:32 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

 طرح مباحث شریف مهدویت به صورت گسترده و فراگیر، از ضروری‌ترین بایسته‌های مذهبی و فرهنگی جامعه ما و یا شاید مهم‌ترین آن‌ها است.
طرح مباحث شریف مهدویت به صورت گسترده و فراگیر، از ضروری ترین بایسته های مذهبی و فرهنگی جامعه ما و یا شاید مهم ترین آن ها است؛ چرا که پرداختن به این مباحث وسیله و راهی است برای ایجاد شناخت نسبت به حضرت حجت (عج)؛ شناختی که:

1-    علت خلقت انسان است:
عن أبی عبدالله (ع) قال:
خرج الحسین بن علی (ع) علی أصحابه فقال:
أیها الناس إن الله –عزوجل ذکره- ما خلق العباد إلّا لیعرفوه؛ فإذا عرفوه عبدوه؛ فإذاعبدوه استغنوا بعبادته عن عباده ما سواه. فقال له رجل: یابن رسول الله بابی انت و امی فما معرفه الله؟ قال: معرفه أهل کل زمان اما مهم الذی یجب علیهم طاعته.
(بحارالانوار، جلد23 صفحه83؛به نقل از: علل الشرائع)
امام صادق (ع) فرمودند:
حسین بن علی (ع) در جمع اصحابش فرمود:
ای مردم، خداوند –عزّوجلّ- بندگان را نیافرید مگر برای این که او را بشناسند؛ و هنگامی که او را شناختند عبادتش کنند؛ و وقتی او را عبادت کردند به برکت این عبادت، از عبادت غیر او بی نیاز شوند.

بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 3

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 50
  • بازديد امروز : 217
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 1,372
  • بازديد ماه : 1,372
  • بازديد سال : 62,256
  • بازديد کلي : 391,420

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site