سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

مهدویت - 2
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 139 جمعه 29 خرداد 1394 زمان : 0:58 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

در روایات، در مورد ظهور حضرت ولی‌عصر، تعبیر روز قیامت یا یوم‌المحشر وجود ندارد، البته گاهی به ظهور آن حضرت، قیامت صغرا گفته می‌شود؛ یعنی قیامت کوچک و قیامت در همین دنیا! شاید علت این نام‌گذاری، اتفاقات شگفتی است که در زمان ظهور آن حضرت پدیدار می‌شود؛ مثل زنده‌شدن گروهی از مردم. از آن‌جا که این امور به هنگام قیامت انجام می‌گیرد و از امور مربوط به قیامت است، به این دوره زمانی نیز که با دوران گذشته متفاوت است و به دوران بعد شباهت دارد، قیامت صغرا می‌گویند.

منبع:پورتال جامع مهدویت

بازديد : 87 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 19:37 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خلاصه

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در آثار روایی به نکته مهمی اشاره شده است که «القائم منا منصور بالرعب» مهدی ما با رعب و وحشتی که در دل دشمنان افکنده می شود یاری می شود با نصرت الهی مؤید است و زمین در اختیار او قرار می گیرد.

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از ابنا ـ «حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله احمدی» در نشست «پدیده ظهور» که در نهم خرداد در قم برگزار شد، اظهار داشت: تعیین وقت ظهور به عنوان یک آسیب در موضوع مهدویت مطرح است و اهل بیت(ع) به این موضوع پرداخته و هشدار داده اند که تعیین وقت امر کذبی است و کسی نباید برای ظهور امام زمان(عج) وقت تعیین کند. و عبارت «کذب الوقاتون» در بسیاری از آثار روایی به چشم می خورد.

وی در مورد بردن نام اصلی حضرت مهدی(عج) عنوان کرد: در مورد بردن نام اصلی حضرت مهدی(عج) یعنی "محمد" دو قول وجود دارد علامه مجلسی قائل است که همچنان باید در زمان غیبت از نام بردن ایشان اجتناب کرد. در مقابل نظریه مرحوم طبرسی این است که بردن نام حضرت در زمان غیبت اشکالی ندارد و بلکه مطلوب است. چون ممنوعیت نام بردن اسم حضرت به دوران کودکی ایشان مربوط می شود در زمان کودکی ایشان خطرهایی وجود داشت و به همین خاطر گفته شده که نام ایشان را نبرید ولی در غیبت صغری و کبری خطری وجود ندارد و این گونه روایات را نمی شود تعبدی فرض کنیم. و به نظر می رسد که نظریه دوم درست است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه پدیده ظهور از مباحث مهم مهدویت است، افزود: در مورد پدیده ظهور نظر اول که بسیاری از شیعیان به آن معتقدند این است که در ظهور امام زمان(عج)، کشتار جمعی صورت می گیرد به گونه ای که خون تا رکاب می آید تا ایشان بتواند به اهداف متعالی خود دسترسی پیدا کند و نظام جهانی و مدیریت واحدی بر تمام جامعه اسلامی مستقر کند.


وی در ادامه گفت: دیدگاه دوم این است که در پدیده ظهور مهدی(عج)، کشتار جمعی رخ نمی دهد، یک نفر کشته نمی شود و حتی به اندازه خونریزی حجامت، در انقلاب مهدی خونریزی نمی شود.

بقیه خبر در ادامه مطلب

بازديد : 68 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 16:18 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مطابق برخی از روایات، حضرت‌ مهدی علیه‌السلام بین اهل تورات به توراتشان و بین اهل انجیل به انجیلشان و بین اهل زبور به زبورشان حکم خواهد کرد.
حال سؤال این است که اگر همه اهل عالم مسلمان هستند، چرا حکم بین تمام مردم در عصر ظهور یکسان نخواهد بود؟
با توجه به اینکه در زمان حضور، آن دسته از اهل کتاب که معاند نبوده و درصدد ستیز، جنگ و مقابله با حضرت و حکومت او برنیایند می‌توانند در ذمه اسلام بوده و با اعطای جزیه به زندگی خود ادامه دهند دو احتمال در جواب این سؤال قابل طرح است:
۱. مقصود تطبیق این کتب در آن قسمتی است که فرمان به دخول در اسلام و ایمان به پیامبر داده است؛ اموری که در نسخه‌های از انجیل که حضرت‌ مهدی علیه‌السلام یا حضرت‌ عیسی علیه‌السلام به آنها نشان می‌دهند موجود است.
۲. مقصود آن است که حضرت احکام این کتب را بر معتقدان به آنها که اسلام نیاورده‌اند، ولی تحت ذمه اسلامند به‌ اجرا خواهد گذاشت.

منبع:پرتال جامع مهدویت

بازديد : 107 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 16:16 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

گفته شد که برخی روایات اسلامی، علائم ظهور را حتمی‌الوقوع معرفی نموده‌اند؛ ازطرفی، ابوهاشم جعفری گوید: «ما در محضر امام‌ جواد علیه‌السلام بودیم و سخن از سفیانی به میان آمد و آنچه در روایات آمده که کار او از حتمیّات است و...؛ به آن حضرت عرض کردم: آیا خداوند را در امور حتمی بَدایی پدید می‌آید؟ فرمود: آری، عرض کردم: پس با این ‌ترتیب، ما می‌ترسیم که درمورد قائم نیز خدا را بَدایی حاصل شود، فرمود: همانا قائم از وعده‌ها است و خداوند، خلاف وعده خود رفتار نمی‌کند».[1] 
یکی از بالاترین عبادات، اعتقاد به «بَداء» است و بَدا به‌ معنی تغییر‌ نظر پیداکردن می‌باشد. بَدا در مورد خدا محال است؛ زیرا این معنی، ناشی از جهل و نقص است و این دو در خدا راه ندارد، بلکه در سوره رعد آیه 39 آمده است: «خدا هر تقدیری را که بخواهد از لوح قضا پاک کند و هرکدام را که بخواهد، تثبیت می‌نماید و ام‌الکتاب (تقدیر اصل) نزد او محفوظ است؛ یعنی خدا چیزی را به زبان پیامبر یا وصیّ و جانشین پیامبرش به مصلحتی بر مردم آشکار کرده، سپس آن‌ را پاک نموده و مطلب را برخلاف آنچه که در پیش ارائه داده بود، اظهار می‌کند.
با توجه به آنچه که به‌طور اجمال، راجع به «بَداء» گفته شد، از روایات مربوطه می‌توان سه مسأله را استفاده کرد:
1. ممکن است پیشگویی از تحقق مقتضی حوادث و رویدادها باشد، بدون اینکه به شرایط و موانع آن توجه شده باشد؛ بنابراین ممکن است که شرایط هم تحقق یابد و مانعی ایجاد نشود و آن پیشگویی‌ها به تحقق برسد و ممکن است شرایط تحقق نیابد، مانع هم باشد، لذا حوادث پیشگویی‌شده، به‌وقوع نپیوندد.
این مسأله مانند این است که، انسانی یک صله رحم می‌کند، اگر از عمرش سه سال مانده باشد، خداوند آن‌ را سی‌ سال می‌کند و برعکس.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 273 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

عصر ظهور

 او مظهر عدلی است که همگان منتظر اویند، در زمان او عدل چون نور خورشید به درون خانه افراد نفوذ می‌کند و عدالت او شمول داشته و افراد بدکار و نیکوکار را فرا می‌گیرد

 

 آنگونه که از متون اسلامی استفاده می‌گردد، در عصر ظهور برکات و نعم فراوانی بر اهل زمین آشکار می‌گردد. این برکات و نعم را در حالت کلی می‌توان به دو دسته تقسیم نمود:

الف) برکات مادی                        ب) برکات معنوی

که در زیر، با رعایت اختصار به عده‌ای از آنان اشاره می‌گردد:

1- برقراری عدالت:

او مظهر عدلی است که همگان منتظر اویند، در زمان او عدل چون نور خورشید به درون خانه افراد نفوذ می‌کند و عدالت او شمول داشته و افراد بدکار و نیکوکار را فرا می‌گیرد؛ همچنین با ظهور او کتابهای آسمانی انبیای گذشته، بدون هیچ انحرافی عرضه می‌گردد و او بین اهل تورات با تورات و بین اهل انجیل با انجیل و با اهل قرآن با قرآن قضاوت می‌کند. درآن دوران حق هر کس به او بازگردانده می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 110 چهارشنبه 27 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

وظایف پنجگانه منظران امام زمان(عج)

منتظران واقعی آن دسته از افرادی هستند که ضمن دوری از گناه و معصیت، برای سلامتی حضرت و نزدیک شدن ظهورش دعا می کنند تا إن شاءالله به همین زودی شاهد برپایی حکومت عدل جهانی باشیم

 

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد، امام جمعه باغملک، در گفتگویی ضمن تبریک میلاد امام زمان(عج)، با بیان این که بهترین اعمال در پیش خداوند متعال انتظار فرج است، اظهار داشت: در تفکر اهل تشیع و تسنن انتظار منجی عالم بشریت به عنوان یک اصل قطعی پذیرفته شده، و در آیین دینی شیعیان از مقوله انتظار به عنوان یکی از برترین اعمال یاد شده است.

شناخت و معرفت به امام زمان(عج)

وی به بیان وظایف منتظران مصلح جهانی حضرت مهدی موعود(عج) اشاره کرد و گفت: در درجه اول مهمترین وظیفه برای یک منتظر واقعی، "شناخت امام زمان خویش” براى کسب معرفت نسبت به وجود مقدس این امام است.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد، در ادامه با بیان این که عدم شناخت انسان از حجت خدا، سبب عدم درک وظیفه اصلی یک مؤمن یعنی انتظار برای ظهور مصلح جهانی، می شود، تصریح کرد: بنا به حدیث شریف «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَهً جاهِلِیَّهً»، هرکس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است؛ پس باید تلاش کرد تا با اخلاص نیت و تلاش برای درک اهداف ظهور منجی عالم بشریت، معرفت خویش نسبت به امام زمان(عج) را بالا برد.

 

 

دوری از رذائل اخلاقی

امام جمعه باغملک، "تهذیب نفس، کسب فضایل اخلاقى و دوری از رذائل” را دومین ویژگی منتظر واقعی آقا امام زمان(عج) برشمرد و افزود: منتظر واقعى، همواره در تلاش برای کسب فضایل اخلاقى و دور شدن از رذائل است تا بدین صورت قلب آقا امام زمان(عج) را از خود راضی نگه دارد.

خودسازی اجتماعی

این کارشناس فرهنگی، با تأکید بر این که "خودسازی اجتماعی”، دیگر وظیفه منتظر مصلح جهانی است، بیان داشت: طلاب و روحانیون که پرچم داران اسلام هستند، باید نسبت به این وظیفه مهم فعال بوده و دیگران را در این خصوص تشویق کنند؛ چراکه برای داشتن جامعه ای مهدوی باید ابتدا آن را به سوی آرمان های نظام اسلامی سوق داد.

ولایتمداری

حجت الاسلام هاشمی نژاد، با بیان تأکید بر این که "تبعیت محض از ولایت فقیه” به عنوان یکی از مهمترین وظایف منتظران است، گفت: امروزه اداره حکوت اسلامی بر عهده ولی فقیه است؛ پس باید با اطاعت کامل از سخنان و رهنمودهای ایشان، جامعه را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم.

دعا برای سلامتی امام زمان(عج)

وی در پایان، "دعا براى سلامتى امام زمان(عج)” را وظیفه منتظران آن حضرت خواند و گفت: منتظران واقعی آن دسته از افرادی هستند که ضمن دوری از گناه و معصیت، برای سلامتی حضرت و نزدیک شدن ظهورش دعا می کنند تا إن شاءالله به همین زودی شاهد برپایی حکومت عدل جهانی باشیم


منبع:حوزه

بازديد : 109 دوشنبه 25 خرداد 1394 زمان : 0:04 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

ظهور امام زمان به اراده الهی بستگی دارد که در صورت فراهم‌بودن شرایط، به دستور خداوند تحقق می‌یابد؛ بنابراین، تاریخ آن را فقط خداوند می‌داند و هیچ‌کس نمی‌تواند تاریخ دقیق آن را پیش‌بینی کند. در روایات، بیان شده که هر کس وقتی را برای ظهور مشخص کند، دروغ‌گوست.
مهزم اسدی از امام صادق علیه‌السلام پرسید: «فدایت شوم! ظهور قائم آل‌محمد و تشکیل دولت حق که در انتظارش هستید، طول کشید؛ این امر کی تحقق خواهد یافت؟» حضرت فرمود: «تعیین‌کنندگان وقت ظهور دروغ‌گویند؛ عجله‌کنندگان هلاک می‌شوند و کسانی که تسلیم هستند، نجات می‌یابند».[۱] خود امام زمان در این‌باره فرمود‌ه‌اند: «ظهور فرج، به اراده خداوند متعالی بستگی دارد و کسانی که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند، دروغ‌گو هستند».[۲]
بنابراین، هیچ‌کس نمی‌تواند زمان ظهور را پیش‌بینی کند، البته ما باید همیشه و در هر لحظه منتظر ظهور باشیم و از عجله، تعیین وقت و گوش‌سپردن به سخن کسانی که وقت مشخص می‌کنند، بپرهیزیم و همواره تسلیم امر خداوند باشیم.


پی‌نوشت‌ها
۱. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۲، ص۱۰۳.
۲. کمال‌الدین، شیخ صدوق، ج۲، ص۴۸۴.

منبع کپی:jc313.ir

تعداد صفحات : 14

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 129
  • بازديد امروز : 972
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 2,127
  • بازديد ماه : 2,127
  • بازديد سال : 63,011
  • بازديد کلي : 392,175

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site