سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

احمدی: در هنگام ظهور کشتار جمعی رخ نداده و حتی یک نفر هم کشته نمی‌شود
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در آثار روایی به نکته مهمی اشاره شده است که «القائم منا منصور بالرعب» مهدی ما با رعب و وحشتی که در دل دشمنان افکنده می شود یا

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 87 پنجشنبه 28 خرداد 1394 زمان : 19:37 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

خلاصه

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در آثار روایی به نکته مهمی اشاره شده است که «القائم منا منصور بالرعب» مهدی ما با رعب و وحشتی که در دل دشمنان افکنده می شود یاری می شود با نصرت الهی مؤید است و زمین در اختیار او قرار می گیرد.

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از ابنا ـ «حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله احمدی» در نشست «پدیده ظهور» که در نهم خرداد در قم برگزار شد، اظهار داشت: تعیین وقت ظهور به عنوان یک آسیب در موضوع مهدویت مطرح است و اهل بیت(ع) به این موضوع پرداخته و هشدار داده اند که تعیین وقت امر کذبی است و کسی نباید برای ظهور امام زمان(عج) وقت تعیین کند. و عبارت «کذب الوقاتون» در بسیاری از آثار روایی به چشم می خورد.

وی در مورد بردن نام اصلی حضرت مهدی(عج) عنوان کرد: در مورد بردن نام اصلی حضرت مهدی(عج) یعنی "محمد" دو قول وجود دارد علامه مجلسی قائل است که همچنان باید در زمان غیبت از نام بردن ایشان اجتناب کرد. در مقابل نظریه مرحوم طبرسی این است که بردن نام حضرت در زمان غیبت اشکالی ندارد و بلکه مطلوب است. چون ممنوعیت نام بردن اسم حضرت به دوران کودکی ایشان مربوط می شود در زمان کودکی ایشان خطرهایی وجود داشت و به همین خاطر گفته شده که نام ایشان را نبرید ولی در غیبت صغری و کبری خطری وجود ندارد و این گونه روایات را نمی شود تعبدی فرض کنیم. و به نظر می رسد که نظریه دوم درست است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه پدیده ظهور از مباحث مهم مهدویت است، افزود: در مورد پدیده ظهور نظر اول که بسیاری از شیعیان به آن معتقدند این است که در ظهور امام زمان(عج)، کشتار جمعی صورت می گیرد به گونه ای که خون تا رکاب می آید تا ایشان بتواند به اهداف متعالی خود دسترسی پیدا کند و نظام جهانی و مدیریت واحدی بر تمام جامعه اسلامی مستقر کند.

وی در ادامه گفت: دیدگاه دوم این است که در پدیده ظهور مهدی(عج)، کشتار جمعی رخ نمی دهد، یک نفر کشته نمی شود و حتی به اندازه خونریزی حجامت، در انقلاب مهدی خونریزی نمی شود.

کارشناس مباحث مهدویت در قسمت دیگری از سخنان خود درباره زمینه ظهور گفت: دین اسلام و دین الهی، دین رحمت است نه دین خشونت. دو گروه ادیان الهی را خشن معرفی می کنند: یکی دشمنان دین که فرصت طلبی کرده و دیگری افرادی درون دینی از بین خود مسلمانان که در اثر ناآگاهی دین را دین خشن معرفی می کنند؛ درحالی که این گفته ها برخلاف موازین دینی است. و دین الهی و دین اسلام دین رحمت است.

 

وی تاکید کرد: دین برای جامعه شمشیر نیاورده است سیره پیامبر(ص) رحمت، برهان و اندیشه است با شمشیر نمی شود اعتقاد ایجاد کرد و اعتقاد با برهان ایجاد می شود حتی با مشرکین و معاندان و کفار. ستیز در حدی است که مانع از سر راه برداشته شود. در فتح مکه ابوسفیان تسلیم پیامبر(ص) شد و پیامبر او را نکشت با اینکه بیشترین جنگها را او ترتیب داده بود.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر سیره پیامبر(ص) رحمت است مهدی موعود(عج) هم امام رحمت است مهدی(عج) امام و مجری همان دینی است که پیامبر(ص) بر جامعه ارزانی کرده و سیره ایشان سیره پیامبر(ص) است. در روایتی آمده است: «سیره مهدی(عج) سیره رسول الله(ص) است تا اینکه بتواند اسلام را مستقر سازد.» زمینه ظهور مهدی(عج)، اعتلای فرهنگی است تا اندیشه جامعه بارور نشود و تکامل پیدا نکند که پذیرای یک نظام عدل الهی در گستره زمین باشد، ظهور مهدی(عج) تحقق پیدا نمی کند.

وی با طرح این سوال که ساختار و فرایند ظهور مهدی(عج) چگونه است که خونریزی نمی افتد در حالی که قدرت در اختیار مستکبران است؟ اظهار داشت: در آثار روایی به نکته مهمی اشاره شده است که «القائم منا منصور بالرعب» مهدی ما با رعب و وحشتی که در دل دشمنان افکنده می شود یاری می شود با نصرت الهی مؤید است و زمین در اختیار او قرار می گیرد. چالش گری انجام نمی گیرد کسی بر علیه آرمان های مهدی(عج) سلاح به کار نمی گیرد. در اثر توانمندی که برای مهدی(عج) فراهم است ترس و وحشت دشمنان را فرا خواهد گرفت.

حجت الاسلام احمدی در پایان تاکید کرد: ما با آثاری مواجهیم که نمی شود گفت روایت هستند مجعولات اند و باید در پیرایش و پالایش کردن این آثار و لو در آثار متقن ما جرأت داشته باشیم و  دشمنان مجعولات را در آثار معتبر ما گنجانده اند. برای نمونه در روایتی آمده است: «وقتی که مهدی(عج) قیام می کند تنها چیزی که بین مردم قضاوت می کند فقط شمشیر است» این نوع روایات که زیادند با باورهای اساسی و مستند در تعارض هستند چگونه می توان این ها را پذیرفت؟ این نوع روایات اگر هم صحیح السند باشند قابل پذیرش نیستند چون با اساس دین سازگار نیست.

برای خواندن متن کامل سخنرانی استاد احمدی اینجا را کلیک کنید.
منبع:ابنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 136
  • بازديد امروز : 1,358
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 2,513
  • بازديد ماه : 2,513
  • بازديد سال : 63,397
  • بازديد کلي : 392,561

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site