سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

امامان و معصومین - 19
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

امامان و معصومین

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 73 سه شنبه 11 فروردین 1394 زمان : 23:12 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)
امام حسين عليه‌السلام: در بيان آنچه هنگام ظهور امام زمان عليه‌السلام رخ مى‌دهد: بركت از آسمان به سوى زمين فرو مى‌ريزد، تا آن جا كه درخت از ميوه فراوانى كه خداوند در آن مى‌افزايد، مى‌شكند. (مردم) ميوه زمستان را در تابستان و ميوه تابستان را در زمستان مى‌خورند و اين معناى سخن خداوند است كه: "و اگر مردمِ آبادى‌ها ايمان مى‌آوردند و تقوا پيشه مى‌كردند، بركت هايى از آسمان و زمين به روى آنان مى‌گشوديم، ليكن تكذيب كردند"

یا ابا عبد الله الحسین(ع)


متن حدیث:

امام حسین علیه‌السلام ـ فى بَيانِ ما يَحْدُثُ فى زَمَنِ ظُهورِ الاِْمامِ الْحُجَّةِ عليه السلام ـ : وَ لَتَنْزِلَنَّا الْبَرَكَةُ مِنَ السَّماءِ اِلَى الاَْرْضِ حَتّى اِنَّ الشَّجَرَةَ لَتَقْصِفُ مِمّا يَزيدُ اللّه ُ فيها مِنَ الثَّمَرَةِ وَ لَتُؤْكَلُ ثَمَرةُ الشِّتاءِ فِى الصَّيْفِ وَ ثَمَرَةُ الصَّيْفِ فِى الشِّتاءِ وَ ذلِكَ قَوْلُهُ تعالى: «وَلَوْ اَنَّ اَهْلَ الْقُرى آمَنوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِم بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الاَْرْضِ وَلكِن كَذَّبُوا»؛

بازديد : 89 سه شنبه 11 فروردین 1394 زمان : 23:11 نظرات (1) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

کامل ترین دانشنامه فاطمیه، کتاب (پشت در، کوچه بنی هاشم) در 744 صفحه و در مدت 2 سال نگارش شده است و در این مدت 354 کتاب(اهل سنت – وهابیون) مورد بررسی قرار گرفته است. در این کتاب به جایگاه حضرت فاطمه، تمامی اسناد هجوم به خانه حضرت فاطمه، بررسی صحت سند های روایات، پاسخ به همه شبهات فاطمی، بررسی های تاریخی شامل همسران پیامبر و پاسخ به شبهات آن، سن عایشه هنگام ازدواج، بررسی فدک و حمله اعراب به ایران و در بخش ویژه ها صحابه اهل سنت مانند ابوبکر، عمر، عایشه و ... مورد بررسی قرار گرفته اند. همچنین مناظره شیعه و سنی و  140 موضوع دیگر در این کتاب مورد نقل و بررسی قرار گرفته است. 

 

 

بازديد : 320 سه شنبه 11 فروردین 1394 زمان : 17:13 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)
موضوع تعدد همسران پیامبر اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ همواره یكی از مسائل مورد بحث در میان اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان بوده است كه در این راستا اندیشمندان و محققان با تمسك به دلائل عقلی و نقلی، بحث همسران پیامبر و تعدد آنها را مورد بحث قرار داده و علل آن را ذكر نموده اند. ولی مایلیم اول داده های تاریخی كه گویای واقعیات مربوط به ازدواج نبی مكرّم است بپردازیم به آیاتی كه در این خصوص سخنی دارند و آیاتی كه ترسیم می كنند اهداف و یا كاركرد ازدواج را اشاره نمائیم تا تحلیل ما برآمده از یك سری داده های مستند و عینی باشد و هر مراجعه كننده ای به آن هم بتواند با معیارهای علمی داوری نماید

حضرت محمد(ص)


اول: داده های تاریخ در مورد همسران پیامبر گرامی:
ناگفته نماند این داده ها عمدتاً یا حتی تمامی آن مربوط به همسرانی است كه با پیامبر زندگی كردند و رابطه زناشوئی داشتند غیر از همسرانی كه در حدّ عقد، یا هبه یا خواستگاری باقی مانده اند.
1 - حضرت خدیجه دختر خویلد از طایفه قریش و از بزرگان و سادات قبیله بنی اسد، او زنی بود كه قبل از ازدواج با پیامبر دو شوهر دیگر جدا، جدا اختیار كرده بود كه هر یك آن ها فوت كرده بودند و از هر دوی آن ها فرزند داشت و در حالی كه پیامبر گرامی جوانی 25 ساله بود خدیجه خود زنی حدوداً 40 ساله، حضرت خدیجه از ایشان خواستگاری نمود و قاصد فرستاد كه میل ازدواج با محمد امین - صلی الله علیه وآله - را دارد و این زندگی مشترك بدون ورود هیچ زنی دیگر تا 25 سال ادامه یافت یعنی حضرت رسول به سن 50 سالگی و حضرت خدیجه به 65 سالگی رسید تا این كه بعد از آزادی از شِعب أبی طالب، ایشان همراه حضرت ابوطالب رحلت نمودند[1].
2 - سوده دختر زمعه از طایفه قریش و از قبیله عامریّه كه درگیر با پیامبر اكرم - صلی الله علیه وآله - بودند لكن او از جمله افرادی بود كه از قبیله جدا و همراه همسر خود اسلام آوردند و به حبشه هجرت نمودند لكن همسر ایشان بنابر نقلی مسیحی گشت آن گاه هر دو به مكه بازگشتند ولی بعد از مدتی همسر سوده یعنی سكران پسر عمر جان به جان آفرین واگذارد، حال سوده جدای از قبیله و مهاجرت كرده، همسر مرده هم گردید، یعنی پایگاه اجتماعی قبیله ای و خانوادگی هر دو را از دست داد، تنها پناه گاه او جامعه كوچك و مظلوم اسلامی مكه است. در این زمان است كه به پیشنهاد همسر عثمان بن مظعون تن به این ازدواج می دهد یعنی خوله بنت حكیم وقتی پیامبر را بی همسر دید و آن طرف سوده را چنین یافت اقدام به این عمل نمود و در كنارش پیشنهاد ازدواج با عایشه دختر ابوبكر از بزرگان قوم بنی تمیم را نیز داد. جالب است بدانیم برادر سوده وقتی از این ازدواج باخبر شد، از شدّت غضب مشتی از خاك را بر سر خود ریخت.[2]

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 67 سه شنبه 11 فروردین 1394 زمان : 17:10 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

اهداف حکومت امام مهدی علیه‌السلام کدامند؟

امام زمان(عج)


مقصود از اهداف قیام قائم علیه‌السلام چیزی است که آن حضرت برای دست یافتن به آنها، حرکت جدی خود را آغاز می‌کند. فهرستی از اهداف مقدس به قرار صورت ذیل است:
۱. احیای اسلام که بر اثر کجروی‌ها زنگار گرفته است؛
۲. تامین قسط و عدل اجتماعی و اجرای قانون شرع؛
۳. اصلاح جامعه و به حرکت درآوردن آن؛
۴. حاکم ساختن حق و نیروبخشیدن به حق پرستان؛
۵. احیای سنت نبوی و سیره علوی؛
۶. از بین بردن بدعت‌‌های جاهلانه؛
۷. آزادسازی ملت‌ها از محکومیت سلطه و زور؛
۸. آگاه‌ساختن مسلمانان و افشای ماهیت واقعی جباران؛
۹. از بین بردن سلطه استبدادی خودکامگان بر جهان اسلام؛
۱۰. تأسیس یک مکتب عالی تربیتی و شخصیت بخشیدن به جامعه.
این اهداف هم در اندیشه و عمل حضرت قائم جلوه‌گر خواهد بود و هم در یاران و سربازانش.[۱]


پی‌نوشت‌ها
۱. ر.ک:‌ فرهنگ عاشورا، جواد محدثی، ص۶۲؛ فرهنگ موعود، صص ۳۸-۳۹.

منبع

بازديد : 106 دوشنبه 10 فروردین 1394 زمان : 23:17 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سرزمین حجاز (عربستان کنونی) در روایات مربوط به آخر الزمان، آبستن حوادث بسیار مهمی است. از مهمترین این حوادث می توان به اختلافات داخلی در خاندان پادشاهی حجاز، درگیری های نظامی در سرزمین حجاز، قتل نفس زکیه در مسجدالحرام، خسف یا فرو رفتن سپاهیان سفیانی در بیابان بیداء عربستان و مهمتر از همه، ظهور حضرت مهدی (عج) از شهر مکه، اشاره کرد.

 

  

به گزارش جنبش سایبری 313 , سرزمین حجاز (عربستان کنونی) در روایات مربوط به آخر الزمان، آبستن حوادث بسیار مهمی است. از مهمترین این حوادث می توان به اختلافات داخلی در خاندان پادشاهی حجاز، درگیری های نظامی در سرزمین حجاز، قتل نفس زکیه در مسجدالحرام، خسف یا فرو رفتن سپاهیان سفیانی در بیابان بیداء عربستان و مهمتر از همه، ظهور حضرت مهدی (عج) از شهر مکه، اشاره کرد. بسیاری از نشانه ها و وقایع نامبرده، مربوط به سال ظهور و یا اندکی پس از ظهور حضرت مهدی (عج)  می باشد که به همین دلیل بررسی آنها در حال حاضر امکان پذیر نمی باشد؛ اما در این میان، وقایع مربوط به اختلافات خاندان پادشاهی حجاز و مرگ آخرین پادشاه مقتدر این خاندان به نام عبدالله، نشانه ای است که در سالهای نزدیک به ظهور اتفاق می افتد(1) و نشانه ي مهمي برای نزدیکی زمان ظهور می باشد.

 

« از ابوبصیر نقل شده است که گفت:
خدمت امام صادق (ع) عرض کردم :  ابو جعفر (امام باقر (ع)) می فرمود: قائم آل محمد (عج) 2 غیبت دارد که یکی طولانی تر از دیگری است. فرمود: آری. این امر تحقق نیابد مگر آنکه در خاندان فلان اختلاف به وجود آید و حلقه تنگ شود و سفیانی ظهور کند و بلا سخت گردد و مرگ و کشتار مردم را فرا گیرد و آنان به حرم خدا و پیامبرش پناهنده شوند. »(2)

روایت دیگری نیز با مضمون مشابه از امام رضا(ع) نقل شده است:

بقیه در ادامه مطلب

بازديد : 73 شنبه 08 فروردین 1394 زمان : 12:12 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

از آغاز ظهور امام مهدی علیه السلام تا استقرار حکومت جهانی، چه مدت فاصله است؟


بنابر احادیث معتبر آن حضرت بلافاصله بعد از ظهور، دست به قیام نمی‌زند، بلکه منتظر می‌شود تا سیصد و سیزده نفر از یارانش، از بلاد دور و نزدیک و در طیّ روزهای متمادی، به دور آن حضرت در مکه جمع شوند و بعد از بیعت آنان با امام، آن حضرت، قیام اصلاحی خود را شروع می‌کند و پس از فروپاشی نظام حاکم در مکه، مدتی طول می‌کشد تا نیروی ده‌هزار نفری از یارانش جمع شوند.[۱] و پس از تکمیل این نیروها، مکه را به قصد مدینه، ترک می‌کند و بعد از رسیدن به مدینه، اقدامات اصلاحی خود را در مدینه شروع می‌کند و سپس به سوی مرکز حکومت خود، عراق و کوفه، حرکت می‌کند[۲] و پس از اقدامات چشمگیر کوفه، برای مقابله با بساط «سفیانی» با لشکری شکوهمند، وارد فلسطین می‌شود و سرزمین بیت‌المقدس را از دست ظالمان پس می‌گیرد و صلح و آزادی بر سراسر جهان سایه می‌افکند. پس از آن مرحله، دوران دوم قیام اصلاحی خود را که همان تشکیل و اداره‌ حکومت جهانی است، آغاز می‌کند و آرامش جهان را به ارمغان می‌آورد. این درگیری‌ها طبق حدیثی از امام حسین علیه علیه‌السلام هشت ماه طول می‌کشد.[۳] 

بدون هیچ شکی، همه این اقدامات، نیازمند زمان است و با توجه به این که برنامه های اصلاحی آن حضرت تا آخر عمر شریفش ادامه خواهد داشت و از آنجا که درباره‌ عمر شریف آن حضرت، اختلاف وجود دارد، پس در اینکه چه مدت طول می‌کشد تا جهان کاملاً اصلاح بشود نیز اختلاف است.
برای مطالعه بیشتر:
۱- آینده جهان، رحیم کارگر.
۲- جشم اندازی به حکومت جهانی امام مهدی، نجم‌الدین طبسی.

 


پی‌نوشت‌ها 
۱. بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج ۵۲، ص ۳۰۱.
۲ . معجم احادیث مهدی، جمعی از محققین، ج ۵، ص ۲۲.
۳. اثبات الهداه، ج۳، ص۴۶۶.
بازديد : 345 شنبه 08 فروردین 1394 زمان : 12:02 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

کلیپ زیبای "تنهاترین" با موضوع مظلومیت امام زمان(عج)

 

  •  کاری از واحد چندرسانه ای جنبش سایبری 313
  • استاد رائفی پور - حجت الاسلام پناهیان - استاد دانشمند - استاد شجاعی و... 

http://www.jc313.ir/uploads/545.jpg

  

نوع فایل پخش آنلاین حجم
دانلود کلیپ بسیار زیبای "تنهاترین" با موضوع مظلومیت امام زمان(عج)
کیفیت بالا
108mb
دانلود
کلیپ بسیار زیبای "تنهاترین" با موضوع مظلومیت امام زمان(عج)
کیفیت متوسط
40mb
آپارات پخش آنلاین از سایت آپارات 40mb
صوتی
صوت کلیپ بسیار زیبای "تنهاترین" با موضوع مظلومیت امام زمان(عج) 12mb

 

 

بازديد : 120 جمعه 07 فروردین 1394 زمان : 21:59 نظرات (0) چاپ این صفحه
(بسم الله الرحمن الرحیم)
بر اساس متن کتاب "المعجم الموضوعی لأحادیث الإمام المهدی (کلیک کنید)" از شیخ علی الکورانی ، برخی از مهم ترین حوادث سال ظهور، احتمالاً به ترتیب زیر خواهند بود.

آخرین نشانه ها (بخش اول) / حوادث سال منتهی به ظهور

 

 

از نظر سیاسی، در سال های منتهی به ظهور، حوادث زیر اتفاق خواهد افتاد:

 

مرگ حاکمی به نام عبدالله و جنگ قدرت بین جانشینان تا مرز فرو پاشی حکومت
ویرانیِ شام (سوریه) بر اساس درگیری های فراوان و در نهایت حاکم شدن گروهی متعصب مذهبی و ضد شیعه، جنگ آنان با ترک و روم، و سپس جنایاتشان در عراق
حاکم شدن گروهی که رهبران آن تفکر شیعه ی اثناعشری دارند بر یمن
حضور یک حکومت زمینه ساز برای امام زمان، در ایران و حضور یهود در فلسطین

آنچه در این متن آمده، با این فرض است که بدائی اتفاق نیفتد و همه چیز همان طور که در روایات ذکر شده، پیش آید، وگرنه اگر بنا را بر وقوع بداء بگذاریم، در هر روزی از سال و هر ساعتی از روز، امکان وقوع ظهور، هست. همچنین باید توجه داشت که ظهور، به طور ذاتی، وقتی اتفاق می افتد که مردم آمادگی داشته باشند. یعنی حتی همین الان هم اگر مردم آمادگی پیدا کنند، ظهور اتفاق می افتد، و نیاز به هیچ نشانه ای نیست. یعنی در هر نقطه ای از زمان، به طور بالقوه، امکان وقوع ظهور هست (شاید این جمعه بیاید، شاید!). این از ذات قضیه، اما واضح است که بالاخره ظهور، در یکی از نقاط زمانی به وقوع خواهد پیوست، و از بین این همه نقطه ی بالقوه، یکی بالفعل، نقطه ی ظهور خواهد بود. احادیثی که نشانه های ظهور را نقل می کنند به این نقطه ی بالفعل اشاره دارند. در مقابل روایاتی هم هستند که به نقاط بالقوه ی ظهور اشاره می کنند و این دو منافاتی با هم ندارند.

به طور خلاصه، حوادث زیر از حدود یک سال قبل از ظهور، احتمالا به ترتیب زیر روی خواهند داد.

 

بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 20

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 127
  • بازديد امروز : 1,242
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 2,397
  • بازديد ماه : 2,397
  • بازديد سال : 63,281
  • بازديد کلي : 392,445

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site