سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

اقدامات حضرت مهدی(عج)پس از ظهور - 2
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

اقدامات حضرت مهدی(عج)پس از ظهور

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 89 سه شنبه 19 خرداد 1394 زمان : 9:18 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

سیمای دوران ظهور و دوران حکومت امام مهدی علیه‌السلام چگونه است؟

طبق آیات شریف قرآن، آینده جهان از آنِ دین اسلام و حاکمیت دین حق است[۱]؛ تمامی کره خاکی در اختیار بندگان صالح قرار می‌گیرد و حجت خدا و به همراهی مؤمنان صالح، به خلافت و حکومت می‌رسند.[۲] در این روزگار، دین مورد رضایت خدا (اسلام) پا برجا و برقرار می‌شود، احکام و معارف آن در سرتاسر جهان اجرا می‌گردد، امنیت و آرامش کامل برقرار می‌گردد، عوامل نا‌امنی و مظاهر ظلم و فساد از بین می‌رود و عبودیت و بندگی حقیقی به‌صورت عمومی تحقق می‌یابد.[۳]
در آن روزگار طلایی، قرآن، نماز و مسجد جایگاه حقیقی خود را پیدا می‌کنند و تعلیم قرآن، به یک فرهنگ عمومی تبدیل می‌شود. 
امام علی علیه‌السلام در روایتی فرموده است:
«گویا شیعیان خود را می‌بینم که در مسجد کوفه، خیمه‌ها زده و قرآن را بدان گونه که نازل شده به مردم می‌آموزند».[۴]

در واقع مسجد مکان تعلیم و تربیت دینی می‌شود و نماز که رکن اصلی‌ دین و بهترین نوع عبادت است، خالصانه انجام می‌شود. خداوند در تبیین آن روزگار می‌فرماید:
یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بی‌شَیْئاً.[۵]
عبادت می‌کنند مرا و برای من چیزی را شریک قایل نمی‌شوند.
بقیه در ادامه مطلب
بازديد : 76 دوشنبه 18 خرداد 1394 زمان : 14:58 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

در این باره دو دسته روایت وجود دارد: 
دسته اول روایاتی هستند که مسأله رجعت امام حسین علیه‌السلام و امامان دیگر علیهم‌السلام را بیان نموده‌اند. 
دسته دوم روایاتی هستند که می‌گویند: «چون قائم آل‌محمد از دنیا برود و یا شهید شود، چهل روز پس از آن قیامت برپا می‌گردد و مردگان از گورها به در می‌آیند و برای حساب جزای محشر آماده می‌گردند و خداوند از آنچه واقع می‌شود داناتر و ولی توفیق و صواب است».[۱]

شیخ حر عاملی رحمه‌الله در کتاب «ایقاظ» درصدد جمع کردن بین دو دسته روایات برآمده و می‌نویسد: 
شاید چهل روز ایام رجعت باشد و این عدد اشاره به کمی دوران حضرتش باشد؛‌ چون مقدار زیاد را به هفتاد و مقدار کم را با اعداد کمتر، معرفی می‌کنند و یا اینکه هر روزی برابر هزار سال باشد؛ چنان‌ که خداوند متعال می‌فرمایند: «یک روز نزد پروردگارت مثل هزار سالی است که شما می‌شمارید» و شاید مراد از قیامت در روایات دسته دوم، قیامت صغرا یعنی رجعت باشد و البته اطلاق قیامت بر رجعت مانعی ندارد، ممکن است قیامت بر هر دو اطلاق شود.[۲]


پی‌نوشت‌ها
۱.الارشاد، شیخ مفید، ص۷۰۸.
۲. الایقاظ من الهجعة فی البرهان علی الرجعة، شیخ حر عاملی، ‌ص۴۰۰.

منبع کپی:جنبش سایبری313

بازديد : 86 دوشنبه 18 خرداد 1394 زمان : 0:01 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

اینکه امام‌ زمان‌ هنگام ظهور بر عرب شدید است به چه معناست؟

در روایاتی که در آن سخن از سنت جدید، قضاوت جدید، امر جدید و کتاب جدید به ‌میان آمده این تعبیر نیز به ‌چشم می‌خورد: «علی‌ العرب شدید».[۱]
آنچه درباره معنای این جمله به ذهن می‌آید این است که با توجه به اینکه حضرت‌ مهدی‌ علیه‌السلام قیام خود را از مکه که سرزمین عرب است شروع خواهد کرد و با برنامه‌ای اصلاحی و توسعه همه‌جانبه، مقصد و مرام خویش را به پیش خواهد برد، طبیعی است که پیاده‌کردن این برنامه‌ها با مشکلات فراوانی همراه است؛ درگیری با سفیانی‌ها، دجال‌ها و دیگر منحرفان که با برنامه‌های حضرت به مقابله برخواهند خاست، در آغاز در همین منطقه خواهد بود.
واضح است که با چنین شرایطی برنامه حضرت در عصر سختی پیاده خواهد شد؛ از این رو عرب سختی‌های فراوانی از آن خواهند کشید، گرچه امام‌ زمان‌ از امکانات اعجازی نیز استفاده و بهره خواهند برد. شاهد این معنا اینکه در برخی از روایات ذیل جمله «علی‌ العرب شدید» چنین آمده است: «ویل للعرب من شرّ قد اقترب؛ وای بر عرب! از شری که بر او نزدیک شده است»[۲] و این ممکن است که به‌ جهت اظهار ترحم بر آنها باشد.

پی‌نوشت‌ها
۱. الغیبة، نعمانی، ص۱۹۴.
۲. همان.
بازديد : 74 دوشنبه 18 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

(بسم الله الرحمن الرحیم)

آیا امام ‌زمان‌ بعد از ظهور، با اعراب به جنگ برمی‌خیزد؟

مجلسی به سند خود از امام ‌صادق‌ علیه‌السلام نقل کرده که فرمود: «ما بقی بیننا و بین العرب الّا الذبح و اومأ بیده الی حلقه؛ بین ما و بین عرب، چیزی به‌جز ذبح باقی نمی‌ماند. آنگاه حضرت به‌دست مبارک خود، به حلقشان اشاره نمودند».[۱]
تحلیل و بررسی حدیث:
۱. ظاهر حدیث این است که عرب، هر یک از اهل‌ بیت را به قتل خواهند رساند.
۲. احتمال دیگر اینکه اشاره امام‌ صادق‌ علیه‌السلام به جنایات و قتل و ذبحی است که منصور عباسی در عصر آن حضرت نسبت به بنی‌هاشم و ذریه پیامبر اکرم‌ داشته است و مطابق تاریخ، تعداد زیادی از آنها را به قتل رسانید.
البته باید توجه داشت که امام زمان با هرکس که در مقابل حکومت عدل جهانی به ستیز برخیزد، میجنگد و در این راستا به نژاد افراد توجهی ندارد.

پی‌نوشت‌ها
۱. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۲، ‌ص۳۴۹.
بازديد : 78 یکشنبه 17 خرداد 1394 زمان : 0:00 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

مطابق روایات شیعه، قتل‌ها در چه زمانی رخ می‌دهد؟


با توجه به احادیث اهل ‌بیت، جهان، اندکی قبل از ظهور شاهد جنگ‌های خونینی خواهد بود. مردم با مشاهده و مواجهه با این جنگ‌ها به استقبال مصلحی جهانی خواهند رفت و حضرت در این شرایط با کمترین استقامتی از طرف مخالفین خود و ظالمین، عالم را فتح خواهد کرد.
امام‌ صادق‌ علیه‌السلام فرمود: «لا یکون هذا الأمر حتی یذهب ثلث الناس؛ این امر (قیام امام‌ ‌زمان‌ علیه‌السلام) واقع نمی‌شود تا اینکه دو سوم مردم از بین بروند». راوی می‌گوید: به حضرت عرض کردم اگر دو سوم مردم از بین بروند، چه‌ کسی باقی می‌ماند؟ حضرت فرمود: أما ترضون أن تکونوا الثلث الباقی؛ آیا راضی و خرسند نمی‌شوید، شما از یک‌ سوم باقی‌ مانده باشید».[١]
همچنین زراره می‌گوید به امام‌ صادق‌ علیه‌السلام عرض کردم: آیا ندای آسمانی حقیقت دارد؟ فرمود:‌ «ای والله حتی یسمعه کل قوم بلسانهم؛ آری به خدا سوگند، چنان است که هر قومی با زبان خودشان آن ‌را می‌شنوند» و قال‌ علیه‌السلام «لا یکون هذا الامر حتی یذهب تسعة اعشار الناس؛ این امر محقق نمی‌شود تا اینکه نه دهم مردم از میان بروند».[٢]
سلیمان‌بن‌خالد می‌گوید از امام ‌صادق‌ علیه‌السلام شنیدم که می‌فرمود: «قدم القائم موتتان: موت احمر و موت ابیض حتی یذهب من کل سبعة‌ خمسة. الموت الاحمر السیف و الموت الابیض الطاعون؛ قبل از قیام قائم دو نوع مرگ رخ می‌دهد، مرگ سرخ و مرگ سپید، تا اینکه از هر هفت نفر پنج نفر از بین برود؛ مرگ سرخ با شمشیر و مرگ سپید با طاعون است».[٣]
بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 83
  • بازديد امروز : 533
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 1,688
  • بازديد ماه : 1,688
  • بازديد سال : 62,572
  • بازديد کلي : 391,736

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site