سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

تغییر ذائقه کودکان با کمک اسباب بازی های جدید
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

بسم الله الرحمن الرحیم کابوس های دوست داشتنی من! پس از آنکه در مورد مضرات بازی Pou در مقاله \"خطر! \"پو\" در کمین ماست\" توضیحاتی ارائه شد، به تازگی چشممان به جمال مدل فیزیکی پو (مدل رباتیک آن) هم روشن

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 130 جمعه 29 خرداد 1394 زمان : 10:56 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

کابوس های دوست داشتنی من!

پس از آنکه در مورد مضرات بازی Pou در مقاله "خطر! "پو" در کمین ماست" توضیحاتی ارائه شد، به تازگی چشممان به جمال مدل فیزیکی پو (مدل رباتیک آن) هم روشن شد! در یکی از سایت های خرید آنلاین ایرانی، آگهی تبلیغاتی فروش رباتی به نام فوربی بوم (Furby Boom) وجود دارد که با قیمت بسیار نازلی به معرض فروش گذاشته شده و جداً می توان آن را نسل جدید بازی Pou در دنیای واقعی دانست. اگر Pou یک بازی اعتیاد آور در فضای مجازی محسوب می شد و خیلی از افراد کوچک و بزرگ را سرگرم خود کرده بود، بدون شک این ربات (و ربات هایی از این دست) حس وابستگی بیشتری را در افراد پدید خواهد آورد. در مورد قابلیت های این ربات اینگونه توضیح داده شده که: "این عروسک (ربات دوست داشتنی ترین عروسک) رباتی است که دنیا را به تسخیر خود درآورده است. او را غذا بدهید، با او صحبت کنید، شکمش را قلقلک بدهید، آهنگ برایش بگذارید و تکانش بدهید، او را سر و ته کنید، اما مراقب باشید در انجام این کارها زیاده روی نکنید، چون این حرکات شخصیت فوربی شما را تعیین می کند." توجه کنید که شخصیت این موجود با چه اعمالی شکل می گیرد.

71Oqh8z-n8L

در بین این اعمال، آیا رفتار اخلاقی هم وجود دارد؟ یا به کل اخلاقگرایی در شکل گیری شخصیت (تربیت) این موجود بی تأثیر است؟ شخصیت فوربی شما وابسته به این است که شما چگونه با او رفتار می کنید. وقتی برای اولین بار فوربی را ملاقات می کنید، بیشتر به زبان فربیش (زبان مخصوص فوربی ها!) سخن می گوید. بخاطر داشته باشید که فوربی دارای عقل و شعور است! شما حتی می توانید نرم افزار کمک زبان فربیش را به صورت رایگان دانلود نموده تا ترجمه زبان فربیش را بیاموزید. این مورد انسان را به یاد فیلم ارباب حلقه ها و تب یادگیری زبان الفی (Elf) می اندازد! در حال حاضر، عده زیادی از مردم جهان به زبان الفی ساخت توکین (Tolkien) تکلم می کنند و از تقویم الفی به عنوان تقویم رسمی خود بهره می برند! حال ببینید که برای ایجاد علاقه به یادگیری زبان های عجیب و غریب (که خدا می داند دارای چه محتوایی باشند) از چه زمانی و با چه روش هایی روی فرزندانمان برنامه ریزی می کنند. هر چه بیشتر با فوربی بازی کنید، او بیشتر انگلیسی صحبت خواهد کرد. او به لمس کردن، آهنگ گذاشتن و حتی فوربی های دیگر واکنش نشان می دهد. زمانی که مشغول غذا دادن بهفوربیخود 

Furby-Boom2

شما می توانید برنامه های بیشتری برای فوربی خود در تبلت، گوشی Android و یا iOS خود دانلود و نصب نمایید و با این کار در جهت تربیت فوربی خود تلاش کنید. حتماً این سوال برای شما پیش آمده که چطور با فوربیتان رفتار کنید تا شخصیتش شکل بگیرد؟ ممکن است فوربی شما آن طور که انتظار دارید، رفتار نکند. ممکن است شما از برخی رفتارهای او خوشحال باشید و برخی رفتارهای او را دوست نداشته باشید. اما باید به نکته مهمی توجه کنید: "شما نمی توانید آینده فوربی خود را پیش بینی کنید و یا حدس بزنید که در آینده چکار خواهد کرد!" یعنی این موجود دارای اراده مستقل نیز هست که می تواند بر اساس آن شخصیت خود را شکل دهد! به نظر شما این موضوع عجیب نیست؟ فوربی شما درست همانند یک موجود زنده و واقعی به غذا نیاز دارد، پس مراقب تغذیه او باشید. لازم است متذکر شویم که نباید فوربی ها را دست کم بگیرید، آن ها مانند همه موجودات شعور دارند و مسائل اطراف خود را درک می کنند! پس مراقب نوع رفتار با آن ها باشید. اما یکی از نکات مهم در طراحی فوربی بوم، پو، گانپت (Genpet) و... شکل عجیب و غریب آن هاست. اکثر این موجودات، شمایلی تعریف نشده دارند و نمی توان آن ها را واقعی دانست و نمونه ای برای آن ها در واقعیت متصور شد.

genpet

مثلاً پو بیشتر شبیه به یک سیب زمینی و فوربی بوم، شبیه به جغد دم دار است! حال سوال این است که چرا موجوداتی که قرار است به عنوان حیوان خانگی و دست آموز معرفی شوند و نقش مونس و همدم را برای انسان ها ایفا کنند، باید عجیب و غریب باشند؟ شاید ابتدایی و سطحی ترین پاسخ برای این سوال، بانمک بودن و جذابیت های غیرطبیعی این موجودات بیان شود، اما آیا نمی توان از زاویه دیگری نیز به این موضوع نگریست و پاسخ را در وجه دیگری یافت؟ یکی از پروژه هایی که در سال های اخیر غرب، رسانه های مرتبط با آن و ادیان و عرفان های دروغین به شدت پی گیری می کنند، پروژه عادی سازی ارتباط بشر با موجودات ماورایی (غیر ارگانیک) است. اما این موجودات غیر ارگانیک چیستند؟ برای پاسخ به این سوال توجه شما را به نظرات یکی از فرقه های انحرافی در مورد موجودات غیر ارگانیک و اهداف آن ها از مطرح نمودن این موضوع جلب می کنم. اگر چه این فرقه انحرافی سعی کرده با تعریفی به ظاهر علمی، ارواح مرحومین و جنیان را موجودات غیر ارگانیک بنامد و حتی شقوق و انواعی برای آن ها بشمارد (به نام موجودات گروه A و B)، اما واقعیت این است که موجودات غیر ارگانیکی که در این فرقه از آن ها نام برده شده، نه مبنای دینی دارند، نه مبنای علمی.

Dream-Toys

گفته های رهبر این فرقه در این باب، بخصوص با گفته های معصومین در روایات در تعارض آشکار است. کتابی که رئیس این فرقه در مورد موجودات غیر ارگانیک منتشر کرده، بیشتر در تقدیس شیطان و جنیان آمده تا در مذمت آن. همین طور قوایی برای جنیان تصور کرده اند که واقعیت خارجی ندارد. شاید علت این است که وی می خواهد با این بزرگنمایی از قدرت شیطان و جنیان، بگوید که نقش فرقه آن ها در خروج این نیروها از کالبد انسان ها مهم است و هواداران این گروه بخاطر ترس از این نیروها به دامان فرقه پناه آورند و پناه آوردن به دامن فرقه، یعنی برقراری تماس با جنیان و درگیری در علوم خفیه و در نهایت انحراف و نابودی نسل بشر. هدفی که دقیقاً عکس آن تبلیغ می شود!

Furby-Boom

در واقع این مدل گروه ها نه تنها قصد مبارزه با موجودات غیر ارگانیک (به قول خودشان) را ندارند، بلکه در صدد هستند تا با عادی سازی ارتباط با این موجودات از دوره کودکی و ایجاد حس وابستگی شدید به آن ها، زمینه تخریب و انحراف بشر را فراهم نمایند. از طرف دیگر، وابستگی عاطفی به این موجودات هم می تواند اثرات مخرب روحی-روانی خاص خود را در پی داشته باشد.
در ادامه برای اطلاع بیشتر از میزان عملکرد دشمن در این زمینه و عمق فاجعه، به نمونه های زیر توجه کنید:

فیلم Hellboy-تعامل انسان و موجودی عجیب

فیلم E.T-تعامل انسان و موجودی عجیب 

سری فیلم های Star Wars-تعامل انسان و موجودات عجیب

John-Carter

فیلم John Carter-تعامل انسان و موجودات عجیب

96865 front

انیمیشن Treasure Planet-تعامل انسان و موجودی عجیب

Lilo-and-Stitch

انیمشن Lilo & Stitch-تعامل انسان و موجودی عجیب

بازی رایانه ای Majin and the Forsaken Kingdom-تعامل انسان و موجودی عجیب

سری بازی های رایانه ای Final Fantasy-تعامل انسان و موجودات عجیب

بازی رایانه ای NIER-تعامل انسان و موجودی عجیب

سری داستان های Harry Potter-تعامل انسان و موجودات عجیب

همچنین در این راستا، ربات های هوشمند عجیب و غریبی هم تولید شده اند که متأسفانه همه آن ها با قیمت بسیار نازل و بدون هیچگونه نظارتی از طریق سایت های ایرانی قابل خرید هستند. به بخشی از توضیحات سایت در مورد این ربات ها با دقت توجه کنید تا خودتان متوجه موضوع شوید.

xeno

Xeno
این عروسک (ربات) به محبت و توجه شما احتیاج دارد. زینو پس از بیداری، آماده بازی کردن می شود و سعی می کند توجه شما را به خودش جلب نماید. او می تواند خوشحال و یا ناراحت باشد، نق بزند، عصبانی شود، بازیگوشی کند، مریض شود، متفکر باشد، نا امید شود، بی حوصلگی کند، خواب آلود باشد و یا قهر کند. اگر دست های زینو را برای چند ثانیه فشار دهید، او از شما سوال خواهد کرد: "آیا می خواهید بازی کنید؟" اگر به علامت بله دستش را فشار دهید، او 5 بازی کوتاه به شما پیشنهاد می دهد و شما می توانید بازی دلخواهتان را انتخاب نمایید. اگر دست چپش را فشار دهید، از بازی خارج خواهید شد. اگر دو عدد زینو را روبروی هم قرار دهید، در صورتی که خسته نباشند، بعد از مدتی با هم شروع به صحبت می کنند. یک زینو 40 نوع حالت چشم دارد که می تواند با کمک آن ها احساساتش را بیان نماید. او عاشق خوردن است و خیلی اوقات در اثر پرخوری شکم درد گرفته و گاهی اوغات آروغ میزند. شما می توانید به دنیای هیجان انگیز زینوها وارد شوید و با آن ها زندگی کنید. آن ها در زیر زمین زندگی می کنند و هیولای شب هستند و نیاز به محبت شما دارند. زینو برای شما یک دوست و همراه مهربان محسوب می شود. شما می توانید به همراه زینوی خود به گردش بروید، غذا درست کنید و از او در مورد دستپخت خود سوال کنید! او را به حمام ببرید، موهایش را شانه کنید و... در یک کلام، زینو شما را از مصاحبت های رنج آور با دیگران بی نیاز خواهد کرد. (به این نکته توجه ویژه داشته باشید)

Flufflings

Fluffling
فلافلینگ یک ربات لوس و خجالتی است که دوست دارد او را در آغوش بگیرید و نوازش کنید. او می تواند برای شما آواز بخواند، به بوسه شما پاسخ دهد، روی زمین قل بخورد و با شیرین کاری هایش ساعت ها شما را سرگرم نماید. فلافلینگ موجودی بازیگوش و عاشق تفریح و بازی است. او بسیار پر انرژی است و نیاز به توجه دارد. به همین دلیل او را به مدت طولانی ترک نکنید. حال سوال این است که با توجه به خطرات موجود ارتباط و دلبستگی کودکان به این دست از اسباب بازی ها، چرا هیچگونه نظارتی بر سایت های فروشنده محصولات سرگرمی کودکان وجود ندارد و این محصولات با قیمتی نازل و به راحتی در حال عرضه هستند؟ آیا زمان آن نرسیده که به بحث سرگرمی توجه بیشتر و جدی تری شود؟ آیا باید باز هم همانند گذشته صبر کرد و پس از بروز مشکل، به فکر چاره افتاد؟

منبع:http://vgpostmortem.ir/

 

کپی برداری و نقل تمام یا قسمتی از این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر منبع و نام نویسنده، ممنوع و حرام است و پی گرد قانونی دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 122
  • بازديد امروز : 1,159
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 2,314
  • بازديد ماه : 2,314
  • بازديد سال : 63,198
  • بازديد کلي : 392,362

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site