سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

درد و رنج دیده نشده پناهجویان یمنی در کشورهای دیگر
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

بسم الله الرحمن الرحیم یکی از ابعاد تجاوز نظامی عربستان سعودی علیه یمن، آواره شدن هزاران شهروند یمنی است که با مشکلات و درد و رنجی بسیار همراه است و در رسانه‌ها کمتر دیده شده است. به گزارش 

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 63 یکشنبه 03 خرداد 1394 زمان : 10:32 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از ابعاد تجاوز نظامی عربستان سعودی علیه یمن، آواره شدن هزاران شهروند یمنی است که با مشکلات و درد و رنجی بسیار همراه است و در رسانه‌ها کمتر دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تجاوز عربستان سعودی علیه یمن که پنج‌شنبه ششم فروردین سال‌جاری آغاز شد و مناطق مسکونی و ساختارهای زیربنایی این کشور را هدف گرفت، موجب آوارگی هزاران یمنی به کشورهای دیگر از جمله کشورهای آفریقایی همجوار یمن شد.

در حالی‌که طی حدود دو ماه اخیر نگاه‌ها به داخل یمن دوخته شده است، یمنی حکایت و درد و رنج دیگری دارند که تاکنون کمتر در رسانه‌ها بازتاب داده شده است.

«امینه»، یکی از این آوارگان است که پس از جان سالم بدر بردن خود و خانواده‌اش از حملات جنگنده‌های سعودی علیه محله «شمیله» در شهر «صنعا» که 15 روز طول کشید و ویران شدن خانه‌اش تصمیم گرفت، به همراه خانواده یمن را ترک کند و راهی کشور آفریقایی «سومالی» شود.

 

 

او به همراه بیش از 5 هزار پناهجوی یمنی سوار بر قایق و پس از تحمل خطرات بسیار راه، از طریق دریا خود را به منطقه «پونتلند» در سومالی می‌رساند.

اما ازدحام و شلوغی هنگام سوار شدن به قایق موجب می‌شود تا او خانواده خود را گم کند و تمام جست‌وجوهای وی در این زمینه بدون نتیجه باقی بماند، به این ترتیب امینه در اوج مصیبت بزرگی که در آن بسر می‌برد و در از دست دادن خانه و زندگیش و آوارگی از کشورش نمود پیدا می‌کند، با مصیبت دیگری مواجه می‌شود که دردناک‌تر از مصیبت اول است و ضربه روحی بزرگی به وی وارد می‌کند.

امینه می‌گوید: تاکنون هرجا که در توانم بوده را جست‌وجو کرده‌ و از همه سراغ آنها را گرفته‌ام، اما تمام تلاش‌هایم بی‌نتیجه بوده و حالا نمی‌دانم به تنهایی چکار باید کنم.

یکی از مسئولان صلیب سرخ جهانی در این‌باره با اشاره به ادامه روند ورود پناهجویان یمنی به کشور سومالی، تاکید می‌کند که امینه و خانواده‌اش یکی از هزاران قربانی بحران یمن است و تنها کسی نیست که خانواده و بستگان خود را گم کرده است.

پایگاه اینترنتی صلیب سرخ جهانی در گزارشی به اظهارات یکی از مسئولان این سازمان اشاره می‌کند که می‌گوید: روزانه با صدها مورد مشابه امینه مواجه هستیم که در مسیر مهاجرت خویش به کشور سومالی و دیگر کشورها از خانواده خود جدا شده و آنها را گم کرده‌ و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست ندارند.

شرایط سخت در سومالی

اگرچه پناهجویان یمنی ممکن است، با پای گذاشتن به خاک سومالی تصور کنند که از بحران یمن و جنگ دایر در کشورشان و حملات جنگنده‌های سعودی جان سالم بدر برده‌اند، اما شرایط حاکم بر سومالی که خود کشوری بحران زده و درگیر مشکلات شدید اقتصادی و سیاسی و نظامی است، به دولت این کشور اجازه نمی‌دهد، کمک چندانی برای این پناهجویان فراهم کند.

ورود روز افزون پناهجویان یمنی به سومالی، عدم آمادگی دولت سومالی در پذیرش و اسکان این پناهجویان، عدم ارائه کمک‌های بین المللی برای تامین نیاز پناهجویان یمنی و مشکلات داخلی که دولت سومالی را به خود مشغول داشته است، موجب می‌شود، وضعیت خوشایندی پیش روی پناهجویان یمنی نباشد.

یکی از اعضای سازمان صلیب سرخ جهانی که در بندر «بربره» سومالی به پناهجویان یمنی امداد رسانی می‌کند، در این‌باره می‌گوید: بندر بربره با تراکم پناهجویان یمنی که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود و نبود امکانات جهت پذیرش این پناهجویان مواجه است.

 

 

این عضو صلیب سرخ جهانی تاکید می‌کند که یکی از بزرگترین و مهمترین چالش‌های پیش روی آنها در تعامل با پناهجویان یمنی عدم آشنایی آنها با زبان عربی سومالیایی است که تفاوت‌هایی با زبان عربی مورد استفاده در یمن دارد و این موجب می‌شود تا مراحل نام نویسی و ثبت هویت آنها به درازا کشیده و با مشکلات بسیاری مواجه شود.

این مقام مسئول همچنین به مشکلاتی اشاره می‌کند که برخی از پناهجویان یمنی مانند امینه با آن مواجه شده‌اند و در این‌باره می‌گوید: متاسفانه برخی از خانواده‌ها طی بحران و یا مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله سومالی بدلیل ازدحام و تراکم و بی‌نظمی موجود، عزیزان خود را از گم می‌کنند و این دردی بزرگ برای این خانواده‌ها و افراد است، بویژه آنکه نبود سیستمی برای ثبت هویت پناهجویان و عدم مراجعه تمام پناهجویان جهت ثبت هویت خود، شناسایی و یافتن آنها را با مشکل مواجه و حتی به امری غیر ممکن تبدیل می‌کند.

منبع:فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 47
  • بازديد امروز : 251
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 1,406
  • بازديد ماه : 1,406
  • بازديد سال : 62,290
  • بازديد کلي : 391,454

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site