سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

تسلیح کردها و سنی‌ها؛ رفتارهای آمریکا و آلمان به تجزیه عراق ختم می‌شود
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

به نام خدا تلاش کشورهای آمریکا و آلمان برای عادی‌سازی روابط با گروه‌های عراقی خارج از نظارت دولت مرکزی روندی است که با هدف تجزیه کشور عراق انجام می‌شود. به گزارش گروه بین الملل خ

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 76 سه شنبه 15 اردیبهشت 1394 زمان : 16:58 نظرات (0) چاپ این صفحه

به نام خدا

تلاش کشورهای آمریکا و آلمان برای عادی‌سازی روابط با گروه‌های عراقی خارج از نظارت دولت مرکزی روندی است که با هدف تجزیه کشور عراق انجام می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، با گذشت چند روز از مطرح شدن طرح کنگره آمریکا جهت ارسال سلاح به کردها و عشایر اهل سنت عراق، «هیثم الجبوری» رئیس تجمع «کفاءات» در پارلمان عراق، از اقدام آلمان مبنی بر تحویل 70 تن اسلحه در انواع مختلف به منطقه کردستان عراق بدون اطلاع دولت مرکزی خبر داده است.

به گفته وی این سلاح‌ها روز گذشته (دوشنبه) بدون هماهنگی با دولت مرکزی عراق به کردستان عراق تحویل داده شده است.

هرچند طرح کنگره آمریکا با واکنش شدید مراجع دینی و گروه‌های سیاسی عراقی مواجه شد و نخست‌وزیر، وزیر دفاع، نمایندگان آیت‌الله سیستانی و خطیب نماز جمعه نجف و گروه‌های اهل سنت با این طرح مخالفت کرده و سرانجام پارلمان عراق با رأی اکثریت چنین طرحی از سوی آمریکا را رد کرد، اما نفس مطرح شدن چنین طرح‌هایی از سوی آمریکا دال بر تلاش هرچه بیشتر واشنگتن برای دادن هویت مستقل به کردها و عشایر اهل سنت خارج از مجموعه‌ای به نام کشور عراق است.

طبق شروط طرح کنگره آمریکا، باید 25 درصد مبلغ قرارداد تسلیحاتی مستقیما به نیروهای نظامی کردستان عراق (پیشمرگه) و نیروهای سنی داده شود و 75 درصد باقی مانده زمانی به دولت عراق تحویل می‌شود که اسناد تحویل این سلاح‌ها به پیشمرگه و نیروهای سنی عراق را ارائه و اجرای آن را ثابت کند و در صورتی که چنین امری ثابت نشود، 60 درصد مبلغ قرارداد، به تسلیح نیروهای کرد و سنی عراق اختصاص داده می‌شود.

در مقابل عراق و گروه‌های سیاسی این کشور نیز اعلام کرده‌اند که تمام سلاح‌ها باید تحویل دولت مرکزی داده شود و خود دولت بهتر می داند که در چه زمینه‌هایی از این سلاح ها استفاده کند و اینکه شرطی برای ارسال سلاح ها در نظر گرفته شود، خارج از شأنیت استقلال، حاکمیت و یکپارچگی عراق است.

حال نیز دولت آلمان بدون هماهنگی با بغداد، اقدام به ارسال سلاح به منطقه کردستان کرده است؛ به راستی دلیل اصرار کشورهای غربی برای نادیده گرفتن دولت مرکزی عراق چیست؟ آیا منطقه کردستان یک کشور مجزا محسوب می‌شود؟ آیا غیر از این است که منطقه کردستان در مسائل نظامی و سیاست خارجی کاملا باید تابع دولت مرکزی باشد؟ و کشورهای بیگانه نیز برای هرگونه تعامل با کردستان عراق باید از دریچه دولت مرکزی وارد شوند؟

دولت آلمان پس از یورش داعش به عراق و مناطق کرد نشین این کشور، قول ارسال 90 ‏میلیون دلار سلاح به اربیل را داده که تاکنون بیش از ‏‏1500 تن سلاح برای پیشمرگ‌ها فرستاده است. مهر ماه سال گذشته نیز وزیر دفاع اآمان به ادامه همکاری با دولت منطقه کردستان متعهد شد. ذکر این نکته نیز خالی از فایده نیست که آلمان دارای بیشترین جمعیت‌های مهاجر کُردتبار است و بسیاری از تشکل‌های جدایی طلب کُرد نیز در آلمان به سر می‌برند.

از سوی دیگر نیز «مسعود بارزانی» پس از یورش داعش، تمام تلاش خود را برای جدایی کردستان از عراق و تشکیل کشور مستقل به کار برده است و حتی در مقطعی قصد برگزاری همه‌پرسی برای این منظور را نیز داشت (تنها دولتی که به طور رسمی از جدایی کردستان از عراق حمایت کرد، دولت رژیم صهیونیستی و شخص آویگدرو لیبرمن وزیر خارجه این رژیم بود) البته این همه‌پرسی هیچ وقت مجال برگزار شدن نیافت و یورش داعش به مناطق کرد نشین، مسئولان کردستان عراق و شخص بارزانی را بیش از پیش با این واقعیت آشنا کرد که برای امنیت کردستان به دولت مرکزی وابسته است.

همچنین برخی عشایر اهل سنت عمدتا در استان الانبار و وابسته به عربستان سعودی نیز، برخی مواقع سخن از جدایی از دولت مرکزی و تشکیل اقلیم خودمختار، می‌زنند و خواهان حمایت تسلیحاتی از سوی دولت آمریکا به طور مستقل هستند.

حال جهل برخی نیروهای داخلی عراق با سوءاستفاده و نیت شوم برخی کشورهای غربی دست به دست هم داده و سعی دارند، با سوء استفاده از اوضاع نا به سامان امنیتی در این کشور ، ارتباط با گروه‌های جدا از دولت مرکزی را به روند عادی تبدیل کنند.

منبع:فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 48
  • بازديد امروز : 1,524
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 2,679
  • بازديد ماه : 2,679
  • بازديد سال : 63,563
  • بازديد کلي : 392,727

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site