سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

موضع مشترک اسرائیل و عربستان علیه ایران/ تمایل ریاض برای مقابله مستقیم با تهران بیشتر شده است
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

بسم الله الرحمن الرحیم مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد عربستان و تل‌آویو، ایران را دشمن اول خود می‌دانند و ریاض اگر لازم بداند با تایید یا بدون تایید آمری

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 209 شنبه 20 تیر 1394 زمان : 17:25 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم


مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد عربستان و تل‌آویو، ایران را دشمن اول خود می‌دانند و ریاض اگر لازم بداند با تایید یا بدون تایید آمریکا برای مقابله مستقیم با ایران وارد عمل خواهد شد.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز ویژه پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پژوهشی جدید به افزایش نگرانی این رژیم درباره ایران پرداخت.

در این گزارش آمده است در سایه افزایش نگرانی‌ها درباره ایران، شک و تردیدها درباره قدرت و آماده بودن و توانایی حکومت «باراک اواما» رئیس‌جمهور آمریکا برای جلوگیری از گسترش نفوذ ایران افزایش یافته و در مقابل میل عربستان برای مقابله مستقیم با ایران با تایید یا بدون تایید آمریکا حتی در صورت لزوم استفاده از قدرت نظامی بیشتر شده است. شاهد مثال بر این موضوع جنگ عربستان علیه یمن بود که آمریکایی‌ها [طبق ادعای این مرکز اسرائیلی] فقط سه ساعت قبل از آغاز آن باخبر شدند.

در ادامه گزارش مذکور نوشته شده که «برخی تحلیلگران این اقدامات عربستان را به مرگ عبد الله بن عبدالعزیز شاه سابق عربستان و تغییرات مناصب در این کشور و روی کار آمدن افرادی با رویکردهای جدید مربوط می‌دانند  اما تفسیر منطقی‌تر برای افزایش مداخلات عربستان،  اعتقاد راسخ و عمیق ریاض درباره طبیعت مذاکرات هسته‌‌ای غرب با ایران است. آمریکا اصرار دارد که به یک توافق گسترده با ایران برسد؛ توافقی که آنگونه که به نظر می‌رسد به موضوعات منطقه‌ای نیز مربوط می‌شود. ناامیدی کشورهای خلیج (فارس)، عربی و عربستان در موضوع امنیتی و اصرار آمریکا بر کار به شکلی که فقط در راستای منافع خودش باشد وضعیت را به حد فعلی رساند تا آنها به حمایت حقیقی از نیروهای [به ظاهر] اسلامگرا جهت مقابله با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و نیز ایران در سوریه روی آورند؛ قدرت‌هایی که قسم خورده‌اند به آمریکا نیز ضربه وارد خواهند کرد و آن را شکست خواهند داد. بیم و ترس آمریکا از دور شدن عربستان و کشورهای خلیج (فارس) اوباما را مجبور کرد در 13 ماه می (2015) کنفرانسی با رهبران خلیجی در کمپ‌دیوید تشکیل دهد که هدف آن قانع کردن مخالفان عربی توافق هسته‌ای با ایران بود.

پژوهشگاه اسرائیلی یاد شده تصریح کرد: عربستان سعودی و کشورهای خلیج (فارس) مانند اسرائیل، ایران را خطرناکترین دشمن خود می‌دانند. طرف‌های خاصی در اسرائیل اکنون اعتقاد دارند که هماهنگی امنیتی و تقویت روابط با عربستان و دیگر کشورها به یک هدف سیاسی مهم تبدیل شده است. علاوه بر این در شرایط کنونی باید این حقیقت را نیز در نظر گرفت که اغلب کشورهای عربی سنی از ایران خوششان نمی‌آید و از این کشور می‌ترسند اما آنها از اسرائیل نیز خوششان نمی‌آید اگرچه کمتر از آن می‌ترسند. این به دلیل همبستگی عربی یا فلسطینی‌هاست لذا کشورهای عربی حاضر نمی شوند حتی روابط دیپلماتیک عادی که با ایران دارند ، با اسرائیل داشته باشند اما تهدیدات فعلی که برخی کشورهای عربی حس کرده‌اند باعث شده آنها تماس‌ها و روابط محرمانه با اسرائیل برقرار کنند اما روابط قوی‌تر و آشکارتر با دولت‌های خلیجی در زمان فعلی قابل قبول نیست.

در پایان این گزارش آمده است : احتمال‌های مسیر منطقه‌ای هر چه که باشد مزایای آن بدون پیشرفت در مسأله فلسطین محقق نخواهد شد .

منبع:فارس نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 50
  • بازديد امروز : 355
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 1,510
  • بازديد ماه : 1,510
  • بازديد سال : 62,394
  • بازديد کلي : 391,558

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site