سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/اخرالزمان/اخبار منطقه

شهر \"بیجی\" عراق آزاد شد
loading...
الهم عج الولیک الفرج(براي تعجيل در فرج مولا صلوات)

کليپ تنها ترين

سايت منتظر پاتوق/اولين شبکه اجتماعي با محوريت ظهور

خادمین اهل بیت

بسم الله الرحمن الرحیم به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمارتش و نیروهای مردمی کنترل کامل شهر بیجی واقع در 40 کیلومتری شمال تکریت را به دست گرفتند. قیس خزعلی دب

آخرين و بروزترین مطالب سایت و انجمن
آخرين مطالب
مطالب بیشتر:jangekhamush1.ir/archive
عنوان تاريخ
دوشنبه 19 اسفند 1398
پنجشنبه 27 اسفند 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
جمعه 30 بهمن 1394
دوشنبه 20 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
جمعه 17 مهر 1394
دوشنبه 26 مرداد 1394
چهارشنبه 21 مرداد 1394
لوگوي جنبش خادمين اهل بيت(ع): در صورت تمايل داشتن تبادل لينک و لوگو اطلاع دهيد تبادل لينک و لوگو با تمامي سايت هاي مذهبي و مهدوي انجام ميشود.<اللهم عجل لوليک الفرج>

سايت خادمين اهل بيت/مهدويت/دشمن شناسي/جنگ نرم/اخرالزمان

عنوان پاسخ بازديد توسط
دانلود سخن رانی های استاد پناهیان 0 322 admin1
دانلود سخن رانی های استاد رائفی پور 0 270 admin1
سید خراسانی کیست و چه مدت حکومت می کند؟ 0 270 admin1
کد اسکریپت انتقال یک کاربر به سایت دیگر 0 198 admin
بازديد : 81 یکشنبه 17 خرداد 1394 زمان : 14:22 نظرات (0) چاپ این صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خادمین اهل بیت به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمارتش و نیروهای مردمی کنترل کامل شهر بیجی واقع در 40 کیلومتری شمال تکریت را به دست گرفتند.

قیس خزعلی دبیرکل عصائب الحق با اعلام خبر آزادی کامل بیجی گفت که ارتش عراق و نیروهای مردمی پرچم این کشور را بر فراز ساختمان فرمانداری برافراشته است.

یک منبع وابسته به پلیس عراق اعلام کرد: عملیات آزاد سازی بیجی به طور کامل به هلاکت 70 تروریست داعش منجر شده است و در این عملیات شمار زیادی از داعشی ها فرار کرده  یا زخمی شده اند.

این منبع همچنین از به اهتزاز درآمدن پرچم عراق بر فراز بیمارستان بیجی و ساختمان شهرداری این شهر خبر داد.

اهمیت استراتژیک شهر بیجی

بیجی شهری است در استان صلاح‌الدین عراق که در کنار رود دجله و نزدیک شهر موصل قرار دارد. بیجی به دلیل هم‌جواری با پالایشگاه نفت بیجی، شهری مهم به‌حساب می‌آید. 

پالایشگاه بیجی بزرگ‌ترین پالایشگاه عراق  و از مهم‌ترین سایت‌های صنعتی این کشور است. پالایشگاه در 210 کیلومتری شمال بغداد واقع شده‌ و زمانی با تولید 300 هزار بشکه نفت در روز تامین‌کننده اصلی فرآورده‌های سوختی در عراق بوده است و در حدود «یک سوم» سوخت مصرفی این کشور را تامین می‌کرد.

در اوایل یورش داعش به مناطق از عراق و اشغال موصل و بخش هایی از صلاح الدین در سال گذشته میلادی، شهر بیجی نیز به اشغال داعش درآمده بود اما در ماه نوامبر سال 2014 منابع وابسته به وزارت دفاع عراق از آزاد سازی بیجی خبر داده بودند.این شهر همانند مناطق دیگر عرصه جنگ و گریز نیروهای امنیتی و تروریست های داعش بود.

اخیرا تروریست ها پس از آزاد سازی تکریت به دنبال وارد کردن اتهامات به نیروهای مردمی و خارج شدن نیروهای مردمی از عرصه نبرد موفق به پیشروی هایی شده بود و عملیات لبیک یا رسول الله که قرار بود همه مناطق باقیمانده از اشغال داعش را آزاد کند نتوانست به اهداف خود برسد و داعشی ها بر بخش اعظم پالایشگاه بیجی مسلط شدند به ویژه که اهمیت شهر بیجی به پالایشگاه آن است.اما پس از ورود نیروهای مردمی به عرصه طی هفته های گذشته پیروزی های چشمگیری به دست آمده و منابع امنیتی عراق و منابع وابسته به عصائب اهل الحق از آزاد سازی کامل بیجی خبر دادند.

شروع عملیات برای آزادسازی دو منطقه در شمال الکرمه در الانبار

منابع امنیتی وابسته به نیروهای واکنش سریع در استان الانبار اعلام کردند: نیروهای امنیتی و مردمی عملیات نظامی برای آزاد سازی دو منطقه در شمال الکرمه را آغاز کرده اند.این عملیات به منظور آزاد سازی مناطق المقالع و الحمره در شمال الکرمه در 53 کیلومتری شرق الرمادی صورت گرفته است.

این منابع افزودند: نیروهای امنیتی و مردمی در این دو منطقه در حال پیشروی هستند ودرگیری های سنگینی میان نیروهای امنیتی ومردمی با داعش در این دو منطقه در جریان است.‎

منبع:تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
تبليغات

پایگاه احادیث و روایات معصوم ( ع )

اطلاعات کاربري
  • فراموشي رمز عبور؟
  • آمار سايت
  • افراد آنلاين : 121
  • بازديد امروز : 1,221
  • گوگل امروز : 0
  • بازديد هفته : 2,376
  • بازديد ماه : 2,376
  • بازديد سال : 63,260
  • بازديد کلي : 392,424

  • زبان هاي ديگر براي سايت: :Other language For This Site